سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: این تیم المپیک نیست بلکه تیم زیر ۲۳ سال است.
به گزارش خبرگزاری فارس، نلو وینگادا در ابتدای تمرین امروز تیم فوتبال امید گفت: ابتدا باید بگویم تیم فعلی تیم المپیک نیست بلکه تیم ملی زیر ۲۳ سال است همانطور که می‌دانید ما می‌توانستیم از نفرات بزرگسال هم استفاده کنیم اما بیشتر از نفرات زیر ۲۱ سال بهره می‌بریم و ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال را هم دعوت کردیم.

وی افزود: از باشگاه‌ها به خاطر اینکه بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دادند نه در اختیار من تشکر می‌کنم این بازیکنان نسل آینده فوتبال ایران هستند. می‌دانید هدف من از کار کردن برای ایران این نیست که روزمه برای خود درست کنم در سال ۹۶ با تیم ملی عربستان در آسیا و با مصر قهرمان شدم. این نفرات را برای این اعزام می‌کنیم که نسل آینده ایران هستند و برای باشگاه‌هایشان مفید و با تجربه شوند این نفرات با کسب تجربه بین‌المللی می‌توانند در آینده به فوتبال خود کمک کنند.

وینگادا در ادامه خاطرنشان کرد: فرصت خوبی برای پرورش فوتبال نسل آینده ایران داریم تیم ملی در تمام رده‌های آسیایی از بازیکنان بزرگسال استفاده می‌کند اما این بار تلاش کردیم به بازیکنان جوانتر فرصت دهیم تا بتوانند استعدادهای خود را به معرض نمایش بگذارند.

سرمربی تیم ملی امید در مورد اینکه آیا می‌توانیم در مسابقات آسیایی موفق شویم تصریح کرد: امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم در گذشته با تیم‌های مثل قطر و عربستان در آسیا کار کردم البته مسابقات آسیایی با جام ملت‌ها تفاوت می‌کند تجربه کار در این عرصه را با تیم ملی پرتغال و همچنین مصر داشته‌ام امیدوارم این بار هم بتوانیم به موفقیت برسیم.

وی در مورد اینکه آیا کشمکش تیم‌های ملی و باشگاه‌ها به عملکرد ایران در رقابت‌های آسیایی صدمه نمی‌زند، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم بازیکنان از این شرایط ناراحت باشند و روی‌شان تأثیر منفی بگذارد آنها با تمام وجود بازی می‌کنند ما با یکدیگر تعامل داریم و تلاش کردیم از هر باشگاه به اندازه‌ای بازیکن بگیریم که دچار مشکل نشوند اکنون از ۴ باشگاه ۲ بازیکن گرفتیم که یکی از آنها نفرات زیر ۲۱ سال و یکی دیگر زیر ۲۳ هستند به نوعی فعالیت می‌کنیم که باشگاه‌ها دچار ضرر نشوند. فکر می‌کردم از هر باشگاه ۳ بازیکن بگیریم اما با محدودیتی که وجود دارد مشخص شد حداکثر ۲ بازیکن می‌توانیم از هر باشگاه بگیریم. در این میان زمان کمی هم برای هماهنگی داشتیم فقط یک هفته اردو برگزار می‌کنیم و سپس آماده حضور در مسابقات خواهیم شد.

وینگادا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه ۶ بازیکن در اردوی تیم ملی امید غایب هستند و چه تصمیمی در این ارتباط می‌گیرد، اظهار داشت: ۳ بازیکن به نام شهریار شیروند، محمد دانش‌گر و محمد ناصری با پرواز امشب به تهران می‌آیند به یعقوب کریمی هم اعلام کردیم با باشگاه خود صحبت کند و سپس در اردو حاضر شود مرتضی پورعلی‌ گنجی هم اعلام کرده مشکلی برای حضور در اردو ندارد. وی در مورد اینکه وضعیت مهدی شریفی چه می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوعی است که سپاهان و فدراسیون فوتبال باید حل کنند. سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا اگر بازیکنی در اردوی چین حاضر نشود او را با خود به مسابقات آسیایی اینچئون نمی‌برند، عنوان کرد:‌هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و نمی‌توانیم در این مورد اظهارنظر کنیم امیدوارم تمامی بازیکنان به اردو ملحق شوند حضور آنها در تیم ملی به خاطر من نیست بلکه آنها برای کشورشان می‌آیند فعلاً راجع‌به این موضوع فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال روی این مسئله کار می‌کند بنده تاکنون فراتر از قول و قراری که گذاشتیم پا پیش نگذاشتم قرار شد از هر تیم ۲ بازیکن را دعوت کنیم که این کار را انجام دادم این موضوع شخصی نیست هر کسی به خودش فکر نمی‌کند و مطمئنم به خاطر تیم ملی تمام مسائل حل می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.