کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

مهینی: باید از پتانسیل های موجود در فوتبال بانوان استفاده کرد/

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شادی مهینی، مسئول استعدایابی فوتبال بانوان در خصوص استعدایابی فوتبال بانوان در رده سنی زیر سال توضیحاتی را ارائه کرد.

۱۸۵۰ بازیکن را زیر نظر داشتیم

مهینی در خصوص اجرای طرح استعدایابی گفت:  فاز اول استعدادیابی زیر ۱۶ سال از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه در ۳۰ استان کشور با حضور ۱۸۵۰ بازیکن برگزار شد که  استعدادیاب های هر استان، بازیکنان را ارزیابی کردند و د رنهایت لیست های ۱۲ نفره را به فدراسیون ارائه دادندو برترین بازیکنان را معرفی کردند. در اکثر استعدایابی هایی که صورت گرفت به طور مدام حضور داشته و عملکرد بازیکنان و حتی استعدادیاب ها را زیر نظر داشتم.

فاز دوم استعدایابی در مناطق ۹ گانه با موفقیت همراه بود

مسئول استعدایابی فوتبال بانوان در ادامه درباره اجرای فاز دوم استعدایابی در مناطق ۹ گانه گفت: فاز دوم برنامه ما به این صورت بودکه بازیکنان معرفی شده از استانها را زیر نظر داشته باشیم. بر همین اساس در مناطق ۹ گانه تیم ها گرد هم آمده و به صورت فستیوال یا مسابقات درون استانی، مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت لیست ۱۴ نفره از مناطق ۹ گانه ( ۹ استان و هر هر استان به تفکیکی) به فدراسیون فوتبال ارسال شد که در مناطق ۹ گانه در مجموع ۵۰۰ بازیکن را زیر نظر داشتیم. این فاز نیز با موفقیت برگزار و بازیکنان نخبه ای را انتخاب کردیم.

۳۰ بازیکن نخبه به اردوی ا۱۶ سال و ۱۰ بازیکن به اردوی ۱۴ سال دعوت شدند

مهینی در ادامه بیان کرد: در فاز دوم و پس از ارزیابی بازیکنان،  ۳۰ بازیکن به تیم ملی زیر ۱۶ سال و ۱۰ بازیکن به تیم ملی زیر ۱۴ سال معرفی کردیم. در تیم ملی زیر ۱۶ سال که سرمربیگری این تیم بر عهده من است بازیکنان را در قالب سه گروه ۱۰ نفره به اردوی تیم ملی زیر ۱۶ سال دعوت کردیم که  ارزیابی شدند و خوشبختانه توانستیم ۱۱نفر از این بازیکنان را در لیست تیم ملی فوتبال برای سفر به دور مقدماتی قهرمانی آسیا در تاجیسکتان همراه تیم داشته باشیم. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با حضور در مسابقات فوتسال آموزش و پرورش در همدان که در مرداد ماه برگزار شده بود، غیر از ملی پوش های ما که در این مسابقات حضور داشتند، ۱۰ بازیکن به تیم  ملی زیر ۱۶ سال معرفی کردیم که یکی از استعدادها دروازه بانی بود که هم اکنون با توجه به فیزیک و شرایط و روحیاتی که داشت، به عنوان دروازه بان دوم تیم ملی زیر ۱۶ در کنار دیگر ملی پوشان حضور دارد. همچنین سه نفر نیز به تیم ملی فوتبال زیر۱۴ سال معرفی شدند تا کادر فنی این تیم بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورت نیاز و صلاحدید از آنها استفاده کند.

هدفمان تامین آینده تیم های ملی است

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال در ادامه گفت: فاز سوم استعدادیابی قرار است در بازده زمانی ۶ تا ۲۰ مهر ماه به صورت دو منطقه در کشور برگزار شود. امیدوارم که بازخورد این استعدادیابی بتواند زیرساخت تیم های ملی زیر ۱۵ و ۱۶ سال کشورمان باشد. هدفمان تامین آینده تیم های ملی فوتبال بانوان است.

وی گفت: برنامه بعدی که پیش روی ما قرار دارد برگزاری فستیوال ملی زیر ۱۳ سال است که در ۳۲ استان کشور به صورت شهرستانی و استانی در تیر ماه و مرداد ماه برگزار شده و لیست ۱۴ نفره به فدراسیون اعلام خواهد شد. همچنین از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه نیز این بازیکنان زیر نظر ۱۴ استعدادیاب فدراسیون ارزیابی می شوند.

وی در پایان گفت: لیست ۳۰ بازیکن برتر را به کمیته استعدایابی معرفی کنیم تا پیشنهادات بعدی در خصوص برگزاری اردوهای مدون جهت تربیت این استعدادها  ارائه شود و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم. با توجه به اینکه در دو سال آینده مسابقات زیر ۱۵ سال  و مقدماتی زیر ۱۶ سال را خواهیم داشت عملکرد و آموزش  بازیکنان در طول سال باعث خواهد شد تا بستر خوبی برای تیم های ملی زیر۱۵ و ۱۶ سال فراهم کنیم و بازخورد خوبی برای تیم های ملی داشته باشیم و از پتانسیل ها برای تیم های ملی فوتبال ایران در رده های مختلف استفاده بهینه داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.