رئیس هیئت تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: ۶ ماه برای ارائه گزارش نهایی فرصت داریم ولی طبق آیین‌نامه اگر نیاز شد می‌توانیم ۶ ماه هم این زمان را تمدید کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، سیدصادق طباطبایی‌نژاد پس از جلسه با وزیر ورزش گفت: کلیات خوبی را امروز بررسی کردیم و وزیر ورزش و جوانان همکاری بسیار خوبی با ما داشت. در مدت ۶ ماهی که از سوی مجلس شورای اسلامی برای این موضوع مقرر شده تحقیق و تفحص لازم انجام خواهد گرفت و نظر همه اعضای هیئت تحقیق و تفحص و مجلس بر این است که شفاف‌سازی خوبی درباره فعالیت‌های استقلال و پرسپولیس در ۱۰ سال گذشته داشته باشیم تا نقاط ضعف شناسایی و مرتفع و نقاط قوت تقویت شود تا در مجموعه روند اداره این ۲ باشگاه شاهد روند رو به بهبودی باشیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیت اصلی این هیئت را کمک به اهداف پیش روی ۲ باشگاه پرطرفدار ایران دانست و افزود: هدف ما کمک به روند رو به رشد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است و وزارت ورزش و جوانان طبق وظیفه‌ای که دارد تاکنون همکاری لازم را در این خصوص داشته و سلطانی‌فر به عنوان مافوق این وزارتخانه از ابتدای فعالیت هیئت تحقیق و تفحص استقبال بسیار خوبی از این قضیه کرد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افزود: در اولین جلسه‌ای که بعد از تشکیل رسمی هیئت تحقیق و تفحص برگزار شد امروز خدمت وزیر ورزش رسیدیم و قول مساعد دادند تمام آنچه را که برای تحقیق و تفخص درباره این ۲ باشگاه نیاز است در اختیار هیئت قرار دهند.

طباطبایی‌نژاد درباره محورهای اصلی مطرح شده در نشست مشترک امروز گفت: محورهای اصلی مطرح شده در واقع همان محورهایی است که در طرح تحقیق و تفحص رای آورده است. منابع درآمدی دو باشگاه، مصارفشان، نظام مدیریتی آنها، جریمه‌های ۲ باشگاه و علت آنها محورهای اصلی تحقیق ما هستند که هرکدام زیرمجموعه‌های زیادی دارد و باید گزارش آن با ریز موضوعات توسط هیئت تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

وی زمان تحقیق و تفحص در این‌باره را طبق آیین‌نامه مجلس ۶ ماه بعد از اعطای حکم توسط به اعضای هیئت عنوان کرد و ادامه داد: از ۲۲ تیرماه رسما حکم را از رئیس مجلس دریافت کردیم و از این تاریخ ۶ ماه برای ارائه گزارش نهایی فرصت داریم ولی طبق آیین‌نامه اگر نیاز شد می‌توانیم ۶ ماه هم این زمان را تمدید کنیم.

طباطبایی‌نژاد درباره اعلام عمومی نتیجه این تفحص گفت: الزام هیئت تحقیق این است که تحقیق و تفحص را به صورت شفاف و واقعی استخراج و تقدیم مجلس کند. نتیجه کار چه موارد قضایی چه موارد توبیخی و تشویقی و چه سایر موارد هر چه باشد در صورت لزوم از سوی مجلس اعلام می‌شود. آنچه مهم است این است که هیئت مورد اعتماد مجلس است و گزارش خود را شفاف ارائه می‌کند.

نماینده مردم اردستان درباره سایر واحدهای درگیر در این تحقیق و تفحص گفت: حوزه این تحقیق و تفحص منحصر به وزارت ورزش و جوانان نیست تمام آحاد ملت اگر سوالی دارند می‌توانند آن را از هیئت مطرح کنند. طبیعی است که تمرکز کار روی این دو باشگاه است و اینجا استقرار پیدا می‌کنند ولی حوزه سوالات هم گسترده‌تر از ۵ موردی است که مطرح شد. از همه مردم دغوت می‌کنیم اگر اطلاعاتی دارند که به هیئت کمک می‌کند در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم وظیفه خود را کامل انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.