سرمربی آبی‌و اناری‌های کاتالونیا از فینالیست شدن تیمش در جام حذفی اسپانیا ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدوار است مانند تجربه قبلی‌اش از حضور در فینال با بارسا ناکام نماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته (پنجشنبه) در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا، میزبانش والنسیا را در ورزشگاه مستایا با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و در مجموع با نتیجه ۳ بر صفر برای پنجمین فصل متوالی راه فینال شد.

ارنستو والورده، سرمربی آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا در پایان این بازی به خبرنگاران گفت: با تیمی مواجه بودیم که بسیار باانگیزه بود و یک شهر حمایتش می‌کرد. در بازی رفت، والنسیا به ما موقعیت‌های گلزنی چندانی نداد اما در نیمه دوم ما با وجود اینکه آنها موقعیت‌های گلزنی بسیار خوبی داشتند بر بازی مسلط بودیم و در نهایت به چیزی که حق‌مان بود رسیدیم و به فینال صعود کردیم. در بازی اول هم البته ما بر بازی مسلط بودیم اما قدر موقعیت‌های را ندانستیم. امروز حریف در ضدحملات ما را تهدید کرد اما این سبب نشد که ما برنامه بازی‌مان را فراموش کنیم.

والورده ادامه داد: خب بدون شک من ترجیح می‌دادم که متحمل فشار به مراتب کمتری شوم و راه صعودمان آسان‌تر باشد. والنسیا در ضدحملات تیم بسیار خطرناکی است و با بازیکنان خوبی که دارد برای ما مشکلات زیادی به وجود آورد. آن حرکت‌شان که منجر به برخورد توپ با تیر دروازه ما شد، می‌توانست آنها را پیش بیندازد.

از سرمربی بارسلونا درباره تصمیمات تاکتیکی‌اش از جمله استفاده از جرارد پیکه با وجود نگرانی‌هایی که درباره مصدومیتش وجود داشت و تعویض آندره گونز با فیلیپه کوتینیو بین دو نیمه بازی سؤالات پرسیده شد که او در پاسخ به آنها گفت: پیکه گفت حالش خوب است و ما هم ریسک کردیم و او را به میدان فرستادیم. او اما زیاد به خودش فشار آورد و ما هم تعویضش کردیم. ورود کوتینیو به جای گومز هم بسیار واضح بود. ما باید به حرکات‌مان جان می‌دادیم. آندره داشت با قدرت بدنی‌اش به ما کمک می‌کرد اما ما در حملات‌مان نیاز به پیشروی بیشتری داشتیم و به همین دلیل کوتینیو وارد میدان شد. من معمولاً برای انجام تعویض‌هایم صبر می‌کنم اما این بار کاملاً مشخص بود که تیم نیاز به تعویض دارد.

بارسلونا با این پیروزی برای پنجمین بار متوالی در جام حذفی اسپانیا فینالیست شد. والورده با اشاره به این موضوع تأکید کرد: با توجه به انتظاراتی که از بارسلونا وجود دارد، رسیدن به فینال‌ها بسیار مهم است. ما تیم‌های خوبی مانند سلتاویگو، والنسیا و اسپانیول را در این دوره از رقابت‌ها شکست داده‌یم و من بسیار خوشحالم. بارسلونا در فینال‌های زیادی حضور داشته است اما این دومین فینالی است که من در کنار این تیم تجربه می‌کنم و امیداورم که از فینال قبلی خوش‌شانس‌تر باشم. (والورده پیش از شروع فصل جاری در سوپرجام اسپانیا در هر دو بازی رفت و برگشت برابر رئال مادرید متحمل شکست شد). حالا تمام چیزی که ما پیش رو داریم، یک فینال جام حذفی است و از این به بعد ما باید روی لالیگا و لیگ قهرمانان تمرکز کنیم، جایی که بازی‌های سختی داریم.

والورده در پایان درباره موضوع همیشه جنجالی مکان بازی فینال جام حذفی اسپانیا عنوان کرد: من فینال جام حذفی در خانه حریف (به همراه اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه نوکمپ در سال ۲۰۱۵) را تجربه‌ کرده‌ام و این بار دوست ندارم که دوباره آن را تجربه کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.