سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس سرانجام در مورد مسائل مالی مربوط به خودش و تیمش به حرف آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گابریل کالدرون در مصاحبه روز چهارشنبه خود برای اولین بار در مورد مسائل مالی تیمش حرف زد و اظهار امیدواری کرد پرداختی به او و شاگردانش قبل از دربی ۹۰ که قرار است ۳۱ شهریور برگزار شود، صورت گیرد. این مربی روز گذشته نیز به دیدار مدیرعامل پرسپولیس رفت و صحبت‌هایی را در این باره مطرح کرد. کالدرون در حالی این خواسته منطقی را دارد که اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس اصلا مساعد نیست و مدیریت این باشگاه همان طور که انتظار می‌رفت روز‌های سختی را سپری کرده و پیش‌رو خواهد داشت.

ایرج عرب در شرایطی باشگاه پرسپولیس را تحویل محمدحسن انصاری‌فرد داد که ۱۶ میلیارد تومان از اسپانسر باشگاه گرفته و آن را هزینه قراردادهای فصل پیش بازیکنان کرده بود و حتی یک ریال هم در حساب این باشگاه نبود. در این شرایط طبیعی است که اسپانسر باشگاه پرسپولیس برای پرداخت نوبت بعدی به این باشگاه به زمان نیاز داشته باشد. در کنار این موضوع انصاری‌فرد مجبور شد برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه دو میلیارد تومان هزینه کند. ضمن اینکه ۹۵ هزار دلار هزینه طلب نیلسون دروازه‌بان پیشین سرخپوشان است تا پرونده شکایتی وی در فیفا بسته شود.

آژانس هواپیمایی هم که سال‌هاست با باشگاه پرسپولیس همکاری دارد مبلغ ۳ میلیارد تومان از این باشگاه طلبکار است و تا زمانی که تکلیف آنها مشخص نشده قصد سرویس‌دهی به این باشگاه را ندارد.

در این میان گابریل کالدرون قسط اول قراردادش را نگرفته و زمان پرداخت قسط دوم او هم فرا رسیده تا جایی که این مربی آرژانتینی همین حالا طبق قانون فیفا می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند و راهی کشورش شود. در این صورت پرسپولیس محکوم به پرداخت کل قرارداد وی خواهد شد. بیشتر بازیکنان پرسپولیس هم هنوز ۱۰ تا ۲۰ درصد قرارداد فصل پیش‌شان را نگرفته‌اند، البته به غیر از رادوشویچ و بشار رسن که حدود ۴۰ درصد قراردادشان را از فصل گذشته طلبکارند.

انصاری‌فرد به بازیکنان تیمش این قول را داده تا در پایان شهریور ماه و اوایل مهر پرداختی به آنها داشته باشد و کالدرون نیز اظهار امیدواری کرده که این اتفاق رخ دهد اما با شرایط موجود احتمال اینکه مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس به این زودی حل شود، کم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.