معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتبال ایران، ابراز امیدواری کرد که این تیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال ایران درباره حضورش در کنار ملی‌پوشان گفت: آمدم تا از نزدیک زحمت بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را ببینم چون قرار است آن‌ها دوشنبه به اردوی اتریش بروند و من دوست داشتم قبل از سفر آن‌ها را ببینم.

وی درباره میزان رضایتش از وضعیت تیم ملی گفت: در مجموع فکر می‌کنم اوضاع خوب است. آن طور که پرسیدم از اردوی آفریقا تقریبا راضی هستند. دوشنبه هم به اتریش می‌روند که امیدوارم در ۱۸ روزی که آنجا هستند تمرین‌ها و بازی‌های خوبی انجام دهند و کسی هم مصدوم نشود.

در ادامه خبرنگاری از سجادی پرسید که بودجه ۲۴ میلیاردی که برای تیم ملی فوتبال تخصیص داده شده بود، چگونه پرداخت شده است؟ سجادی پاسخ داد: قطعا تیم ملی از نظر مالی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی همچنین درباره مراسم بدرقه تیم ملی گفت:‌ ان‌شاءالله یکی دو روز قبل از رفتن تیم ملی به برزیل این مراسم در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و برنامه‌هایش کاملا پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره اظهار نظر کفاشیان مبنی بر اینکه اگر دولت از فدراسیون حمایت کند، می‌تواند کی‌روش را نگه دارد گفت:‌ این مطلب هیچ ارتباطی به دولت ندارد. تصمیمی که فدراسیون بگیرد، انجام می‌دهد و الحمدلله فدراسیون فوتبال هیچ مشکلی ندارد.

سجادی همچنین گفت: ما با مربیان خارجی مشکلی نداریم. برخی از فدراسیون‌ها تشخیص دادند که از مربی خارجی استفاده کنند. تصمیم‌گیری درباره مربیان با خود فدراسیون‌هاست. به عنوان مثال قایقرانی یک مربی خارجی آورد و بعد به ما اطلاع داد که می‌خواهد با او قرارداد ببندد.

در ادامه خبرنگاری از سجادی پرسید که اگر فدراسیون با هر مبلغی بخواهد کی‌روش را نگه دارد، وزارت ورزش مشکلی ندارد؟ وی پاسخ داد: این مسئله دست خود فدراسیون است.

همچنین خبرنگار دیگری به معاون وزیر ورزش گفت که در دولت‌های گذشته گاهی اوقات قرارداد مربی تیم ملی در دفتر رییس سازمان تربیت بدنی بسته می‌شد. سجادی در واکنش به این حرف گفت: این کار اشتباه بوده است.

در ادامه خبرنگار ایسنا خطاب به سجادی گفت که هرچقدر هم درباره این مسئله صحبت شود باز فوتبال با رشته‌ای مثل قایقرانی فرق دارد. سجادی پاسخ داد: قطعا فوتبال تفاوت دارد. اصلی‌ترین تفاوتش هم این است که یکی از بهترین و گران‌ترین مربیان را آورده است.

معاون وزیر ورزش در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگرش وزارت ورزش به کی‌روش مثبت است یا منفی گفت:‌ این ارزیابی را فدراسیون فوتبال باید انجام دهد و اختیار کاملا با آن‌هاست. اگر هم در گذشته گاهی این اختیار سلب شده، اشتباه بوده است.

سجادی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از تیم ملی در جام جهانی دارد گفت: بازی‌های سختی داریم. اگر تیم خود را با حریفان مقایسه کنیم می‌بینیم که مثلا آژرانتین ۱۵ بار به جام جهانی رفته و ما ۳ بار. آن‌ها دوبار قهرمان و دوبار نایب قهرمان جهان شده‌اند. آرژانتین همچنین قهرمانی در المپیک، جام کنفدراسیون‌ها و جام قاره‌ای را تجربه کرده است. نیجریه هم همین طور. اگر واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، بهتر است اما امیدواریم که تیم ملی خوب بازی کند.

در ادامه خبرنگاری به سجادی گفت که در گذشته مرسوم بود که پیش از سفر تیم ملی به برزیل، وزیر ورزش یا رییس جمهور در تمرین تیم ملی حاضر می‌شد. آیا چنین برنامه‌ای وجود دارد؟ سجادی پاسخ داد: اتفاقا قرار بود امروز به همراه وزیر ورزش بیایم اما چون جلسه مهمی در ریاست جمهوری پیش آمد، ایشان مجبور شد برود. فردا هم جلسه هیات دولت است و احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد. اما قطعا برنامه بدرقه تیم ملی برگزار خواهد شد.

سجادی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی چقدر شده است گفت:‌ این سوال را باید از فدراسیون بپرسید. من اطلاعی در این زمینه ندارم. ما ۲ میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز کردیم اما نمی‌دانم این پول کجا خرج شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.