جان لوئیجی بوفون نفر چهارم در لیست بازیکنانی است که بیشترین بازی‌های ملی را در کارنامه دارند و حتی شانس اول شدن را هم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جان لوئیجی بوفون کارنامه فوق‌العاده‌ای دارد. از روز جمعه اما یک نکته جذاب دیگر به کارنامه‌اش اضافه شد و با این نکته او یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال است. بوفون تعداد بازی‌های ملی‌اش را به عدد ۱۷۲ رساند.

او در دیدار ایتالیا در انتخابی جام جهانی به این آمار رسید و حتی می‌تواند این آمار را بهبود هم ببخشد. در دوران بازی برای آتزوری که شروعش در سال ۱۹۹۷ بود، اسطوره یوونتوسی در ۵ جام جهانی حضور داشت، از ۱۹۹۸ فرانسه تا ۲۰۱۴ برزیل.

اگر او برای بازی در تیم ملی روسیه انتخاب شود به رکورد ۶ جام جهانی پشت سر هم می‌‎رسد و رکورد لوتار متئوس و آنتونیو کارباخال را که در ۵ جام جهانی پشت سر هم حضور داشتند می‌شکند.

با بیش از هزار بازی حرفه‌ای و رکورد ۹۷۴ دقیقه بازی بدون دریافت گل او آمارهای بی‌نظیری دارد و کماکان در حال افزودن به آن‌ها است.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی بازیکنانی که بیشترین بازی ملی در دنیا را دارند احمد حسن از مصر با ۱۸۴ بازی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲ در صدر است، نفر بعد حسام حسن از مصر با ۱۷۸ بازی از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۶ است، نفر سوم کلودیو سوارس از مکزیک است که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ در ۱۷۷ بازی ملی حضور داشته و نفر چهارم بوفون با ۱۷۲ بازی از سال ۱۹۹۷ تا هم اکنون قرار دارد. او به تازگی در کنار محمد الدعایه از عربستان سعودی قرار گرفته که همین تعداد بازی را بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ انجام داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.