اسطوره فوتبال آلمان معتقد است هافبک آلمان‌ها نتوانسته درخشش سابق را در پیراهن مانشافت داشته باشد و زمان خداحافظی او فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعوت اوزیل هافبک تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه آرسنال، روز گذشته (دوشنبه) در تصمیمی ناگهانی، از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد. هافبک سابق رئال مادرید پس از انتشار عکس هافبک سابق رئال مادرید با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، انتقادات بسیاری متوجه اوزیل شد و عملکرد ضعیف با تیم ملی آلمان در جام جهانی، منتقدان را بیش از پیش برافروخته کرد. اوزیل توهین نژادپرستانه به اصالت تُرکش را به عنوان یکی از دلایل خداحافظی از تیم ملی آلمانبرشمرده بود.

لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان اما معتقد است عملکرد ضعیف اوزیل با لباس آلمان‌ها می‌تواند دلیل خوبی برای خداحافظی این هافبک ۳۰ ساله باشد. وی در این خصوص گفت: فکر می‌کنم فوتبال و سیاست حوزه‌های جدا از هم محسوب می‌شوند. مسعوت در سال‌های گذشته بازی‌های خوبی از خود در لباس مانشافت نشان داد اما در یک سال و نیم گذشته، عملکردی مشابه جام جهانی ۲۰۱۴ که آلمان را به قهرمان جام جهانی رساند، نداشت.

ماتئوس که با شبکه ESPN مصاحبه می‌کرد، ادامه داد: فکر می‌کنم زمان بازی او در تیم ملی به پایان رسیده است. نه به خاطر چند عکس (تصاویر اوزیل با اردوغان رئیس جمهور ترکیه) که اهمیتی نداشته و تصمیمی سیاسی محسوب می‌شود. من به اوزیل به عنوان یک بازیکن فوتبال نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم این بازیکن عملکردی مشابه گذشته نداشت.

اسطوره فوتبال آلمان که در جام جهانی ۱۹۹۰ با پیراهن آلمان به قهرمانی جام جهانی رسید، در پاسخ به این پرسش که آیا مانشافت با از دست دادن اوزیل دچار مشکل خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: من با این موضوع مخالفم. ما بازیکنان خوب و باکیفیت زیادی داریم. زمانی که یک بازیکن نمی‌تواند درخشش سابق را داشته باشد، می‌توانیم به نسل جدید این شانس را بدهیم تا ما را برای کسب نتایج مطلوب یاری کنند، همانند اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۴ افتاد.

اوزیل نخستین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۹ انجام داد و در این ۹ سال در ۹۲ بازی ملی، ۲۳ گل به ثمر رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.