وب سایت اسپوکس در گزارشی توضیح داده که چرا دورتموند در کلاسیک آلمان در خانه و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب بایرن مونیخ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حساس‎ترین دیدار این هفته لیگ آلمان تیم فوتبال بایرن مونیخ در سیگنال ایدونا پارک به مصاف دورتموند رفت و توانست میزبان را ۳ بر یک شکست دهد. برای این بازی پیتر بوش، سرمربی دورتموند فرم و سیستم تیمش را تغییر داده بود، اما باز هم مشکلات دفاعی پابرجا مانده بودند.

وب سایت آلمانی اسپوکس نوشت: در این بازی پلن A دورتموند که بازی با پرس شدید با سیستم ۳-۳-۴ بود خوب عمل نکرد و برای این تیم شانسی نیاورد. بوش در نتیجه تغییراتی ایجاد کرد که باز هم کارساز نبود. پلن B این مربی ترکیبی از سیستم ۲-۴-۴ و ۱-۳-۲-۴ بود. از بازیکنان خواسته بود تا دوندگی زیاد داشته باشند تا پرس بایرنی‌ها را از بیرن ببرند و روی حرکات ترکیبی خودشان تمرکز کنند. وظیفه جدیدی برای شینجی کاگاوا در نظر گرفته بود که پا به پای اوبامیانگ بدود و یولیان وایگل و گونزالو کاسترو هم در خط میانی وظیفه بازی‎سازی و انجام حرکات ترکیبی به منظور ایجاد موقعیت را داشتند. اما این پلن هم برای دورتموند کار نکرد چون این تیم در کار دفاعی عملکردی ضعیف داشت.

کارشناسان دلیل اصلی ناکامی دورتموند را تغییرات زیاد در کوتاه‎مدت دانستند. این تیم در مدت زمانی کم شاهد تغییر در سبک و فرم بازی هم بوده و این باعث شده بازیکنان تیم آن طور که باید تمرکز نداشته باشند و در حد و اندازه‌های نام تیمشان کار نکنند. همچنین این تیم برای رقابت‌‎های این فصل آن طور که نشان داده مشکل دفاعی دارد و اگر قرار است دستاوردی داشته باشد پیتر بوش باید هرچه زودتر فکری به حال این قسمت از تیمش بکند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.