یک کارشناس داوری فوتبال گفت: بدون دپارتمان داوری فوتبال فعالیت تشکیلات داوری یک کشور غیرقانونی است.

یک کارشناس داوری فوتبال گفت: بدون دپارتمان داوری فوتبال فعالیت تشکیلات داوری یک کشور غیرقانونی است. علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار داشت:در هفته هجدهم لیگ برتر داوران با اشتباه‌های خود در نتایج ۶ مسابقه از ۸ بازی تاثیرگذار بودند. در این هفته هم من ابتدا منتظر ماندم ببینم کارشناسان داوری در برنامه‌های مختلف فوتبالی تلویزیون چه نظری دارد و به همین دلیل با تاخیر در مورد کارشناسی خود از عملکرد داوران اظهار نظر می‌کنم. در برنامه‌های مختلف تلویزیونی کارشناسان داوری اعلام کردند که در ۷ بازی از ۸ مسابقه هفته نوزدهم در دادن کارت قرمز و گرفتن پنالتی مرتکب اشتباه شده‌اند. در برنامه ۹۰ هم اعلام شد که  در ۴ یا ۵ بازی از ۸ مسابقه داوران در گرفتن پنالتی یا نشان دادن کارت قرمز مرتکب اشتباه شدند. 

وی افزود: با توجه به عملکرد داوران در هفته‌های هجدهم و نوزدهم لیگ برتر می‌توان گفت چیدمان داوری در هفته بیستم هم دچار مشکل است. پیشنهاد می‌کنم که تیم‌هایی که در هفته‌های گذشته از اشتباه‌های داوران متضرر شده‌اند برای بازی‌هایشان از داوران با تجربه‌تر استفاده می‌شد که متاسفانه اینگونه نشده و بازهم شاهد آن هستیم که برخی از داوران جوان برای بازی‌های حساس لیگ انتخاب شده‌اند. شاید بهتر است که چیدمان داوری از سوی کمیته‌ای از نخبگان داوران انجام شود. زیرا در غیر اینصورت ممکن است در هفته‌های پایانی که حساسیت مسابقات مضاعف می‌شود مشکلات داوری در بازی‌های افزایش پیدا می‌کند.

خسروی تصریح کرد: تا زمانی که مسئول مستقیم چیدمان داوری فوتبال ما مشخص نشود( البته دپارتمان باید مسئول این کار باشد.) ممکن است شاهد این مشکلات باشیم. در حال حاضر گفته می‌شود که برخی از اعضای کمیته داوران، کارمندان دپارتمان یا حتی برخی اشخاص داوری در شهرستان‌ها داوری را چیدمان می‌کنند که این مساله توجیه قانونی ندارد و در صورت بروز اشکال هیچ فردی مسئولیت قبول نمی‌کند. 

این کارشناس داوری فوتبال با اشاره به نبود دپارتمان در تشکیلات داوری ایران اظهار داشت: طبق استاندارد فیفا که به همه کشورهای عضو ابلاغ شده رئیس دپارتمان داوران که که از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شود  مسئول چیدمان داوری است که در صورتیکه این دپارتمان وجود نداشته باشد فعالیت تشکیلات داوری یک کشور غیرقانونی است مگر اینکه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب کند که فدراسیون فوتبال نیازی به دپارتمان داوری ندارد و واحدهایی مانند واحد اجرایی داوران ، حرفی غیرکارشناسی است زیرا امکان دارد در صورت ادامه این وضع از طریق فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تذکر قرار بگیریم یا جریمه شویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.