دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: اصلاحات مدنظر فیفا امروز ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: به تاریخچه ورود نمی کنم ولی از شهریور سال گذشته گروهی از فیفا روی اساسنامه کار می کردند مربوط به موضوعات اساسنامه سال ۱۳۹۰ که روی چند مورد نظر داشتند. خود من از ۱۰ فروردین در فدراسیون مسئولیت گرفتم به اتفاق همکاران کار را پیگیری کردیم.

وی افزود: ظرف کمتر از ۲ ماه توانستیم این بخش را در اساسنامه با پیشنهادی که بعضا از اعضای مجمع گرفتیم انجام بدهیم و جمعبندی این پیشنهادات را ۲۴ اردیبهشت به فیفا دادیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: این مواردی که شهریور سال گذشته پیش آمد مربوط به بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و یک بخش درباره ارکان مستقل از جمله ارکان قضایی، حسابرسی و انتخاباتی بود. باید این کمیته ها را در اساسنامه می آوردیم که آوردیم. بخشی هم مربوط به اعضای مجمع بود که در اساسنامه پیشنهادی دیده شده بود.

نبی ادامه داد: فکر می کنم تا ظرف یکی دو ساعت دیگر اصلاحات مدنظر به فیفا ارسال می شود.

وی درباره حضور وزیر در اساسنامه و حذف این مورد در اساسنامه جدید: موارد مدنظر فیفا را رعایت کردیم و در این بخش مشکلی نداریم.در بخش ارکان مستقل هم رعایت کردیم. کار سنگینی داشتیم چون تعطیلات زیادی بود و بحث کرونا هم پیش آمد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش انعطاف به خرج داد و از دوستان تشکر می کنم.

وی در خصوص کمیته قضایی هم گفت: این کمیته ها را مجمع باید با رای گیری انتخاب کند. حتی کمیته حسابرسی.

نبی در خصوص ایجاد تغییرات در شرایط کاندیداهای ریاست فدراسیون تاکید کرد: در بخش اساسنامه و کسانی که می خواهند کاندیدا شوند، انعطاف خوبی به خرج داده شده است. بعد از بازگشت از فیفا منتشر می کنیم. طبق قانون رفتار کردیم و در تاریخ فدراسیون فوتبال کم سابقه و بی سابقه است. اعضای مجمع مشارکت کردند و بخشی اعظمی از مواردی که در اساسنامه آوردیم، نظرات اعضای مجمع است. بعد از ارسال نظرات فیفا، مجمع فدراسیون را برگزار می کنیم و اساسنامه مصوب می شود. یک ماه زودتر آنرا برای اعضا ارسال می کنیم تا نظراتشان را بدانیم. کار خوبی شده و امیدواریم ختم به خیر شود. از اهالی ورزش که در فوتبال مسئولیت دارند خواهش می کنم همراهی کنند تا از این مسیر به خوبی و به اتفاق عبور کنیم. داریم یک کار جمعی می کنیم و ان شاءالله نتایجش هم خوب باشد.

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.