مهدی طارمی در آستانه بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی در چارچوب بازی‌های انتخابی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ گفتگویی با وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی طارمی افتخار می‌کند در دوره‌ای در تیم ملی ایران حضور دارد که به فاصله دو بازی مانده به پایان و به عنوان صدرنشین گروه به رقابت‎های جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرده‌‍اند.

ایران، تیم بدون شکست بازی‌های انتخابی جام جهانی روسیه، باید در سئول به مصاف کره جنوبی‌ای برود که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ موفق به برد ایران شده است. این تیم در دیدار قبلی ازبکستان را ۲ بر صفر شکست داد و صعودش را مسجل کرد. در آن بازی طارمی گل دوم را به فاصله چند دقیقه مانده به پایان بازی زد تا خیال ایرانی‌ها را راحت کند.

او در آستانه بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره در گفتگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: قبل از بازی هم‌تیمی‎ام، کریم انصاری، گفت احساس می‌کند من در این بازی گل می‎زنم. به همین دلیل وقتی گل زدم به سمت نیمکت دویدم تا با او شادی کنم. اما نتوانستم او را پیدا کنم، چون پشت دروازه مشغول گرم کردن بود. هرچند در پایان بازی همه بازیکنان و اعضای کادر فنی با هم شادی کردند.

مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس در ادامه گفت: ما یک بر صفر پیش بودیم، اما گلم در دقایق پایانی بردمان را تائید کرد و باعث شد صعودمان به جام جهانی قطعی شود. نه تنها این، بلکه توانستیم برای دومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کنیم. این دستاوردی تاریخی بود و من بخشی از آن بودم و از این بابت به خودم افتخار می‌کنم.

طارمی حالا در هر ۳ بازی آخرش گل زده، در بردهای یک بر صفر مقابل قطر و چین و بازی مقابل ازبکستان. همچنین در بازی با ازبکستان گل اول را سردار آزمون، بازیکنی که در لیگ روسیه بازی می‎کند، زد، اما او برای بازی مقابل کره محروم است.

طارمی همچنین گفت: از اولین روزی که به تیم ملی دعوت شدم، رابطه خوبی با سردار پیددا کردم. با همه هم‌تیمی‌هایم رابطه خوبی دارم، اما چون از نظر سنی با سردار نزدیک‌تر هستیم، دوست‌های خوبی شدیم. حتی در زمین هم با او همکاری خوبی دارم، همیشه شخصیتش را می‎ستایم و سبک بازی کردنش را هم دوست دارم.

ایران از نظر دفاعی هم فوق‌العاده کار کرده و تا به حال گلی نخورده است. این تیم برای گلزنی هم متکی به آزمون و طارمی است. از ۸ گلی که این تیم زده ۳ گل سهم طارمی و ۲ گل سهم آزمون بوده است. آخرین بازیکن که قبل از این دو گل زده هم سیدجلال حسینی بوده که در هفته سوم بازی‌ها و بازی مقابل ازبکستان گل زده است.

در حالی که آزمون در این بازی حضور ندارد، اگر طارمی برای چهارمین بازی پشت سر هم گل بزند به محند عبدالرحیم از عراق و نواف العابد از عربستان که ۵ گل زده‌اند نزدیک‌تر می‎شود و برای عنوان بهترین گلزن بازی‌های انتخابی رقابت می‎‌کند.

خود طارمی اما توجهی به این موضوع ندارد: این دستاوردی شخصی است و دستاوردهای شخصی همیشه در درجه دوم اهمیت هستند. ما با هم توانستیم به جام جهانی راه پیدا کنیم و برایمان جذاب است که بتوانیم در بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا باشیم. البته اگر گل بزنم برایم عالی خواهد بود و همه تلاشم را خواهم کرد. اما وقتی ما بازی را ببریم تفاوتی ندارد که من گل بزنم یا یکی از هم‌تیمی‎هایم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )