ستاره سابق تیم ملی ایتالیا می‌گوید که واکنش هم تیمی سابقش در یوونتوس به تصمیم جنجالی داور جدال بانوی پیر و رئال مادرید طبیعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندره‌آ پیرلو هم جزو آن دسته از کسانی است که تصمیم داور بازی برگشت‌ تیم‌های فوتبال یوونتوس و رئال مادرید در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را اشتباه می‌دانند. مایکل اولیور، داور انگلیسی بازی در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم یک خطای پنالتی بسیار مشکوک را علیه بانوی پیر اعلام کرد که این تصمیم او به رئال مادریدی که در خانه ۳ بر صفر عقب افتاده بود اجازه داد پیش از کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه، صعودش را به مرحله نیمه نهایی قطعی کند. پیش از به ثمر رسیدن این گل اما اولیور یوونتوسی را با یک تصمیم دیگر هم شوکه کرد که آن اخراج مستقیم جان لوئیجی بوفون، به دلیل اعتراض به تصمیم او بود.

پیرلو گفت: انگیزه کسب پیروزی در یوونتوس همیشه وجود دارد. پنالتی که به ضرر این تیم اعلام شد را به همان آسانی که اعلام شد، می‌شد خطا تشخیص نداد. به نظر من اگر یک داور پخته‌تر بازی را سوت می‌زد، آن صحنه را خطا تشخیص نمی‌داد. اگر من هم در زمین بازی بودم همانطور اعتراض می‌کردم که بازیکنان یوونتوس کردند. وقتی شما تنها ۱۰ ثانیه تا پایان بازی فاصله دارید و چنین اتفاقی رخ می‌دهد، طبیعی است که خون‌تان به جوش آید. یووه از حالا به بعد روی لیگ تمرکز می‌کند و امیدوار خواهد بود که فصل آینده عملکرد بهتری در اروپا داشته باشد. باختی مانند این تا چند روز دیگر از یادها می‌رود اما لیگ تمام نشده است.

پیرلوی ۳۸ ساله قرار است روز بیست و یکم ماه می در سن‌سیرو بازی خداحافظی‌اش را در قالب یک مسابقه خیریه انجام دهد. در پاسخ به این سؤال که چرا تصمیم به بازنشستگی گرفته است گفت: شما باید درک کنید زمانی می‌رسد که بدن‌تان دیگر جواب نمی‌دهد و سایرین از شما بهتر بازی می‌کنند. من روز ۲۱ می را انتخاب کردم چون این شماره پیراهنم است و در ماه می هم اولین بازی‌ام را انجام دادم.

ستاره سابق تیم ملی ایتالیا سپس مروری بر دوران بازیگری‌اش در تیم‌های برشا، اینتر، یوونتوس و میلان داشت. او گفت: من ۱۰ سال فوق‌العاده و تکرارنشدنی را در میلان سپری کردم. آنها سال‌ها بود که مرا به بازیکنی مهم تبدیل کرد. آنجا احساس می‌کردم که در یک خانواده هستم. آنها سال‌ها واقعاً وصف نشدنی هستند. فرصت بازی در بارسلونا؟ در طول این سال‌های مذاکراتی صورت گرفت اما هرگز برای من جایی بهتر از میلان نبود و به همین دلیل هم آنجا ماندن. من در سه باشگاه بزرگ بازی کردم که یکی از آنها تیم شهرم بود و از این بابت راضی‌ام.

پیرلو در ادامه با سؤالی درباره دلیل جدایی‌اش از میلان در سال ۲۰۱۱ مواجه شد و اینگونه به آن پاسخ داد: ترک میلان سخت بود اما در یک مقطع خاص شما برای انگیزه پیدا کردن مجبورید در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید و یوونتوس این گزینه را در اختیار من قرار می‌داد. من می‌خواستم به عنوان بازیکنی خاص به یاد سپرده شوم. بازیکنی که باعث ارتقای سطح بازی تیمش می‌شد.

برنامه پیرلو برای دوران پس از بازنشستگی چیست. او در پاسخ با این سوال هم اظهار داشت: نمی‌دانم سال آینده در حال انجام چه کاری خواهم بود. فعلاً من و بوفون توتی، دل‌پیرو، نستا و گتوسو در بلوک تیم ملی که قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد، در واتساپ یک گروه داریم که همیشه فعال است.

یکی از ابهامات برطرف نشده دوران بازیگری پیرلو، فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۷ است که در آن مشخص نشد گل دوم فیلیپو اینزاگی برای میلان را آیا واقعاً خود او زد یا پیرلو؟ او با خنده جواب این سؤالی را داد و گفت: نه، نه آن گل مال من نبود. ما در تمرینات روی آن حرکت کار کرده بودم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.