کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

امروز رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشور با انجام ۷ بازی به صورت همزمان در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشور امروز پنجشنبه با انجام ۷ بازی در شهرهای تبریز، اصفهان، اهواز، قم و مشهد برگزار می‌شود که در حساس ترین این دیدارها استقلال تهران در تبریز به مصاف تیم تراکتورسازی می‌رود. دیداری که یک رقابت مستقیم برای ایستادن در جایگاه نایب قهرمانی شانزدهمین دوره از رقابت های لیگ برتر است.

* گسترش فولاد - نفت تهران

نفت تهران در تبریز به مصاف گسترش فولاد تبریز می‌رود تا برگزار کننده دیداری باشند که علی القاعده هیچ یک از دو تیم انگیزه‌های جدولی برای این بازی نخواهند داشت و تنها انگیزه دو تیم، کادر فنی و مربیانش ارائه یک بازی سالم و آبرومند است.

شاگردان علی دایی تا قبل از این بازی با ۳۵ امتیاز در رده ششم قرار دارند و خیلی بعید است اتفاقات دو هفته پایانی به گونه‌ای رقم بخورد که این تیم به رده چهارم جدول برسد. اما بهرحال این احتمالی است که روی کاغذ وجود دارد.

تیم تبریزی نیز تا قبل از این دیدار با ۳۳ امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است. نه خطر سقوط به دسته پایین تر این تیم را تهدید می‌کند و نه می‌توان شانسی برای آسیایی شدن این تیم قائل شد.

گسترشی‌ها در خوشبینانه ترین حالت ممکن لیگ شانزدهم را می‌توانند با ایستادن در پله ششم به اتمام برسانند.

* ذوب آهن - ماشین سازی

رقابت دو تیم اصفهانی برای قرار گرفتن در رده چهارم و پیدا کردن شانس آسیایی رقابت تنگاتنگی را با هم انجام می‌دهند. در یکی از این دیدارها ذوب‌آهن باید در خانه با تیمی دست و پنجه نرم کند که گرچه هنوز روی کاغذ شانس بقا در لیگ برتر دارند، شانس این تیم آنقدر کم هست که خیلی‌ها و حتی خودشان هم کارشان برای بقا در لیگ برتر را تمام شده می‌دانند.

ذوب آهن اما برای آسیایی شدن خیلی هم کم شانس نیست. کافی است آنها فصل را با همین رده ای که در آن قرار دارند به پایان رسانده و برای قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی دعا کنند تا به همین سادگی آنها هم بتوانند به شرط عبور از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان، وارد این مسابقات شوند. این بازی می‌تواند یکی از بازی های قشنگ این هفته باشد. دیداری که سبزپوشان تبریز و اصفهان برای غلبه بر یکدیگر انگیزه های لازم را دارند.

* سایپا - صنعت نفت

یک مساوی در این بازی کافیست تا خیال هر دو تیم سایپا و صنعت نفت برای بقا در لیگ برتر را راحت کند. هر دو تیم می‌توانند با گرفتن یک امتیاز از مساوی، هفته آخر هم نفس راحتی در لیگ برتر کشیده و در مقابل حریفان خود بازی‌های تشریفاتی انجام دهند. پس می‌توان تصور کرد که محتمل ترین نتیجه این بازی، مساوی است. شاید پر احتمال ترین نتیجه مساوی هم صفر-صفر باشد.

دو تیم با ۳۰ و ۲۰ امتیاز در رده‌های ۱۲ و ۱۳ جدول قرار دارند و در خوشبینانه ترین حالت ممکن تیم صنعت نفت در پایان فصل بالاتر از رتبه هشتم و سایپا بالاتر از رتبه نهم نمی‌توانند قرار بگیرند.

* فولاد - استقلال خوزستان

حیف که این دربی در شرایطی انجام می‌شود که دو تیم در میانه جدول جا خوش کرده‌اند و انگیزه‌های جدولی این دو تیم را به سوی جلو هل نمی‌دهد. آبی‌های اهواز که با بحران شدید مالی هم مواجه هستند، بیشتر از آن که به تیم فولاد و لیگ فکر کنند، به دیدارهای آسیایی خود می‌اندیشند و تنها این بازی هاست که آنها را سرپا نگاه داشته است. به خصوص که این تیم شرایط مناسبی هم برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها دارد.

