نمایشی دیدنی، دراماتیک و پراشتباه در شب گذشته به روی پرده رفت تا با پایانی بی‌نظیر هر فوتبال‌دوستی را به وجد آورد. اکنون هواداران سیتی، شعار «جنگیدن تا انتها» را با شوق بیشتری فریاد می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، لئورناردو ژادریم پس از دیدار اظهار داشت: نقطه عطف بازی، پنالتی از دست رفته ما بود. اگر آن توپ گل می‌شد کار سیتی تمام بود.

آمار و تحلیل‌ها سخن آقای پرتغالی را کاملا تصدیق می‌کند. موناکو با ارائه یک بازی بسیار زیبا و ضدحمله‌هایی مرگبار سیتیزن‌ها را به خاک و خون کشید. حالا اگر نتیجه میدان ۳ بر یک می‌شد کار سیتی با مهاجمینی فو‌ق‌العاده مثل فالکائو و امباپه ساخته شده بود.

گواردیولا پیش از این دیدار مصاحبه جالبی کرد و اشاره داشت: اگر ما ببازیم، منتقدین سیتی را به قتل می‌رسانند. سایت میرر این عقیده را نداشت و گواردیولا را بدگمان خواند ولی هر چه که بود این موضوع کاملا در رفتار‌های پپ تاثیر مستقیم داشت و کنار زمین بسیار آشفته به نظر می‌رسید. کاملا به مانند تیمش، اشتباهات فردی وحشتناک باعث شد تا ۲ گل را به راحتی دریافت کند.

اما این مسابقه فوتبال، کاملا مثل یک فیلم زیبای سینمایی بر روی پرده نمایش بود. فراز و فرود کاراکتر اصلی که هیچ وقت تسلیم نمی‌شود. وقتی اسکوربورد ورزشگاه نتیجه ۳ بر ۲ به نفع موناکو را نشان داد بسیاری کار پپ را تمام شده دانستند. اما این مربی به همراه پنج ستاره خط حمله‌اش به شعار بجنگ تا انتهای هواداران تحقق بخشید تا بازگشتی باشکوه را رقم بزند.

پنج ستاره خط حمله سیتی، شبی رویایی را برای فوتبال رقم زدند. زانه بهترین بازیکن زمین شد ولی ۲ گل آگوئرو، فرارهای استرلینگ و ایجاد موقعیت دبروین و سیلوا را نباید فراموش کرد.

رحیم استرلینگ در ۹ بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، در ۱۰ گل ( ۵ گل و ۵ پاس گل) تاثیر مستقیم داشته است. وی کاملا در این بازی جنگنده، سریع و خطرناک بازی کرد و به عقیده بسیاری، بهترین بازیکن زمین بود. حالا ستاره‌ سابق آنفیلد که در سیتی هیچ وقت خودی نشان نداده بود اکنون به یک مهره اصلی بدل شده و می‌توان با وجود این ستاره‌ها برای درخشش سیتی اظهار امیدواری کرد.

سرخیو آگوئرو، بعد از چندین مسابقه نشان داد که چرا همواره به عنوان یکی از بهترین مهاجمین دنیا شناخته می‌شود. وی که با درخشش «گابریل خسوس» و نیمکت‌نشینی شایعه خروجش از اتحاد قوی‌تر شده بود اکنون کشتی نجات گواردیولا می‌شود.

مهاجم آرژانتینی در ۳ مسابقه اخیر خود در منچستر، ۵ گل به ثمر رسانده که آمار فوق‌العاده‌ای است. گل اول او که دویستمین گل اروپایی سیتی شمرده می‌شود روحیه را به ورزشگاه بازگرداند.

موناکو فضای دفاع خود را با تعداد نفرات بالا متراکم کرد و کار حمله را سخت کرد. تا حدی هم موفق بود اما سیتی با پاس‌های تک ضرب، سرعت و تکنیک بالا توانستند به موقعیت‌هایی برسد. گل پنجم آنها نمونه‌ای از یک تیکی تاکای بارسلونایی بود.

نکته‌ای جالب توجه در این دیدار ضربه‌های کرنر این دیدار بود. موناکو که به نظر می‌رسید از ارسال‌های هوایی ضربه‌ای نمی‌خورد طی ۲ کرنر، ۲ گل زیبا را دریافت کرد. کمتر دیده شده که گواردیولا با ضربه آزاد به گل برسد اما با هوشیاری آگوئرو و استونز به این دستاورد رسید.

از طرف دیگر، ژاردیم که مورینیو جدید فوتبال لقب گرفته تاکتیکی مثل هم‌وطن خود را ارائه داد. دفاع بسته و دل به ضد حمله با عناصری مثل فالکائو و امباپه، آنها در لیگ لوشامپیونه در ۲۶ بازی ۷۶ گل به ثمر رسانده‌اند. میانگین ۲.۹۲ گل در هر بازی که آماری کم‌نظیر در اروپا شمرده می‌شود. پپ اظهار داشت: موناکو قادر به زدن هزاران گل در یک بازی است. پس اگر برنده این مرحله را سیتیزن‌ها بنامیم، به خط حمله قدرتمند آنان توجهی نکرده‌ایم. گل سوم این تیم نمونه‌آی از یک ضدحمله فوق‌العاده بود. در پاس‌کاری‌ها متوالی آبی‌ها، توپ از آگوئرو گرفته شد و با یک پاس، فالکائو در خط حمله مقابل استونز قرار گرفت.

در انتها بسیاری از مطبوعات از خط دفاعی ضعیف منچستری‌ها سخن گفتند. اوتامندی نمایشی پراشتباه از خود نشان داد و اگر استونز گل چهارم را به ثمر نمی‌رساند در تیررس منتقدین قرار می‌گرفت. مشکل دفاع چپ نیز به کی دغدغه بزرگ برای خالق تیکی تاکا بدل شده و فرناندینیو نمی‌تواند در این پست موثر بازی کند.

بدون شک دیدار برگشت آنها که ۲۵ اسفند برگزار می‌شود از حساسیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.