سال بعد یکی از سخت‌ترین لیگ‌های ممکن پیش روی فوتبال ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اخبار خوشایندیپیش روی فوتبال ایران نیست. تیمداری در لیگ برتر و حرفه‌ای به کابوسی بزرگ برایخیلی از نهادهای دولتی بدل شده است. استقلال و پرسپولیس هم دیگر به سادگی از طریقسامانه های هواداری پول در نمی آورند و درآمدهای شان کاهشی چشمگیر داشته است.افزایش دلهره آور قیمت دلار هم رقم تمام شده استفاده از خارجی ها را طوری دلهرهآور می کند که حتی فکر کردن به آن برای مدیران دشوار است. حالا قیمت تیمداری درلیگ برتر شاید به بالای سالی ۲۰ میلیارد تومان برای تیم های معمولی می رسد و کاربه جایی رسیده که حتی تیم هایی مثل سایپا برای ادامه فعالیت تیمداری با تردید روبرو شده اند.

این اما تنها مشکل نیست. تیم هایی را مثل نفتتهران ، پدیده مشهد ، استقلال خوزستان در همین لیگ برتر ببینید. این ها ، هیچ یکشاخص های اولیه و استانداردهای ماندن در لیگ برتر را ندارند. تیم هایی با بیش از۲۰ میلیارد بدهی ، احکامی که مدام صادر می شوند و از همه بدتر ، شرایطی که نشان میدهد کسی نیست که ناجی شان باشد.

حالا به این ها اضافه کنید تیم هایی مثل سیاهجامگان و سپیدرود را که در آستانه سقوط هستند و شرایط مالی شان از این تیم هایدیگر ، بدتر هم هست.

در چنین شرایطی آیا فدراسیون فوتبال نباید دستبه استاندارد سازی بزند؟

همین حالا تیم هایی مردمی ، دارای طرفدار و البتهبا توان مالی در لیگ یک هستند که شاید راهی به لیگ برتر پیدا نکنند. تیم هایی کهشاید بتوانند در این شرایط به جای این تیم ها در لیگ برتر حاضر باشند. همان طوریکه ای اف سی در استاندارد سازی هایش ، تیم های فاقد صلاحیت حرفه ای را کنار گذاشتو این شانس به تیم های واجد شرایط پایین تر اعطا شد ، چه ایرادی دارد از همین حالاسازمان لیگ در پی استانداردسازی حرفه ای ، تیم هایی را که توان بودن در لیگ برتربعدی را ندارد را شناسایی کند و این بخت را در اختیار تیم هایی بگذارد که ایناستاندارد ها را می توانند عملی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.