علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: سردار برای تصمیمی که گرفته بودم به من کمک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از امارات, علیرضا بیرانوند درباره پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل عمان در جام ملت‌های آسیا, گفت: بابت این پیروزی باید به همه مردم عزیز به بازیکنان تیم و کادر فنی تبریک بگویم. خیلی خوشحالم که تیم ملی هیچ گلی تاکنون دریافت نکرده و این سهم تیم ملی ایران است. اگر قرار است بازیکنی بهترین بازیکن باشد آن تیم ایران است که بهترین بازیکن جام است, چون واقعا تیم یکدست و یک دلی داریم.

دروازه‌بان تیم ملی ایران درباره اینکه به لژیونر شدن چقدر فکر می‌کند, تصریح کرد: الان فقط به دنبال قهرمانی ایران هستیم و می‌خواهم بعد از ۴۳ سال قهرمان شویم.

بیرانوند درباره مهار ضربه پنالتی بازیکن عمان اظهار داشت: واقعاً این پنالتی بی‌موقع بود و این اولین توپی بود که به دست من برخورد می‌کرد اما من دروازه‌بان هستم و باید بازیکنان حریف را آنالیز و ارسال‌ها و جاگیری‌های آنها را تصویر‌سازی کنم. خداراشکر با کمک مربی دروازه‌بان‌ها این کار را انجام داده‌ام. چون بازی‌ها تک حذفی شده الان بیشتر روی پنالتی‌زن‌ها تمزکر می‌کنم و برای این بازی‌ هم واقعاً بازیکنان عمان را آنالیز کرده بودم.

بیرانوند درباره اینکه سردار آزمون نیز برای جهت ضربه پنالتی به او کمک کرده بود, گفت: سردار برای تصمیمی که گرفته بودم به من کمک کرد چون خودم تصمیم گرفته و دیده بودم که کاپیتان‌ عمان پنالتی قبلی‌اش را نیز همین سمت زده بود. زمانی که سردار هم آن سمت را به من اشاره کرد, مطمئن شدم و به همان سمت حرکت کردم.

دروازه‌بان تیم ملی ایران تصریح کرد: در صحنه‌های دیگر هم بازیکنان عمان خطرناک بودند اما خداراشکر توانستم این موقعیت‌‌ها را نیز مهار کنم. همچنین شوت خطرناک مهاجم آنها را مهار و به تیم ملی کمک کردم. امیدوارم انتظار مردم برای قهرمانی برآورده و طلسم ۴۳ ساله ایران در آسیا شکسته شود, شرایط سخت است و در همین بازی, عمان حریف آسانی برای ما نبود و اگر پنالتی آنها گل می‌شد, واقعاً‌ کارمان در این بازی سخت می‌شد.

درباره راجع‌ به اخباری که از ایران مخابره می‌شود و اینکه گفته می‌شود کی‌روش باید از تیم ملی برود, خاطرنشان کرد: ما از چیزی خبری نداریم و حاشیه‌ها را دنبال نمی‌کنیم. تمام تمرکزمان روی بازی است و جو خوبی در تیم ملی وجود دارد و از چیزی خبر نداریم. فقط کامنت‌هایی که از مردم می‌بینیم, آنها همیشه از تیم ملی و کادر فنی تعریف و تمجید می‌کنند و چیز حاشیه‌ای نمی‌بینم.

وی درباره دیدار با چین گفت: بازی چین را ندیدم و فقط شنیدم که این تیم ۲ بر یک تایلند را شکست داده اما از الان باید برای این آماده شویم.

بیرانوند درخصوص اینکه رسانه‌های خارجی دروازه‌بانان مطرح دنیا را به چالش پرتاب توپ با دست دعوت کرده‌اند, گفت: سایت‌های معتبری این موضوع را کار کرده بودند و برای من جالب بود و این افتخار بزرگی برای من است. خداوند نعمت بزرگی به من داده و خیلی دوست دارم که بتوانم پاس گل بدهم اما در بازی عراق توپ را دوبار بلند فرستادم اما گل نشد و الان دیگر همه این موضوع را فهمیده‌اند.

وی راجع به اینکه رسانه‌های عربی از پرتاب توپ با مشت از سوی تو خبر داده بودند, گفت: خیلی دوست دارم این کار را انجام دهم اما زمانی این کار را خواهم کرد که تیم چند گل جلو باشد و خللی در تیم به وجود نیاید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.