کارشناس داوری فوتبال معتقد است داور دیدار ایران و ژاپن یک پنالتی برای تیم ملی کشورمان نگرفته است.

حیدر سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره قضاوت داور دیدار تیم‌های ایران و ژاپن که به برتری دو بر صفر ژاپنی‌ها همراه بود, اظهار داشت: داور استرالیایی این دیدار در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت و بیشتر با بازیکنان ژاپن مهربان بود. این داور اقتدار لازم را در صحنه‌های به وجود آمده نداشت و گاهی اوقات تحت تاثیر اعتراض بازیکنان تصمیمش را اعلام می‌کرد.

وی افزود: در دقیقه ۲۲ سردار آزمون در محوطه جریمه ژاپن کنترل خودش را از دست داد و داور به درستی پنالتی در این صحنه اعلام نکرد و اعتراض آزمون هم بی‌مورد بود. دقیقه در دقیقه ۲۵ وحید امیری به خاطر بی‌پروایی در خطا اخطار گرفت که این تصمیم نیز صحیح بود. در دقیقه ٢٨ در کنار خط طولی داور باید خطای مدافع ژاپنی را اعلام می‌کرد که به اشتباه خطای رضاییان را اعلام کرد.

این کارشناس داوری تصریح کرد: سانتر بازیکنان ایران در محوطه جریمه باعث شد مدافع ژاپن با دست گذاشتن روی شانه کنعانی زادگان مرتکب خطا شود و این صحنه باید توسط داور پنالتی گرفته می‌شد. همچنین در دقیقه ٤١ ناگاتومو باید بخاطر تعدد و اصرار در خطا اخطار می‌گرفت.

سلیمانی درخصوص پنالتی گرفته شده برای ژاپن گفت: دقیقه ٦٣ پنالتی برای ژاپن به درستی اعلام شد. خطای هند پورعلی گنجی در حالی که درازکش به زمین افتاده بود مانع عبور توپ شد. داور حتی برای تایید هند از کمک داور ویدئویی استفاده کرد که در نهایت به درستی تصمیم گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.