مهدی کیانی، هافبک تیم فوتبال سپاهان با انتقاد از فضایی که این روزها در ورزشگاه‌های ایران ایجاد شده است، گفت: فوتبال به فحاشی و بی‌احترامی خلاصه شده و هیچ لذتی از این فوتبال نمی‌بریم.

مهدی کیانی که امسال یکی از بازیکنان تأثیرگذار سپاهان بوده است در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد بازی پرحاشیه پرسپولیس - سپاهان، شانس قهرمانی تیمش در لیگ برتر، فضای ملتهب ورزشگاه‌های ایران و ... به اظهارنظر پرداخت که مشروح آن در زیر می‌آید:

تسنیم: آیا تساوی برابر پرسپولیس برای شما راضی‌کننده بود؟ با توجه به شرایطی که در جدول داشتیم باید این بازی را می‌بردیم. هدف ما برد بود و مساوی نمی‌تواند برای ما راضی‌کننده باشد. ما تنها تیمی بودیم که در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس موقعیت ندادیم و حتی چند فرصت هم داشتیم که متأسفانه به هدر رفت. در بازی‌های بزرگ همیشه باید از کمترین فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرید، در غیر این‌صورت به هدف‌تان نمی‌رسید. البته این را هم باید گفت که بازی برابر تیمی مثل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برای هیچ تیمی آسان نیست.

تسنیم: چرا بازی اینقدر پُربرخورد و خشن بود؟ به‌هرحال این بازی حساسیت‌های خاص خودش را داشت و هر دو تیم دنبال برد بودند.

تسنیم: خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی دارد ... خب، پرسپولیس چند امتیاز با تیم‌های پایین‌تر از خودش فاصله دارد و طبیعی است که خیلی‌ها این تیم را شانس اول بدانند، اما در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و تمامی تیم‌ها شانس دارند. ما هم تلاش می‌کنیم تا در سه بازی پایانی بهترین نتایج را بگیریم.

تسنیم: نظرت در مورد مشاجره بیرانوند و کی‌روش چیست؟ باور کنید وقتی در زمین مسابقه بودم، این صحنه را ندیدم و بعد از بازی فیلمش را دیدم. با دیدن این فیلم ناراحت شدم. معتقدم بازیکنان باید در زمین طوری رفتار کنند که حاشیه‌ای به وجود نیاید. بیرانوند گلر بزرگی است و همشهری من است. او باید در زمین مسابقه بزرگی کند. وقتی بازیکنان در زمین با یکدیگر درگیر می‌شوند طبیعتاً جو ورزشگاه هم به‌هم می‌ریزد.

تسنیم: فکر نمی‌کنی این اتفاقات، در بازی پرسپولیس و سپاهان که در جام حذفی برگزار خواهد شد، تاثیر خودش را به شکل بدتری نشان دهد؟ شاید این اتفاق رخ دهد. ریشه این اتفاقات برای همین بازی نیست و شما می‌بینید که از سال‌های گذشته چه مسائلی به وجود آمده است. متأسفانه چند سال پیش چشم آن سرباز مملکت نابینا شد و خیلی حاشیه‌های دیگر هم به وجود آمد. در همین بازی هم متأسفانه خیلی‌ها مصدوم شدند و یک نفر هم فوت کرد. واقعاً فوتبال به فحاشی و بی‌احترامی خلاصه شده است و دیگر هیچ لذتی از این فوتبال نمی‌بریم.

تسنیم: در مورد صحبت های سیاوش یزدانی چه صحبتی داری؟ سیاوش منظور خودش را بد رساند و امیدوارم کمیته انضباطی او را ببخشد. اگر هم قرار است جریمه‌ای در نظر گرفته شود باید دوطرفه باشد و کمتیه انضباطی باید همه چیز را ببیند.

تسنیم: به نظر می‌رسد قلعه‌نویی هم به شدت از شعارهای هواداران پرسپولیس ناراحت شده بود؟ قلعه‌نویی نیازی به تعریف من ندارد و معتقدم هر فردی که برای این فوتبال زحمت کشیده است باید احترامش حفظ شود. متأسفانه فضای خوبی را در استادیو‌م‌ها نمی‌بینیم و این تأسف‌آور است. هواداران پرسپولیس در دقیقه ۲۴ هادی نوروزی را تشویق می‌کنند، حتی منصور پورحیدری را هم تشویق می‌کنند که دست این عزیزان از دنیا کوتاه است. آنها چند دقیقه بعد علیه قلعه‌نویی شعار می‌دهند و می‌گویند مافیا! ما نمی‌دانیم که در این فوتبال باید بخندیم یا گریه کنیم. خیلی چیزها به‌هم ریخته و درست هم نمی‌شود. شما می‌بینید که در اروپا فرهنگ فوتبال چگونه است، ولی متأسفانه در ایران دنبال چیزهایی هستیم که خنده‌دار است. در ورزشگاه‌ها همه هواداران، مربیانف بازیکنان و ... از فوتبال لذت می‌برند اما در ایران این‌طور نیست.

قلعه‌نویی: وقتی فحاشی کردند به سینه‌ام زدم و گفتم خیلی ممنون!/ سپاهان و پدیده معادلات آقایان را به هم زدند

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.