استقلال خوزستان با ۳۴ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و فولادی ها با ۳۲ امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. دو تیم تنها می‌توانند امیدوار باشند در صورت پیروزی در این بازی، در جایگاهی بهتر از رده های فعلی شان در جدول به کار خود خاتمه دهد.

* صبا - سپاهان

این بازی را باید یکی از بازی های حساس این هفته دانست که قابلیت زیبا شدن را دارد. حتی حساسیت های این بازی آنقدر بالا هست که ممکن است آن را به حاشیه بکشد. در حالی که سپاهان با مربی جدیدش و شرایط خوبی که پیدا کرده محکوم به پیروزی در این بازی است تا در صورت لغزش تیم همشهری‌اش در خانه جایگاه این تیم در رده چهارم را بگیرد تا اندکی شانس آسیایی شدن منوط به قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی پیدا کند.

صبایی‌ها هم به شدت نفس سیاه جامگان را پشت گوش خود احساس می‌کنند و می‌دانند کافیست حتی یک امتیاز از دست بدهند تا این تیم با اکبر میثاقیان در همین یکی دو هفته باقی مانده گوی سبقت را از آنها ربوده و این تیم محکوم به سقوط به لیگ دسته اول شود.

شاگردان مرفاوی که یک شکست تلخ را هفته گذشته مقابل استقلال پشت سر گذاشته‌اند، گرچه این هفته دیوسالار که یک بازیکن تاثیر گذار است را بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت در اختیار دارند تا خط دفاعی این تیم سر و شکل بگیرد، اما قطعا غیبت عمران‌زاده بازیکن محروم صبا در این بازی می‌تواند روی کار این تیم تاثیر منفی بگذارد.

رضا عنایتی هم به فاصله یک هفته بعد از اجرایی شدن فاز اول خداحافظی‌اش، در قم با پیراهن صبا به میدان می‌رود و تا همچنان یک مهره تاثیر گذار برای این تیم باشد.

* سیاه جامگان - پیکان

این سرنوشت آقا مجید است که هفته آخر باید «مرد» باشد و در بازی‌هایی که باید عیار «جوانمردی»اش سنجیده شود حاضر باشد. پیکان امروز میهمان سیاه جامگان در مشهد است. سیاه جامگانی که برای بقا در لیگ برتر نه تنها محکوم به پیروزی در این بازی است، بلکه باید یک چشمش هم به قم باشد و چشم به راه نتیجه دیدار تیم های صبا و سپاهان هم بنشیند.

سیاه جامگان بعد از پیکان هم دو بازی با دو تیم کاملا بی‌انگیزه دیگر پیش رو دارد. ماشین سازی قطعا سقوط کرده و پرسپولیس قهرمان شده. شاید راهی که سیاه جامگان برای بقا در لیگ برتر باید طی کند به مراتب راحت تر از راهی باشد که صبا باید بپیماید.

* تراکتورسازی - استقلال

امروز ۷ بازی انجام می‌شود، اما بی‌تردید آن بازی که بیشتر از سایر بازی‌ها مورد توجه قرار دارد، دیدار استقلال و تراکتورسازی در تبریز است. دیداری که باید برنده آن را تا حدود زیادی نایب قهرمان این دوره از مسابقات دانست.

این دو تیم هر دو با پیروزی (برابر صبا و پدیده) پا به این میدان گذاشته‌اند تا روحیه شان برای کسب سه امتیاز این بازی مضاعف باشد. علیرضا منصوریان برای این بازی همه بازیکنانش را در اختیار دارد و به دلخواه و صلاحدیدش می‌تواند از همه داشته هایش استفاده کند. این در حالیست که تراکتورسای به خاطر محرومیت جاسم کرار هافبک عراقی‌اش را در اختیار ندارد و این تنها بازیکن غایب در تیم امیر قلعه نویی است.

شاید بیش از هر نکته دیگری، رویارویی دوباره رحمتی و قلعه نویی که اینبار در تبریز اتفاق می‌افتد نکته قابل توجه این بازی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.