نایب رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مجمع پیش روی این فدراسیون انتخاباتی نیست، گفت: نگاه در فوتبال بانوان حضور با عزت در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ است.

لیلا صوفی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه فدراسیون فوتبال برای حضور پرقدرت تیم‌های ملی بانوان در رقابت‌های پیش رو گفت: برنامه ریزی ها به صورت مستمر انجام گرفته و برگزاری اردوهای مستمر تا زمان اعزام تیم ها به مسابقات قطعی است. با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور از فدراسیون های ورزشی خواسته شده تا حضور در بازی‌های رسمی را در اولویت قرار دهند. فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. تلاش خود را برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی به کار خواهیم بست تا فرصت را برای بازیکنان فراهم کنیم اما این بستگی به شرایط دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: از طرفی دیگر بازیکنان تیم جوانان و بزرگسالان به طور همزمان در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارند و به همین دلیل نمی‌توانیم برنامه حضور در تورنمنت خارج از کشور را طراحی کنیم. تلاش ما بر این است تا شرایط حضور تیم ها برای دیدار تدارکاتی را در ایران را فراهم کنیم.

با وجود عبدی و حبیبی انتظار رشد فوتبال بانوان را داریم

وی در خصوص اینکه برای کسب نتیجه ایده آل باید امکانات در اختیار ملی پوشان قرار گیرد، گفت: صد درصد همین طور است. حضور تیم جوانان در تورنمنت سوچی قطعی است. وضعیت تیم جوانان خوب است. در بخش بزرگسالان نیز وضعیت رضایت بخش است. با توجه به حضور حسین عبدی و حبیبی به عنوان مدیر فنی و مشاور دروازه بانان در کنار کادر فنی، انتظار داریم ملی پوشان رشد قابل توجهی داشته باشند.

کار سختی برای صعود داریم

صوفی زاده درباره پیش بینی اش نسبت به صعود تیم های ملی از مرحله دوم رقابت‌ها قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ گفت: کار سختی در پیش است. تیم‌های سطح یک آسیا در این مرحله حضور دارند. با توجه به صعود یک تیم از هر گروه کار سختی در پیش داریم ولی امیدوارم بازیکنان با تلاش برنامه ها را در زمین اجرا کنند. برنامه ها اردویی نیز نسبت به گذشته مرتب برگزار می‌شود.

نگاه اصلی ما به رقابت‌های ۲۰۲۱ است

نایب رئیس فوتبال بانوان افزود: نگاه اصلی ما به رقابت‌های قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ است. تیم ملی فوتسال ۲ بار قهرمان آسیا شده است. در فوتبال نیز چنین هدفی داریم و نمی شود این راه را یک شبه برویم. باید برنامه ریزی خوبی انجام دهیم تا سال ۲۰۲۱ با اعتبار و عزت بهتر در مسابقات حاضر شویم و سربلند بیرون بیاییم. همچنان نیز به دنبال جذب مربی خارجی برای تیم ملی فوتبال بزرگسال هستیم.

باید مربی در حد خارجی بیاوریم!

وی درباره وضعیت سرمربی تیم ملی فوتسال نیز گفت: ۲ بار در فوتسال قهرمان آسیا شدیم و حال باید در مسابقات جهانی خودی نشان دهیم. کادرفنی مهمترین رکن برای کسب نتایج موفقیت آمیز در مسابقات است. به همین دلیل باید کادرفنی خوبی برای تیم ملی انتخاب کنیم و همین موضوع به یک چالش اصلی برای من به عنوان مسئول کمیته فنی بانوان تبدیل شده است چرا که وقتی یک تیم دوبار قهرمان آسیا می شود تکرار و حفظ قهرمانی برای سومین بار سخت تر است. بنابراین باید فردی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد که از نظر فنی و تکنیکی بتواند تیم ملی را تامین کند، کسی که بالاتر از سلیمانی و مظفر و در حد صانعی و حتی مربیان خارجی باشد. وقتی پتانسیل در داخل کشور وجود دارد می توانیم از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم. فردی باید در کنار تیم ملی حاضر شود که بتواند انگیزه خوبی در ملی پوشان برای سومین قهرمانی در آسیا به وجود آورد.

تیم ملی فوتسال متفاوت است

او در پاسخ به این سئوال که شهرزاد مظفر علاوه بر بعد فنی، تجربه خوبی داشت آیا از بین مربیان داخلی جایگزینی برای مظفر داریم یا خیر؟ گفت: نمی توانیم افراد را با یکدیگر قیاس کنیم. مربیان داخلی خوبی داریم که دانش فنی و موقعیت خوبی در رقابت‌های لیگ داخلی دارند. اما تیم ملی فوتسال یک تیم متفاوت است. همانطور که در فوتبال مردان پس از صعود مقتدرانه به جام جهانی برای جایگزینی کی روش باید فردی حضور یابد که یک سر و گردن بالاتر از او باشد، در تیم ملی فوتسال بانوان نیز شرایط همینگونه است. باید سرمربی را با احتیاط بیشتری انتخاب کنیم که هم نظر بازیکنان و هم نظر جامعه را جلب کند. تا یکی دو هفته آینده سرمربی را معرفی خواهیم کرد.

مجمع فدراسیون عادی است نه انتخاباتی

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سوال که چرا مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال همزمان با رقابت‌های جام ملت ها برگزار می‌شود؟ گفت: تاریخ برگزاری مجمع سالیانه تصمیم و تشخیص رئیس فدراسیون و اعضای هیات رئیسه بوده است.

او در ادامه درباره اینکه آیا در مجمع سالیانه درباره بازنشسته ها تصمیم گیری خواهد شد یا خیر؟ گفت: مجمع انتخاباتی نیست و این یک مجمع سالیانه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.