وزیر ورزش و جوانان:تاریخی ترین نتیجه جام جهانی را کسب کردیم/ موفقیت بزرگ تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی روسیه را به مردم ایران تبریک می گویم

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر سلطانی فر گفت: اين دوره ما در گروه بسيار دشواري متشكل از قهرمانان قاره هاي مختلف و تورنمنت هاي مختلف قرار داشتيم.زماني كه اين قرعه دشوار نصيب ما شد  بسياري بر اين باور بودند كه حضور ما در جام جهاني روسيه به منزله زنگ تفريحي براي تيم هاي بزرگ جهان خواهد بود.تيم ملي ايران با حمايت مردم، عظم و اراده اي ويژه را به كار بستند و تلاش كردند تا از حيثيت فوتبال كشور دفاع كنند.

وی افزود: با عنايت خدا، مسئولان ورزش كشور  و فدراسيون فوتبال با همراهي مردم، حمايت هاي لازم و هماهنگي هاي لازم و تداركات مورد نياز را فراهم كردند تا ما بتوانيم تاريخي ترين نتايج فوتبال كشور در ٥ دوره حضور در جام جهاني را كسب كنيم و موجب عزت و افتخار براي  همه ايرانيان شويم.

ملی پوشان کشورمان در جام جهانی فوتبال کاری کردند که همه دنیا در مقابل آنها سر تعظیم فرود بیاورند و برای جوانان ایرانی ارزش ویژه ای قائل شوند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در اين دوره در رنكيگ فيفا پرتقال چهارم ، اسپانيا هشتم و ما سي و هفتم بوديم و از لحاظ ارزش قیمتی بازیکنان نیز بازيكنان پرتقال و اسپانيا  ١٥ تا ٢٥ برابر بازیکنان ما ارزش قيمتی داشتند.  در اين شرايط نابرابر ما با عزم و اراده خاص و وحدت و هماهنگي و تلاش ويژه توانستيم تدارك خوبي را فراهم آوريم و با تلاش كادر مربيگري و همت و از خود گذشتگي تك تك بازيكنانمان، نتايجي تاريخي به دست آمد.

وی در پایان گفت: امروز كشور ما در رده بندي تيم هاي مختلف حاضر در جام جهاني كه اعلام شد، در ميان ٣٢ تيم رتبه ١٨ را كسب كرد. ١٦ تيم  به  مرحله بعدي صعود  كردند و ما تنها دو پله با صعود فاصله داشتيم. ما چهار امتياز كسب كرديم در حالي كه امروز آرژانتين  و ژاپن ٤ امتيازي به  مرحله بعدي  صعود كردند و تيم هاي بزرگي نظير آلمان حذف شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.