رییس فدراسیون فوتبال گفت: به کی‌روش گفتم باید بلافاصله از جام جهانی با یک مربی دیگر قراردادی تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ببندیم و اولین پیشنهاد را برای قبول هدایت تیم ملی ایران را به شما می‌دهم. او هم پاسخ داد سنش بالاست و پیشنهادهای دیگری هم دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی کفاشیان با اعلام این خبر گفت: کی‌روش امروز (جمعه) به آفریقای جنوبی رفت تا دو بازی تیم ملی نیجریه در این کشور را تماشا کند و هم‌چنین قرار است مذاکره‌ای با رییس فدراسیون آفریقای جنوبی داشته باشد تا تیم ملی ایران بتواند دو یا سه بازی تدارکاتی با تیم‌های آفریقای جنوبی داشته باشد.

وی افزود: تیم ملی طبق برنامه دو مسابقه در اسفند ماه خواهد داشت که ابتدا با کویت در چارچوب انتخابی جام ملت‌های آسیا که یک دیدار تشریفاتی است و همین طور تیم گینه در قالب یک دیدار تدارکاتی خواهد بود.

کفاشیان گفت : کی‌روش پس از بازگشت از سفر آفریقای جنوبی به ایران چند روزی سفر می‌کند و بعد به اروپا می‌رود تا با چند کشور صحبت کند تا تیم ملی ایران در یکی از این کشورها اردویی را از اواخر فروردین برگزار کند. یکی از این کشورها ترکیه است. کی‌روش به دنبال فراهم کردن دو، سه بازی تدارکاتی با چند کشور خاص برای تیم ملی ایران است که می‌خواهیم در همان اردوی اروپایی و در یک کشور برگزار شود.

وی افزود: پس از ۲۰ فروردین ۹۳ که لیگ برتر تمام می‌شود. بازیکنان چند روزی را استراحت می کنند و سپس به اردوی اروپایی می روند و بعد از آن به ایران برمی‌گردند و بازیهای تدارکاتی را در کشورمان خواهند داشت که احتمالا با تیم آفریقای جنوبی یا تیم های دیگری از آفریقا باشد.

کفاشیان در ادامه از صحبت‌های شب گذشته (پنجشنبه) خود با کارلوس کی‌روش خبر داد و گفت: ابتدا باید بگویم الان تیم ملی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد و ما باید همین طور شرایطی را ایجاد کنیم که پس از جام جهانی فدراسیون و تیم ملی دچار بحران نشوند. ما اتفاقات زمان جام جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ را در ذهن داریم که منجر به کنار رفتن داریوش مصطفوی و محمد دادگان شد. باید از آن تجربیات درس بگیریم. به کی‌روش گفتم ما باید بلافاصله از جام جهانی با یک مربی دیگر قراردادی تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ببندیم و اولین پیشنهاد را برای قبول هدایت تیم ملی ایران را به شما می‌کنم.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی‌روش مکثی کرد و گفت الان سنم کمی بالا رفته است و پیشنهادهای دیگری هم دارم. من به کی‌روش گفتم اگر هم چند درصد نمی خواهید سرمربیگری ایران پس از جام جهانی را قبول کنید، مربی دیگری را به ما پیشنهاد دهید. به هر حال شما آنقدر با تجربه هستید که بتوانید مربی دیگری هم‌سطح و یا بهتر از خودتان را پیشنهاد دهید. کی‌روش هم خیلی خوشحال شد و قرار شد در آینده صحبت‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

کفاشیان در واکنش به این که آیا به خاطر شرکت نکردن در مسابقات غرب آسیا ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار جریمه شده‌، گفت: این جرایم روی کاغذ است، البته طبق مقررات تیم‌هایی که در مسابقات شرکت نمی‌کردند ۱۵ هزار دلار جریمه می‌شدند، اما ما دلایل قانع کننده‌ای را برای مسئولان برگزاری مسابقات آوردیم و آنها هم قبول کردند. به هر حال ما درگیر آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی هستیم و همین موضوع باعث شده که برنامه مسابقات باشگاهی ما فشرده شود.

رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا قرار شد باشگاه‌ها در هنگام برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در اردیبهشت ۹۳ بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند، گفت: اولین اقدام تلاش و همکاری سازمان لیگ بود که قرار است مسابقات را بیستم فروردین ۹۳ تمام کند تا اردوهای تیم ملی هر چه زودتر بتواند تشکیل شود اما مشکل اصلی ما همان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در اردیبهشت است که فکر می‌کنم ۶۰ درصد از ملی‌پوشان در آن زمان درگیر این بازی‌ها باشند. در این باره به زودی جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌هایی که در آسیا حاضر هستند خواهیم گذاشت تا مشکل را حل کنیم . وزیر ورزش و جوانان هم تاکید کرده که این مساله حل شود.

