کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

تیم ملی اسپانیا پس از نتایج ضعیف در روسیه،حالا یک بار دیگر در مسیر اوج گرفتن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اسپانیا در فصل تابستان جام جهانی متلاطمی را پشت سر گذاشت. اما به نظرمی رسد که تحت هدایت لوئیس انریکه بار دیگر در مسیری درست گام بر می دارند. سرمربیسابق بارسلونا چه چیزی را تغییر داده است؟

بازی یک هشتم نهایی مقابل روسیه میزبانکه منجر به حذف اسپانیا شد، نشان داد که فلسفه فوق العاده موفق مبتنی بر حفظ مالکیتتوپ اسپانیا رو به کهنگی گزارده است. آن ها در ضربات پنالتی باختند و از گردونهجام جهانی خارج شدند. با اینکه در طول ۱۲۰ دقیق بازی ۷۹ دصد ماللکیت توپ را در اختیارداشتند.

روزهای نخست است اما شروع مقتدرانه لوئیسانریکه به عنوان سرمربی، نشان می دهد که اسپانیا مشتاق است از عملکرد تکراریاجتناب کند. انریکه سه بازی است که رهبر تیم شده و طی آن موفق به شکست دادن دو تیمحاضر در نیمه نهایی جام جهانی اخیر، یعنی انگلیس و کرواسی شده است. همچنین ولز راهم شکست دادند.

طراوت غیر قابل انکار اسپانیای لوئیس انریکه،چیزی نیست که هر مربی جدیدی قادر به ایجاد آن باشد.

پس از حذف به دست روسیه، ستون های دورانطلایی اسپانیایعنی آندرس اینیستا، داوید سیلوا و جرارد پیکه و دروازه بان ذخیره تیمپپه رینا از بازی های ملی خداحافظی کردند. اینیستا، سیلوا و پیکه روی هم ۳۹۴ بازی ملی دارند و بخشی از باشگاه صدتاییهای اسپانیا محسوب می شوند.

اگرچه لویس انریکه نقشی در خداحافظی بازیکنانبا تجربه اسپانیا نداشت، اما عدم دعوت از یوردی آلبا، علیرغم شروع خوب او دربارسلونا در این فصل، کاملا انتخاب و تصمیم خودش بوده است.

آلبا که ۶۶ بار برای کشورش به میدان رفتهاست، پس از عدم دعوت به تیم ملی برای بازی های ماه سپتامبر گفت: " می خواهمبرای تیم ملی بازی کنم اما تصمیم گیرنده سرمربی است و باید به آن احترامبگذارم."

با احتساب چهار بازیکن خداحافظی کرده وعدم دعوت از آلبا، میانگین سنی تیم اسپانیا، که یازدهمین تیم مسن جام جهانی بود،از ۲۸.۵ به ۲۶.۱ کاهش یافته است. در لیست جام جهانی اسپانیا هفت بازیکن بالای ۳۰سال دیده می شد که این تعداد در لیست اخیر انریکه به چهار نفر کاهش یافته است.

انریکه به جای ستارگان بزرگ پا به سنگذاشته، بازیکنان جوانی مانند مارک بارتا (۲۷ ساله)، خوزه گایا (۲۳ ساله)، سائول نیگس(۲۳ساله)، رودریگو و دنی سبایوس (هر دو ۲۲) را به تیم فراخوانده است. مارکو آسنسیو(۲۲) هم که نقش تاثیرگزارتری ایفا می کند.

در دوران اوج اسپانیا، هیچ تیمی حریفاسپانیا نبود و از ۲۰۰۸ تا۲۰۱۲ دو جام یوروو یک جام جهانی را فتح کردند. در نهایت، تیم های رقیب راهی برای فرونشاندن اسپانیاپیدا کردند و شیوه بازی مبتنی بر مالکیت تحسین شده آنها را ناکارآمد ساختند. روسیهدر جام جهانی به بهترین شکل ممکن این کار را انجام داد.

عملکرد اسپانیا در ورزشگاه لوژنیکی مسکو حضیضتیکی تاکا بود. به لحاظ آماری، اسپانیا میزبان را کشت. ۱۱۱۴ پاس در مقابل تنها۲۹۰ پاس روسیه، میزان موفقیت پاس بیش از۹۰ درصد بود در حالی که روسیه ۵۹ درصد پاس موفق داشت و اسپانیا در مجموع ۷۹ درصد مالکیتتوپ را داشت. سرجیو راموس، با ۱۷۴ پاس موفق، بیش از پنج برابر بیشتر از ماریوفرناندس، بهترین پاسور روسیه، پاس داده بود.

