یک عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال خواسته این فدراسیون مبنی بر یک نهاد مستقل غیردولتی را قانونی می‌داند اما معتقد است دولت نباید یک ریال هم به این مجموعه و باشگاه‌ها کمک کند.

خسرو ابراهیمی، مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن و عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختلافات در ماهیت فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یا یک نهاد مستقل غیردولتی گفت: من یک پاسخ صریح و روشن می‌دهم. هیچ اشکالی ندارد که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل غیردولتی باشد اما باید دولت دستش را از روی باشگاه‌ها و فدراسیون بردارد یعنی دولت یک ریال هم در فوتبال هزینه نکند.

وی تاکید کرد: همه باشگاه‌های ما وابسته به نهادهای دولتی هستند. دولت باید تمام پرداختی‌ها به فوتبال را صفر کند و هیچ حمایتی انجام ندهد. فکر می‌کنید در این صورت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ همه ورشکسته خواهند شد.

مدیرعامل سابق ذوب آهن خاطرنشان کرد: نمی‌شود یک نهاد کلی پول هزینه کند اما هیچ نفوذی نداشته باشد. نسخه‌ای که اروپا برای فدراسیون فوتبال صادر کرده، برای اروپاست. وقتی بارسلونا درآمد هنگفتی دارد، دولت نمی‌تواند بگوید من برای تو تصمیم‌گیری می‌کنم. چیزی که فدراسیون از دولت می‌خواهد به این معنی است که پول بده اما فضولی نکن.

ابراهیمی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر دولت شرایط درآمدزایی مانند حق پخش تلویزیونی را برای تیم‌ها و نهادهای ورزشی فراهم کند، در این صورت نیازی به کمک مالی هم هست؟ اظهار کرد: کدام کشور حق پخش تلویزیونی ما را می‌خرد؟ امکان فروش حق پخش به کشورهای خارجی وجود ندارد. در داخل کشور هم اسپانسرها فقط برای بازی با استقلال و پرسپولیس هزینه می‌کنند. حق پخش یک ماه هم نمی‌تواند فوتبال ما را نگه دارد.

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن یادآور شد: اگر دولت دست خود را بردارد، فدراسیونی وجود نخواهد داشت. از طرفی فدراسیون هم طبق آیین نامه فیفا باید مستقل باشد. پس دولت واقعا نباید کمک کند که عده‌ای خاص بدون دخالت دولت و با کمک‌های دولتی همه‌کاره شوند.

وی گفت: به نظر من دولت باید هزینه بی مورد برای فوتبال ایران را متوقف و صرف ورزش همگانی کند که در آخر هم این‌طور نشود که بگویند در فوتبال دخالت نکن. جز اینکه پول از جیب دولت می‌رود سودی برای مردم ندارد. وقتی یک کارگر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارد، چرا باید یک فوتبالیست ۵ میلیارد تومان بگیرد؟

ابراهیمی ادامه داد: منطقی است که اگر دولت پولی به فدراسیون می‌دهد، بر عملکرد آن هم نظارت کند و اجازه ندهد هر طور می‌خواهند عمل کنند.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال همچنین درباره اصلاح اساس نامه این فدراسیون گفت: من به اساس نامه اشراف ندارم اما می‌دانم این مسائل، نمایشی است. وقتی منافع افراد حکم کند، اساس نامه اجرا نمی‌شود و اگر منفعتی نداشته باشند، اساس نامه را اجرا می‌کنند. اگر فیفا این قدر اصرار بر اجرای قانون دارد، باید به فساد در فوتبال ایران هم ورود کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:جمعیتی در فدراسیون فوتبال حضور دارند که پشت و وسط صحنه هستند. آنها هر کاری می‌کنند که خودشان را در فدراسیون فوتبال نگه دارند. یک جریان و قشر خاص هستند که فدراسیون را ملک شخصی‌شان می‌دانند و کسی دیگر نباید وارد شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.