مامورانی که برای راه های ورودی به ورزشگاه ها در نظر گرفته می شوند در برخی موارد رفتار خوبی با پیشکسوتان و خبرنگاران ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرهای مخابره شده از هفته سوم چه در ورزشگاه تختی و چه در ورزشگاه آزادی اخبار خوبی نیست و موید آن است که برخورد ماموران با مردم، خبرنگاران و حتی مدعوین خوب نبوده و بعضا این برخوردهای فیزیکی تا مرز جنجال هم رفته است.

در بازی دیدار نفت با پرسپولیس یکی از خبرنگاران با وجود داشتن کارت خبرنگاری توسط یک سرباز ساده و بی خبر چنان مورد لطف قرار گرفت که روی زمین پهن شد! در آن دیدار حتی بازیکن نفت را هم زدند! برخورد با بازیکن نفت به جایی رسید که نیما نکیسا مداخله کرد.

در آزادی هم اتفاق ها ادامه یافت. در این ورزشگاه در حالی که قرار بود از سیروس دین محمدی تقدیر شود و وی توسط فدراسیون فوتبال دعوت شده بود اما برخورد یکی از سربازها که دین محمدی را نمی شناخت کار را خراب کرد و هل دادن این پیشکسوت از زمین به سمت بیرون آن هم جلوی فرزندش کاری کرد که هیچس نتوانست او را به جایگاه تقدیر برگرداند.

اتفاقات عجیب این دو روز شاید بیشتر از هر دلیل دیگری به عدم شناخت و آموزش برخی از سربازان بر گردد. بسیاری از آنها اصلا مربیان و مدیران و بازیکنان را نمی شناسند و همین عدم شناخت نه فقط در بازی های هفته سوم فوتبال که در کشتی، والیبال و سایر ورزش ها هم دیده می شود.

این نوع برخوردها هم به نظر می رسد هر سال بدتر از قبل می شود چرا که معمولا با مردی به سن و سال سیروس دین محمدی برخورد اینچنینی صورت نمی گرفت اما امروز متاسفانه چنین نکته ای دیده می شود. البته که برخورد مسئولان نظم هم مطابق با فرهنگ عمومی تماشاگران بدتر شده است اما هر چه هست فرقی ندارد و به نظر می رسد باید در این رابطه فکری اساسی کرد.

هم برای رفتارهای زشت و بی قاعده و قانون برخی از هواداران که معلوم نیست از کجا به ورزشگاه می آیند و هم برخورد های انتظامی که به نظر می رسد با تغییر ها و تعویض پست های اخیر بدتر هم شده است. در کشور های پیشرفته در فوتبال، نیروی انتظامی و حراست توسط خود باشگاه از بخش خصوصی انتخاب و انتصاب می شوند و به همین دلیل سالها می مانند و خبرنگار و مربی و بازیکن را می شناسند و اگر هم نشناسند رفتار بهتری با آنها خواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.