هافبک ایرانی الاهلی در مصاحبه تفصیلی با روزنامه العرب قطر دلیل اصلی افت شدیدش در فصل اخیر را سرمربی خود عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه العرب قطر، مجتبی جباری، لژیونر ایرانی و مغز متفکر الاهلی و یکی از بهترین سازنده‌های لیگ ستارگان قطر بود. ۴ سال پیش وقتی به الاهلی آمد به بهترین شکل فنی ظاهر شد و محور اصلی این تیم در میانه زمین بود. اما در فصل گذشته جباری مثل گذشته سازنده و کلیدی نبود و سطح بازی او با جباری سابق تفاوت داشت. او مهمترین ضربه پنالتی در این فصل در یک چهارم نهایی جام امیر قطر مقابل الخریطیات را از دست داد.

این روزنامه قطری به سراغ جباری رفته است تا از افت اخیرش سوال کند و چگونه بازیکنی بهترین بازیکن در لیگ ستارگان بود در الاهلی اسمی از او نیست و اکنون چیز اضافه‌ای را برای الاهلی ندارد. مصاحبه هافبک سابق استقلال با روزنامه العرب به شرح زیر است:

* جباری که به عنوان مغز متفکر الاهلی بود، کجاست؟

اکنون یکی از عجیب ترین فصل‌های فوتبالی خودم را پشت سرگذاشتم زیرا در این فصل از همان ابتدا مصدوم شدم و این امری طبیعی است که مصدومیت بر عملکرد بازیکن تاثیر می‌گذارد. ولی به مرور زمان از مصدومیت رها می‌شود. درست است من در ابتدا فصل مصدوم شدم و از ترکیب اصلی تیم خارج شدم ولی در ادامه بسیار تلاش کردم تا بهترین باشم و غیبت‌هایم را جبران کنم.

* چرا این فصل برای تو عجیب و بیگانه بود؟

عجیب به این خاطر که من تمام تلاش خودم را کردم و سخت تمرین کردم تا خودم را آماده بازی کنم. به مرور زمان کاملا آماده شدم. آماده کمک به الاهلی بودم ولی ترکیب الاهلی همان ترکیب بود و من جایی در آن نداشتم. با این وجود من دوباره تلاش کردم تا به سطح بازی قبلیم برگردم اما متاسفانه دوباره افت کردم و نتوانستم تا آخر فصل به شرایط آرمانی برسم. ضربه پنالتی آخرین فرصت من برای کمک به الاهلی بود که آن را هدر دادم.

* اما نگفتی چرا دوباره افت کردی؟

دلیل اصلی که نتوانستم دوباره به شرایط آرمانی خودم برسم و در میانه زمین بازی کنم، یوسف آدم، سرمربی الاهلی بود. او ارزش مرا به عنوان یک بازیکن سازنده ندانست و مرا در بسیاری از بازی‌ها از ترکیب الاهلی خارج کرد و در برخی دیگر روی نیمکت بودم در نتیجه دوباره افت کردم.

* می‌توانید این موضوع را بیشتر باز کنید؟

با کمال صداقت اعتراف می‌کنم که یوسف آدم مرا نابود کرد زیرا من تمام تلاش خودم را کردم تا به سطح آرمانی خودم در لیگ ستارگان قطر برسیم و وقتی به این شرایط رسیدم، آدم با تصمیماتش از ترکیب الاهلی مرا خارج کرد و مرا نیمکت نشین کرد. او اصلا فکر نمی‌کرد که باشگاه با لژیونری قرارداد می‌بندد و او این لژیونر را نیمکت نشین کرده است! درحالی که همه می‌دانند لژیونر برای کمک به باشگاه می‌آید. او با این کارش به بقیه بازیکنان خدمت کرد ولی مرا نابود کرد. زمانیکه به اوج آمادگی رسیدم چندین‌بار به او اطلاع دادم که من آماده بازی هستم ولی او تصمیم خودش را می‌گرفت و به من بازی نمی‌داد.

