روزنامه مارکا در گزارشی از خصوصیات مثبت سرمربی بارسا نوشته و از موفقیت‌های این مربی با وجود مشکلات زیادی که در تیم وجود داشته، نوشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیمار ترکش کرد، او نتوانست اینیگو مارتینز را جذب کند، رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا شکستش داد، در ترانسفر مارکت بازیکنان زیادی به تیمش اضافه نشدند. اما تیم فوتبال بارسلونا هنوز هم در حال منقلب شدن با ارنستو والورده است.

هنر بزرگ دیگر او این است که تیم از انتقاداتی که به مدیریت وارد است و در واقع بحران مدیریت جدا شده و به بهترین شکل کار خودش را انجام می‌‍دهد. او هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که شروع کارش در یکی از بهترین تیم‌های دنیا این طور باشد، اما به خوبی توانست با همه کاستی‌ها کنار بیاید.

در همه گفتگوها با مطبوعات بسیار محترم است و توانسته آرامشی که دارد را به ترکیب و بازیکنان تیمش هم منتقل کند. لازمه‌ها را دارد و کاری کرده که بازیکنانی مانند مسی، آلبا، اینیستا، راکیتیچ و ... بهترین بازی‌شان را ارائه دهند.

مارکا، روزنامه چاپ مادرید، در گزارشی درباره این مربی به خصوصیات مثبت او و تیمش پرداخته است.

۱- مثبت‌نگر بعد از نقل و انتقالات ناامید کننده

روبرت فرناندس کسی بود که به والورده خبر داد سوت پایان پنجره نقل و انتقالات زده شده و بارسا بازیکن دیگری به ترکیب اضافه نکرده است. اما پاسخ والورده جالب بود: آرام هستیم و آرام هم می‌مانیم.

۲- مسی آزاد است

برای یک مربی جدید رودر رو شدن با لیونل مسی اصلا کار آسانی نیست، اما والورده به خوبی این موضوع را مدیریت کرده است و هیچ مشکلی هم در این زمینه نداشته است. نتیجه‌اش هم ۸ گل و ۶ بار زدن توپ به تیر دروازه بوده است.

۳- اعتماد کردن به راکیتیچ

والورده ایمان زیادی به راکیتیچ دارد، بازیکنی که انریکه زندگی در نیوکمپ را برایش سخت کرده بود. اما والورده به محض ورود به تیم توانسته به خوبی او را مدیریت کند. ستاره کروات هم پاسخ این اعتماد را داده است.

۴- استفاده از بهترین بازیکنان

والورده در هر بازی از بهترین بازیکنانش استفاده می‌کند. در نتیجه وقتی بازیکنی را در زمین قرار می‌‍دهد هیچ کس به توانایی‌های او شک نمی‌کند.

۵- وینگری به نام آلبا

یکی از نکات مثبت جدایی نیمار از بارسا این بوده که آلبا تبدیل به یک وینگر چپ موفق شده است.

۶- رفتار دوستانه

وقتی سران بارسا سعی کردند مربی جدید پیدا کنند، والورده یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها بود. او بعد از این که فهمید تیمش در نقل و انتقالات مثبت ظاهر نشده خیلی راحت در کنفرانس‌های مطبوعاتی حاضر شد و بعد هم به راحتی و با آرامش تیمی جدید ساخت.

۷- توپ پادشاهی می‌کند

بارسلونا دوباره بارسلونا را به فلسفه اصلی‌اش نزدیک کرده است. تیم او با توپ عالی کار می‌کند و همیشه توپ را می‌خواهد و به خوبی از آن در دفاع و حمله استفاده می‌کند.

۸- اهمیت اینیستا

والورده معتقد است اینیستا غیرقابل مهار است و به همین دلیل برای تمدید قرارداد با او پافشاری می‌کند. او دوست دارد اینیستا بداند که برای تیم مهم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.