کفاشیان با تکذیب شایعه توافق فدراسیون با یک شرکت آمریکایی به مبلغ ۸۵۰ هزار دلار برای خرید حق پخش جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ اظهار کرد: چنین چیزی نیست و ما اگر بخواهیم میزبانی جام ملت‌های آسیا را بگیریم خودمان این کار را انجام می‌دهیم. چندین پیشنهاد از سوی شرکت‌های مختلف مطرح شده بود، اما ما گفتیم پس از آن که توانستیم میزبانی جام ملت‌ها را بگیریم برای اجرای برنامه‌های دیگر می‌توانیم با برخی شرکت‌ها مذاکره کرده و توافقاتی داشته باشیم.

وی از حل نشدن مشکل حساب ارزی فدراسیون در بانک های خارجی هم گفت و خاطر نشان کرد: سعی ‌کرده‌ایم این مشکل را از سوی بانک مرکزی ، بانک های سوئیس و فیفا حل کنیم، اما مشکل هم چنان پا برجاست و یک و نیم میلیون دلار ما هم‌چنان بلوکه است. فدراسیون ۱۸ تیم ملی دارد و طبق اولویت باید برنامه تمام تیم‌ها را اجرا کند، اما درآمدهای مالی ما از بخش‌های گوناگون به دلایل مختلفی حاصل نمی‌شود.

رییس فدراسیون درباره موضوع قلیان کشیدن بعضی از بازیکنان و عوامل تیم ملی زیر ۲۲ نیز گفت: در این زمینه باید از کارلوس کی‌روش درس بگیریم. او به عنوان یک مربی حرفه‌ای وقتی می‌خواهد اردویی را برگزار کند از تمام بخش‌های هتل تیم ملی دیدن می‌کند و اگر همه شرایط آن مناسب بود می‌پذیرد. به عنوان مثال او هتل تیم ملی را در کشور تایلند نپذیرفت و هتل دیگری فراهم شد. اگر این اتفاقات امروز می‌افتد مسئولش کادر مدیریتی و سرپرستی تیم است. فدراسیون فعلا یکسری تصمیمات مدیریتی گرفته و در آینده تصمیمات قضایی که مربوط به بخش‌های دیگر است در صورت لزوم گرفته می‌شود.
کفاشیان گفت: بهتر است همه ما برخورد ارشادی در این زمینه داشته باشیم و قوانینی بگذاریم تا دیگر این مشکلات پیش نیاید. این داستان‌ها یک شبه درست نمی‌شود. اگر بازیکنانی قلیان کشیده‌اند باید بگویم آنها سال‌هاست در تیم‌های ملی و باشگاهی ما حضور دارند و بازی می‌کنند. ما وظیفه داریم قوانینی را بگذاریم و تصمیماتی را اتخاذ کنیم تا مسیر اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان که صبح امروز (جمعه) در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود، درباره جلسه چهارشنبه‌اش با محمود گودرزی وزیر وزرش و جوانان، اظهار کرد: این اولین جلسه‌ای بود که میان بنده به همراه هیات رییسه فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان رفتیم و معاونانشان داشتیم. جلسه خوبی بود و در آن جلسه وزیر بر اولویت بودن آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی تاکید داشت. او راه‌حل‌هایی را هم ارایه داد که قرار شد پی‌گیری کنیم.

وی از تشکیل ستاد جام جهانی با مدیریت وزیر ورزش و جوانان خبر داد و گفت: برنامه‌های ما برای جام جهانی به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مسایل فنی که مربوط به آماده‌سازی تیم ملی است و یکی هم بحث مربوط به اعزام هواداران و تدابیر حفاظتی امنیتی و همینطور برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای آنهاست. این برنامه‌ها باید با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه،‌ وزارت ارشاد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد. نهایتا قرار شد این ستاد با مدیریت وزیر ایجاد شود و از هر دستگاه مسوول نماینده تام‌الاختیاری در آن شرکت کند تا با هماهنگی‌هایی که میان فدراسیون و این ستاد ایجاد می‌شود، بتوانیم برنامه‌های خوبی را برای جام جهانی داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.