رئیس سازمان لیگ گفت: تیم‌هایی که از بازیکنان متخلف در لیگ برتر استفاده کردند، مقصر نیستند و بازیکنان باید به نوعی جریمه شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج پس از پایان جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت:‌ امروز هیأت رئیسه دستورات متفاوتی داشت. یکی از اصلی‌ترین آنها در باره رعایت مقررات و شرایط بود که خوشبختانه مشخص شد ۸۰ درصد باشگاه‌ها در خصوص انتشار مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود به درستی عمل کرده اما ۲۰ درصد دیگر مورد سؤال هیأت رئیسه سازمان لیگ بود که قرار شد با این ۲۰ درصد برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد:‌ بر همین اساس قرار شد یک مرجع متشکل از واحد صیانت و سلامت سازمان لیگ به همراه سایر نهادهای نظارتی موضوع را پیگیری کنند تا در صورتی که احساس شود خلافی صورت گرفته، این موضوع پیگیری و برخورد قانونی شود.

تاج گفت: متخلف از دید هیأت رئیسه به چند دسته تعریف شد که اولین دسته سربازانی هستند که علیرغم داشتن کارت نظام وظیفه، کارت‌هایشان مشکل داشته و در معافی آنها شک و شبهه وجود دارد. دسته دوم متخلفان باشگاه‌هایی هستند که مبالغ اعلام شده قراردادهای بازیکنان یا کادر فنی‌شان به سازمان لیگ با مبالغ اعمالی فرق دارد. یعنی چیزی که گفته‌اند با آن چیزی که صحت دارد فرق داشته باشد.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: ابتدا قرار شد در هیأت رئیسه نوع تخلف را تعیین کرده و سپس مجازات آن بر حسب نوع تخلف اعمال شود. در همین راستا یک نوع تخلف دیگر نیز وجود دارد که آن هم این است که باشگاه‌ها از سقف بودجه خود فراتر رفته و بیشتر از ۱۵ یا ۱۸ میلیارد هزینه کرده باشند. یک مدل دیگر این است که شاید یک باشگاه از سقف بودجه بالا نزده باشد اما رقم اعلامی با رقم اعمالی تفاوت داشته باشد.

تاج گفت: در هیأت رئیسه امروز مقرر شد تا ۲۰ درصد هزینه باشگاه‌ها از ۱۵ یا ۱۸ میلیارد به هزینه‌های اداری، اجرایی، برگزاری و اردوی تیم‌ها تعلق پیدا کرده و در واقع امروز برای همه موارد تعریف لازم به عمل آمد.

وی افزود: تیم‌ها تا شب گذشته وقت داشتند تا لیست اسامی بازیکنان خود به همراه مبلغ قراردادهایشان را منتشر کنند و خوشحالیم امروز مجبور نشدیم تا لیست تیمی را روی سایت سازمان لیگ قرار دهیم. البته در مورد بازیکنانی که مقابل نام آنها عددی ثبت نشده است باید اعلام کنند که ما دستور دادیم تا قراردادشان ثبت نشود چون یا سرباز بودند یا با وجود داشتن معافی مشکلات نظام وظیفه داشتند.

تاج گفت: آنها حتی با کارت پایان خدمت خود بارها به سفر خارجی رفته بودند اما جالب اینکه ما از مدت‌ها پیش از این دسته از بازیکنان خواسته بودیم خود را به نظام وظیفه معرفی کنند که این موضوع را جدی نگرفته بودند. در مورد نویدکیا هم باید بگویم که شاید او مشکل دیگری داشته باشد که رقم قراردادش اعلام نشده است.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: ‌اگر مشکل سربازان حل نشود هیأت رئیسه به باشگاه‌ها مجوز داد تا بتوانند به اندازه قرارداد آنها بازیکن جذب کنند چرا که در این صورت اگر تخلفی هم باشد، تخلف باشگاه‌ها تلقی نمی‌شود و منطقی این قضیه این است که باشگاه‌ها ضرر نکنند چون مجوز استفاده از آنها را داشتند.

تاج افزود: هیأت رئیسه مصوب کرد باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان کارت پایان خدمت داشته باشند و بارها استعلام گرفته و استعلام‌شان تائید شده و حتی بر حسب آن گذرنامه گرفته‌اند، در این خصوص باشگاه‌ها مقصر نباشند و بازیکنان باید تکلیف‌شان مشخص شود.

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.