* اما چرا تو را در نیمکت گذاشت درحالی او نیاز به پیروزی داشت و باید از هر بازیکنی استفاده می‌کرد؟

شخصا نمی‌دانم چرا این تصمیم را گرفت ولی این را می‌دانم که از این تصمیمش ناراضی هستم چون لژیونر هستم و می‌خواهم بازی کنم و به تیم الاهلی کمک کنم. از زمانیکه خودم را می‌شناختم به عنوان بازیکن اصلی بودم و بازیکن کلیدی این تیم بودم. از او سوال کردم چرا من نیمکت نشین شدم ولی او پاسخی نداد و تنها این را می‌توان برداشت کرد که تصمیمش فنی بوده است به همین خاطر به تصمیمش احترام گذاشتم و در نیمکت نشستم. با این تفاسیر وقتی بازیکن در نیمکت بنشیند افت می‌کند و فرم بدنش را از دست می‌دهد. من با تصمیمات فنی یوسف آدم نابود شدم.

* اما این فصل شما چندین بار مصدوم شدید؟ دلیلش چه بود؟

در طول ۴ سالی که برای الاهلی بازی کردم در پرونده من مصدومیت‌ها زیاد و متعدد ثبت نشده است و عملکرد خیلی خوبی داشتم و باشگاه از من راضی هستم. الاهلی را به منزله خانه‌ام می‌دانم و تمام تلاشم را کردم تا هواداران را راضی کنم اما مصدومیت برای هر بازیکنی پیش می‌آید و این امری طبیعی است. مهم این است که بازیکن از مصدومیت رها شود ولی من با وجود آمادگی و بازگشت نیمکت نشین شدم و مرا قربانی کردند.

* به نظرت الاهلی در این فصل از چه چیزی رنج می‌برد؟

من شخصا از عملکردی که الاهلی در فصل اخیر داشت بسیار ناامید شدم زیرا نتایجی که به دست آمد لایق الاهلی نبود. الاهلی بازیکنان خوبی در این فصل داشت و به نظر نمی‌رسد مشکل الاهلی در این فصل فنی و بدنی باشد بلکه مشکل روانی بود زیرا در چند بازی آخر فصل از لحاظ روانی بازیکنان مشکل داشتند.

* اگر شما با یوسف آدم نتوانستید به اوج برسید پس چرا با خورخه، سرمربی جدید الاهلی در جام امیر قطر نتوانستید موفق ظاهر شوید؟

من زمان کافی نداشتم اما احساس ناامیدی و شکست می‌کردم. با این وجود تمام تلاشم را کردم تا بازی کنم اما دیروز خودم را با این مربی هم روی نیمکت دیدم و این امر خوبی نبود.

* برخی معتقدند که تو پنالتی اول الاهلی مقابل الخریطیات را بدون مسئولیت و عمدی خراب کردی؟

اصلا عمدی این پنالتی را از دست ندادم. با تمام اطمینان می‌خواستم این توپ را به گل تبدیل کنم. همچنان که خودتان می‌دانید ضربات پنالتی با شانس گره خورده است و به نوعی ضربات شانس است. الاهلی در بازی و ضربات پنالتی بدشانس بود. در این بازی با ۳ گل به پیش افتادیم و به نوعی تیم راه یافته به مرحله بعد بودیم ولی متاسفانه ۳ گل دریافت کردیم و روحیه بازیکنان بهم ریخت. طبیعتا تیمی که با ۳ گل عقب بود و بازی را به تساوی بکشاند تمرکز بیشتری روی ضربات پنالتی نیز دارد. به نظرم دلیل باخت ما این بود. من خیلی از حذف الاهلی از این رقابت ناراحتم زیرا ما در این بازی مستحق برد بودیم.

* آینده‌ات با الاهلی چه می‌شود؟

اکنون پیشنهاد دیگری ندارم اما در شرایط کنونی نیاز به زمان دارم تا درباره آینده‌ام تصمیم بگیرم. من باشگاه الاهلی را به منزله خانه‌ام می‌دانم که با من با محبت و دوستی رفتار کردند. ۴ فصل برای الاهلی بازی کردم و در طول این ۴ سال از هیچ تلاشی دریغ نکردم. جا دارد اینجا از آقای احمد بن حمد، رئیس باشگاه الاهلی تقدیر و تشکر کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.