رئیس هیات فوتبال استان تهران، گفت: بازی‌های دوستانه تابع قوانین خاصی نیست اما تیم میزبان باید آمبولانس تهیه می‌کرد.

حبیب‌الله شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد قوانین مسابقات دوستانه و اینکه آیا نیازی به وجود آمبولانس هنگام برگزاری بازی است، عنوان کرد: برای مسابقات رسمی براساس قوانین فیفا و AFC باید سلسله مراتب رعایت شود. مثلا برای برقراری امنیت از یگان‌های انتظامی که مسئولیتش با مراجع غیرورزشی دعوت به عمل آید. درمورد وجود آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی مسئولیت برعهده باشگاه میزبان است که ما در مسابقات لیگ برتر هماهنگی‌ها را از طریق هیات فوتبال انجام می دهیم اما باشگاه میزبان هزینه‌ها را پرداخت می‌‌کند. در بازی‌های دوستانه این موضوع بستگی به توافق طرفین دارد.

وی در مورد اینکه در بازی دیروز که یک بازیکن دچار مصدومیت شد میزبان تراکتورسازی بوده است،‌ عنوان کرد: این بازی رسمی بوده و مسئولیتش با هیات فوتبال نبوده است. اما از لحاظ حرفه‌ای باید مقدمات برگزاری بازی فراهم می‌شد و یک دستگاه آمبولانس و پزشک به محل برگزاری بازی می‌آوردند. در بازی دوستانه هم همان مصدومیت‌های یک بازی رسمی ممکن است به وقوع بپیوندند. پس به همین خاطر باید به طور حتم یک دستگاه آمبولانس به محل برگزاری بازی آ‌ورده شود تا مشکلی بوجود نیاید.

رئیس هیات فوتبال تهران در ادامه تاکید کرد: وقتی شما را به عنوان میهمان جایی دعوت می‌کنند میزبان وظیفه دارد تمهیدات لازم را برای برگزاری یک بازی بدون دردسر برعهده بگیرد و این مسئولیت بر عهده میزبان است.

شیرازی در پاسخ به این سوال که آیا داور وظیفه نداشته جلوی برگزار بازی را بگیرد گفت: در مسابقات رسمی داور می‌تواند جلوی برگزاری بازی را بگیرد اما در دیدارهای دوستانه قوانین خاصی وجود ندارد اما از لحاظ حرفه‌ای باشگاه میزبان باید آمبولانس تهیه می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان روز گذشته در چارچوب یک دیدار دوستانه در ورزشگاه خیریه عمل به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با مصدومیت گلر تراکتورسازی همراه شد اما آمبولانسی برای انتقال دروازه‌بان به بیمارستان نبود. میزبان این مسابقه تراکتورسازی بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.