اما باختند و هم سزاوار آن بودند. با اینهمه پاس، نفوذ کمی در حمله ایجاد کردند و روسیه به راحتی در مقابلشان مقاومت کرد.اما در آغازین روزهای سلطنت لوئیس انریکه، به نظر میرسید که اسپانیا لبه تیز شمشیرخود را یازیافته و در سه بازی موفق به زدن ۱۲ گل شده اند که شش گل آن در برابر نایبقهرمان جام جهانی به ثمر رسید.

لوئیس انریکه اصرار دارد که آنها درمرحله تکامل قرار دارند: "ما در حال تلاش برای تکامل و بهبود آن سیستم هستیم؛زیرا وقتی موفق به کسب عناوین جهانی می شوید، مورد توجه و مطالعه رقبا قرار میگیرید، بنابراین تیم های حریف قادر به یافتن راه حل های بسیاری هستند و این مشکلاتزیادی را بوجود می آورد. "

به عنوان بخشی از این تکامل، اسپانیا توپرا با هدف بزرگتر و سریع تر به گردش در میاورد. سریعتر از گذشته توپ را به جلو میرسانند و در هنگام بروز شانس مستقیم تر وروبه جلوتر از گذشته حرکت می کنند.

لوئیس انریکه تجربه این کار را دارد. دربارسلونا، او یک تیم بسیار با استعداد به ارث برد که فصل قبلش موفق به کسب هیچجامی نشده بود. او سیستم را بهبود بخشید تا بارسلونا در حمله به کارآیی بیشتری دستیابد و به لطف تلاش های لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار، بارسلونا در اولین فصلحضورش موفق به فتح سه گانه شد.

کوکه، هافبک آتلتیکو مادرید پس از دعوتشدن به تیم ملی خاطر نشان ساخت" در گذشته بیش از حد در عرض بازی می کردیم وسرعت بازی را می گرفتیم"

بخشی از دلیلی که آنها می توانند در حالحاضر بیشتر عمودی و در طول زمین بازی کنند، بر این اساس است که در حمله، لوئیس انریکهاز سرعت و جنبش رودریگو و آسنسیو بهره میگیرد.

مهاجم والنسیا، رودریگو، که فرناندو هیرودر جام جهانی او را نادیده گرفت، در بازی مقابل انگلیس در ومبلی یک گل زد و یک پاس گل داد و در بازیمقابل کرواسی هم موفق گل زد. مارکو آسنسیو در این بازی ۱ گل زد و سه پاس گل داد ودر نهایت کرواسی با شش گل در هم کوبیده شد.

قدرتقابل توجه اسپانیا در عمق در بازی مقابل ولز در شب جمعه مشخص شد. پاکو الکاسر که دردوران حضور لوئیس انریکه در بارسلونا موفق نبود، دو بار گلزنی کرد، سوسو میلان ورودریگو اتلتیکو مادرید، در دومین و سومین بازی ملی خود را حضور تاثیرگزاری داشتند.این بازی با نتیجه ۴ بر ۱ به نفع اسپانیا خاتمه یافت.

حرکت هجومی تیم تنها از سوی بازیکنان فوروارداسپانیا نیست. یکی از مزایای از دست دادن اینیستا و سیلوا، این است که میانه میداناسپانیا با جایگزینی جوانانی مانند کوکه و هم تیمیش سائول جانی تازه گرفته است. آنهاقادر هستند با انرژی بیشتری حریف را پرس کنند و همچنین در یک سوم هجومی زمینپویایی بیشتری دارند.

همانطور که لوئیس انریکه علاقمند به تاکید آن است، اسپانیا فلسفه و سبکبازی منحصر به فرد خود که آنها را به موفقیت های عظیمی رسانده است را به طور کاملرها نخواهد کرد. در عوض، وظیفه او این است که اطمینان حاصل کند که چهره جدیداسپانیا میتواند بر اساس آن سبک رشد کند تا در بازی مدرن موثرتر واقع شود.

با توجه به استعدادهایی که در اختیار دارد، شانس بالایی برای انجام اینکار دارد.

منبع: www.skysports.com

نویسنده: اولیور یانگ مایلز

مترجم: مهدی حسنی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.