معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: فدراسیون‌های ورزشی هیچ گونه مشکل و کمبود مالی برای اعزام ورزشکاران خود به بازی‌های آسیایی نخواهند داشت.

نصرالله سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره موضع وزارت ورزش و جوانان درخصوص تمدید قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این رابطه با فدراسیون فوتبال است و ما دخالتی در این موضوع نخواهیم کرد. تصمیمی که فدراسیون‌های ورزشی درخصوص مسائل فنی می‌گیرند، کاملا بر عهده خودشان است و مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد. مگر آنکه تصمیم آن‌ها بسیار غلط باشد و در آن صورت وزارت ورزش و جوانان در این قضایا دخالت خواهد کرد تا لطمه‌ای به ورزش کشور وارد نشود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص حمایت مالی از فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد با کی‌روش نیز خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال پولدارترین فدراسیون کشور است و هیچ نیازی به حمایت دولت و وزارت ورزش برای تمدید قرارداد با کی‌روش ندارد. آن‌ها هیچ گونه مشکل مالی ندارند و اگر به این نتیجه برسند که با کی‌روش قرارداد خود را تمدید کنند، مطمئنا مشکل مالی در این رابطه نخواهند داشت. تصمیم در رابطه با این موضوع فدراسیون فوتبال است و همان طور که گفتم ما دخالتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای حمایت از ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته ملی المپیک به امضا رساندیم بسیار مفصل و شامل ۶ محور اصلی است. یکی از آن‌ها درخصوص حضور ورزشکاران در مسابقه‌های رسمی می‌شود. از جمله اینکه ۲۲ فدراسیون ورزشکاران خود را برای بازی‌های اسیایی اعزام می‌کنند که دقیقا بر اساس برنامه‌های آن‌ها میزان بودجه و منابع مالی مورد نیاز به صورت کاملا دقیق و برنامه‌ریزی شده مشخص شده است که این مبلغ بر اساس رشته‌های ورزشی در فدراسیون‌های مختلف و میزان شانس آن‌ها برای کسب مدال متفاوت است. بر اساس این تفاهم همه فعالیت‌های فدراسیون‌ها به صورت دقیق دسته‌بندی و مشخص شده و مقدار بودجه مورد نیاز نیز به صورت دقیق تعیین شده است. مطمئنا فدراسیون‌های ورزشی برای اعزام ورزشکاران خود هیچ مشکلی نخواهند داشت و تمام سعی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که با حمایت کامل از ورزشکاران‌مان حضور موفقی در بازی‌های آسیایی داشته باشیم که این تفاهم‌نامه کمک زیادی در این راه خواهد داشت.

وی درخصوص آمادگی تیم‌های اعزامی نیز خاطرنشان کرد: عصر دیروز بر سر تمرین تیم ملی ووشو حاضر شدم و یک ساعت در آنجا حضور داشتم. در این بازی مشاهده کردم تمام ملی‌پوشان ووشو و کادر فنی با تلاش و جدیت بسیار زیاد در حال کار و تمرین هستند و هدف‌شان کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی است که ما نیز به این قضیه بسیار امیدواریم.

وی درخصوص برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی نیز اظهار کرد: روز اول مرداد انتخابات بدمینتون و ۱۲ مرداد نیز انتخابات فدراسیون قایقرانی برگزار خواهد شد. انتخابات فدراسیون بسکتبال نیز پس از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.