سرمربی تیم ملی فوتبال فیلیپین گفت: باید با تمام وجود برای حضور در مرحله دوم تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سوان گوران اریکسون سرمربی صاحب‌نام تیم ملی فیلیپین که به همراه این تیم در جام ملت‌های امارات حضور دارد درباره هدف‌گذاری این تیم از حضور در رقابت‌ها گفت: گام اول را برداشتیم و آن صعود به جام ملت‌های آسیا بود اما حالا باید با تمام وجود برای حضور در مرحله دوم تلاش کنیم. این هدف بزرگی است که برای رسیدن به آن می‌جنگیم. از حضور در دور نهایی خوشحالیم اما قطعا این موفقیت کافی نیست.

وی ادامه داد: تیم ما اولین حضور خودش را در این جام تجربه می‌کند، آن هم بعد از آنکه در سال ۲۰۱۵ فینال چلنج کاپ را مقابل فلسطین واگذار کردیم و در یک قدمی صعود ناکام ماندیم. حالا با رویای عبور از مرحله گروهی به امارات آماده‌ایم و میدانیم که این ماموریت آسانی نیست خصوصا در برابر قدرت های برتر فوتبال آسیا و با توجه به تجربه اندکی که داریم، با این وجود امید و اراده ما در مسیر موفقیت تاثیرگذار خواهد بود.

سرمربی تیم ملی فیلیپین درباره شرایط فوتبال در این کشور گفت: فوتبال در فیلیپین محبوب‌ترین ورزش نیست و بسکتبال از مقبولیت بیشتری برخوردار است اما این نسلی که توانسته به جام ملت‌ها صعود کند می‌تواند نگاه مردم را تغییر دهد. به بازیکنانم گفته‌ام به نتیجه فکر نکنید و فقط از فوتبال لذت ببرید.

اریکسون اظهار داشت: به دنبال ارائه نمایشی متفاوت هستیم و می‌خواهیم پاسخگوی انتظارات هوادارانمان باشیم اما طبیعتا یک تیم مدعی نخواهیم بود و رویای ما صعود به دور بعدی است. جام ملت‌ها برای ما یک تورنمنت بزرگ است. شاید رویای بعدی فیلیپین این باشد که روزی به جام جهانی صعود کند. فوتبال آسیا بزرگی و قدرت خودش را به خوبی در جهان نشان داده و علاوه بر ژاپن و کره‌جنوبی کشورهای آسیایی دیگری هم مانند اندونزی، تایلند و فیلیپین به دنبال پیشرفت و سرمایه‌گذاری در فوتبال هستند.

وی درباره شرایط قراردادش با فدراسیون فوتبال این کشور گفت: قرارداد من ۶ ماهه است و خیلی از مربیان در فوتبال دنیا قراردادهای کوتاه‌مدت می‌بندند تا اگر تمایل و رضایت دو طرفه وجود داشت این قرارداد را تمدید کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.