رئیس سازمان لیگ گفت: اگر به مدیران سابق سکه می‌دادیم بهتر بود ولی از آنها با تابلو دلجویی کردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج در مورد سامانه مخابراتی ۶۰۹۰ گفت: این مسئله در سامانه مخابراتی کشور است و تمامی باشگاه‌ها سرشاخه دارند این مسئله بسیار سودآور است. کف درآمدی ۱۴ میلیارد تومان و حداکثر تا ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد باید به سمتی برویم که باشگاه‌ها حقوق واقعی خود را دریافت کنند و شرایط به این شکل نشود که ستاره‌ها باشگاه‌ها را رها کنند تیمی که طرفدار بیشتری دارد در این سامانه درآمد بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر حق پخش، تبلیغات محیطی و سامانه مخابراتی حقوق حقه فوتبال را بدهد نیازی به درآمد دیگر نداریم مالکیت این مسئله در اختیار سازمان لیگ است در گذشته از این سامانه پیامکی استفاده می‌شد که مطمئنا پول گذشته را مطالبه خواهیم کرد.

رئیس سازمان لیگ در مورد عدم حضور مدیران باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مدیران را دعوت نکرده بودیم این مسئله کار فنی است و با توجه به اینکه هر روز باید دو خبر از هر باشگاه روی پیشخوان آورده شود درخواست کردیم نمایندگان مدیران بیایند.

تاج در مورد اینکه کفاشیان می‌گفت بهتر بود در تجلیل از مدیران سابق سکه داده می‌شد اظهار داشت: به هر حال وضع سازمان لیگ شاید بهتر از فدراسیون باشد و اگر سکه می‌دادیم بهتر بود ما از مدیرانی که قطع رابطه کرده با تابلویی دلجویی کردیم.

 

وی در مورد حساسیت در دربی عنوان کرد: روز پنجشنبه جلسه‌ای با حضور مدیران و سرمربیان دو تیم داشتم به آنها گفتیم اگر صحبت‌هایشان در حد کری‌خوانی باشد قبول داریم و بهتر است که دربی یک برنده داشته باشد حتی شورای تامین روی برگزاری باشکوه مسابقه تاکید دارد متاسفانه هر دو تیم برای نباختن به میدان می‌آید همین باعث به تساوی رسیدن بازی می‌شود قبول داریم نباید کری‌خوانی از حد خود خارج شود و زدن برخی حرف‌ها زیبنده هر دو تیم نیست.

 

تاج در مورد اینکه آیا آنها ۷۰۰ میلیون به استقلال داده‌اند عنوان کرد: ما این پول را از محل درآمد سازمان لیگ به جواد نکونام پرداخت کردیم.

 

وی افزود: او بخشی از قرارداد خود را از سال قبل نیز دریافت نکرده است ما در تامین منابع مالی مشکل داریم اگر می‌خواهیم باشگاه‌داری کنیم باید حقوق حقه فوتبال را در نظر بگیریم باید چهار سال پیش این حقوق حقه را دریافت می‌کردیم به طور مثال وقتی پیامکی به صورت فوتبالی داده می‌شود باید حقوق آن به فوتبال برسد. یکی از علت‌های کاسته شدن تعداد هواداران کمبود ستاره‌ها است در گذشته به واسطه حضور علی کریمی، فرهاد مجیدی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی هواداران بیشتری به ورزشگاه می‌آمدند کمبود منابع مالی باعث رفتن ستاره‌ها شده است.

 

تاج در مورد بحث بلیت الکترونیکی تاکید کرد: امیدوارم این مسئله بالاخره در فوتبال جا بیفتد ما در دربی قبل اعلام کردیم مطمئنا این دربی با بلیت‌فروشی الکترونیکی برگزار می‌شود اما به هر حال شورای تامین تصمیم گرفت این بار نیز به همان شیوه قبل بلیت‌ها را بفروشیم پس از جلساتی که داشتیم مسئولان را متقاعد کردیم که بعد از این دربی بلیت‌فروشی به صورت الکترونیکی باشد.

 

وی در مورد اینکه آیا ممکن است لیگ زودتر از ۲۰ فروردین به اتمام برسد اظهار داشت: ۲۷ اسفند اختتامیه باشکوهی برای جام حذفی در نظر می‌گیریم. لیگ را نیز قبل از ۲۰ فروردین به پایان می‌رسانیم.

 

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است از سال آینده وضعیت امنیتی ورزشگاه‌ها تغییر کند و خود هواداران کارها را در اختیار بگیرند.

وی در مورد مسئله بلیت فروشی الکترونیکی تاکید کرد: انقدر هزینه کردیم و گیت‌های زیادی را برای بلیت‌فروشی خریداری کردیم ۳۰۰ هزار کارت الکترونیکی را با وجود تحریم در کیم مسافرتی قرار دادیم و به ایران آوردیم حیف است که این امکانات بی‌استفاده بماند حتی اعتقاد داشتم می‌توانیم اگر شده دربی را با ۱۰ هزار نفر برگزار کنیم ولی بلیت الکترونیکی بفروشیم تا این مسئله به طور کامل جا بیفتد همانطور که بحث یارانه با تبلیغ جا افتاد می‌توانستیم این بحث را نیز در مردم جا بیندازیم البته درخواست شورای تامین نیز به حق بود و آنها اعتقاد داشتند که می‌توانیم از بازی‌های بعدی این کار را انجام دهیم.

 

تاج در مورد اینکه اگر صداوسیما رازی به پرداخت حق پخش نشود چه می‌کند اظهار داشت: ما کاملا با تمامی بحث‌ها آشنا هستیم و این موضوع را درک می‌کنیم تا محلی برای اعتراض وجود نداشته باشد چند ماه قبل از اتمام لیگ این موضوع را بیان کردیم تا جایی برای بهانه‌گیری وجود نداشته باشد. امسال به خاطر مشکلات مالی می‌بینیم که بسیاری از ستاره‌ها در حال ترک باشگاه‌های خود هستند. وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت ندادن پول حق پخش اجازه پخش بازی‌ها داده نشود عنوان کرد: باید درآمد را تامین کنند والا هر احتمالی وجود دارد. حق بخش درآمد لیگ است و باید به آن رسیدگی شود. تاج در مورد مشکلاتی که برای مالک راه‌آهن به وجود آمده است اظهار داشت: راه‌آهن لیگ را تا پایان ادامه می‌دهد و مشکلی به وجود نخواهد آمد برای لیگ دسته اول و دسته دوم طرح خوبی دارم که آن را به هیئت رئیسه بردم البته بنا به دلایلی این موضوع را مطرح نمی‌کنم تا در ادامه شاهد چنین مشکلاتی نباشیم مسابقات لیگ شهریه‌ای نیست که در هر شرایطی عده‌ای از باشگاه‌ها حضور داشته باشند. تاج در مورد کمیته اخلاق عنوان کرد: خودم زمانی عضو کمیته اخلاق بودم اما تصمیم بر آن شد که کمیته اخلاق با اعضای خاص خودش تشکیل شود. وی در مورد اینکه آیا رای محسن قهرمانی عادلانه بود تاکید کرد: اگر کسی رشوه گرفته باشد و از این مسائل اطلاع داشته باشد باید حتما با او برخورد قاطع صورت بگیرد.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.