رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران تأکید کرد با باشگاه‌هایی که سقف بودجه لیگ را رعایت نکرده‌اند، قطعاً برخورد خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا بهروان در مورد باشگاه‌هایی که مستندات خود را تحویل سازمان لیگ نداده‌اند، اظهار داشت: باشگاه‌هایی که در بحث رعایت سقف قرارداد از قانون عبور کرده‌اند مهلت‌شان به پایان رسیده و اکنون وارد مرحله دوم یعنی فاز برخورد با آنها شده‌ایم. 

وی در مورد اینکه گفته می‌شود قرارداد فرکی و درخشان تا زمان فسخ قرارداد مربیان قبلی سپاهان و پرسپولیس ثبت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از موارد برخورد در بحث سقف بودجه این است که هیچ قراردادی از این پس برای باشگاه‌های متخلف ثبت نشود، بنابراین ثبت قرارداد سرمربیان جدید، ارتباطی به فسخ قرارداد مربی قبلی ندارد بلکه آنها باید مشکل سقف بودجه را برطرف کنند. 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران یادآور شد: نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در مهرماه به ایران می‌آیند و اگر تا آن زمان شرایط باشگاه‌های ما مناسب نباشد بر امتیاز ما در آسیا تأثیر منفی خواهد گذاشت. یکی از مواردی که مورد نظر آنهاست، همین بحث سقف بودجه است که باشگاه‌های ما باید سریع‌تر وضعیت خود را روشن کنند.

بهروان یادآور شد: باید موضوع تجهیز ورزشگاه‌های خود را جدی بگیریم. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما شوخی ندارند و به همین دلیل امروز کفاشیان و تاج نشستی راهبردی را با معاون وزیر ورزش برگزار خواهند کرد تا شرایط لیگ برتر را بررسی کنند. 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر لیگ ما بدهکاری باشگاه‌هاست. در لیگ برتر به دلیل آنکه باشگاه‌ها درآمد دارند، می‌توان اقدامی برای رفع بدهی‌ها انجام داد اما در لیگ‌های پایین‌تر گاهی باشگاه‌ها به هتل، آژانس و حتی سوپرمارکت هم بدهکار هستند. 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره افزایش تعداد تیم‌هایی که از جام حذفی انصراف داده‌اند، یادآور شد: باید با این تیم‌ها جدی برخورد شود و به نظرم باید آنها از حضور در دوره بعدی مسابقات جام حذفی محروم شوند. 

بهروان با اشاره به اینکه ۱۲ تیم دیگر هم از جام حذفی انصراف داده‌اند، یادآور شد: حتی برخی تیم‌ها مانند داماش گیلان که میزبان بوده‌اند یا تیم‌هایی چون نفت آبادان و ایرانجوان بوشهر، از حضور در این مسابقات انصراف داده‌اند، این اتفاق برای فوتبال ما خوب نیست و معتقدم کمیته انضباطی باید با آنها جدی برخورد کند. به هر صورت ما پرونده این تیم‌ها را به کمیته انضباطی می‌فرستیم. 

وی در مورد اینکه قرار شده باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان به دلیل مشکل سربازی دیگر اجازه بازی ندارند، به همان تعداد بازیکن جدید جذب کنند، خاطرنشان کرد: بله طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان لیگ قرار است این کمک به باشگاه‌ها انجام شود، چرا که آنها در این موضوع مقصر نیستند. سازمان نظام وظیفه هم از ما خواسته از فعالیت ورزشی ۱۳ بازیکنی که کارت پایان خدمت آنها ابطال شده است، جلوگیری کنیم. 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان درباره احتمال تغییر تاریخ دربی خاطرنشان کرد: دربی تهران ۷۲ ساعت بعد از بازی ایران و کره جنوبی است و هر دو بازی هم در تهران برگزار می‌شود. بنابراین مشکلی از این نظر وجود ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.