کاپیتان رئال مادرید با اخطاری که در بازی اخیر تیمش گرفت جایگاه خود را در صدر جدول بی‌انضباط‌های فوتبال اروپا مستحکم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آس، تا پیش از بازی معوقه هفته گذشته رئال مادرید برابر لگانس، سرخیو راموس ۹ بار در این فصل از لالیگا کارت زرد داور را مقابل چشمان خود دیده بود، ضمن اینکه در همین فصل او دو بار برابر تیم‌های دپورتیوو لاکرونیا و اتلتیک بیلبائو به خاطر دو اخطاره شده اخراج شد.

راموس با کارت زردی که در دقیقه ۵۷ بازی گرفت پنج اخطاره شده و از بازی امروز(شنبه) کهکشانی‌ها برابر آلاوس محروم است اما این کارت کارنامه انضباطی کاپیتان کهکشانی‌ها را سیاه‌تر از قبل هم کرد.

راموس اکنون در رده‌بندی ۱۰ بازیکن دارای بیشترین کارت در تاریخ لالیگا صدرنشین است و ۱۷۱ بار داوران را مجاب کرده که به او کارت نشان دهند. نه تنها در لالیگا بلکه در لیگ قهرمانان و در تیم ملی اسپانیا هم راموس رکورددار گرفتن کار است به طوری که او در لیگ قهرمانان ۳۶ بار و در تیم ملی ۲۰ بار کارت گرفته است. در مجموع راموس در دوران بازیگری‌اش ۲۷۴ بار کارت گرفته است، یعنی به طور متوسط یک کارت در هر ۲.۵ بازی لالیگا(به صورت تقریبی)، یک کارت در هر ۲۶۸ دقیقه یا ۳ بازی در لیگ قهرمانان و یک کارت به ازای هر ۵۷۰ دقیقه یا ۷.۴ بازی در تیم ملی اسپانیا.

شاید تنها نکته مثبت کارنامه انضباطی سیاه راموس این باشد که او در ۱۴۹ بازی‌اش در تیم ملی اسپانیا هرگز اخراج نشده است، در حالی که در لالیگا ۱۹ بار در ۴۲۱ بازی - یک کارت قرمز به ازای هر ۲۲ بازی - اخراج شده است.

راموس نه تنها در لالیگا بلکه در میان تمامی ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا هم از حیث گرفتن کارت زرد پیشتاز است. در رده‌بندی بدسابقه‌ترین بازیکنان ۵ لیگ برتر اروپا (لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری A، بوندس‌لیگا و لوشامپیونه) راموس در لالیگا دقیقاً در هر ۲.۳ بازی یک کارت زرد گرفته است. این در حالیست که بدسابقه‌ترین بازیکن سری A، جامپیرو پینتزی بازیکن سابق لاتزیو دهر ۲.۷ بازی، در بوندس‌لیگا اشتفان افنبریگ (بازیکن سابق بایرن مونیخ) در هر ۳.۳ بازی، و سریل رول (بازیکن سابق مارسی) در هر ۲.۳ بازی یک بار کارت زرد گرفته‌‌اند.

در تیم ملی اسپانیا هیچ بازیکنی بیشتر از راموس کارت زرد نگرفته است اما در لیگ قهرمانان راموس با وجود کارنامه انضباطی ضعیفش که به طور متوسط در هر سه بازی یک بار کارت زرد گرفته، باز هم از بازیکنانی مانند جنارو جنارو گتوسو (یک کارت در هر ۲.۷ بازی)، والتر ساموئل (یک کارت در هر ۲.۷ بازی) و داریو سرنا (یک کارت در هر ۲.۶ بازی) کمتر کارت گرفته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.