تبریز- تیم های ماشین سازی و استقلال تهران در حالی آغاز کننده بازی های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور خواهند بود که هر دو تیم با انگیزه پیروزی گام در زمین مسابقه خواهند گذاشت.

خبرگزاری مهر، گروه استانها، محمود نصیرپور: بازی های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی از روز چهار شنبه آغاز می شود که در نخستین بازی هفته دو تیم ماشین سازی تبریز و استقلال تهران در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز رو در روی هم به میدان می روند.

این دیدار یکی دیگر از بازی های خاطره انگیز فوتبال کشور است که شاهد پیکار دو تیم از تیمهای قدیمی خواهد بود. حضور ماشین سازی در سطح اول فوتبال کشور امسال بازی های خاطره انگیزی از این دست را داشته و این هفته نیز یکی دیگر از این جنس بازی ها در فوتبال کشور برگزار خواهد شد.

تساوی برابر با شکست

در کنار جذابیت رویارویی دو تیم ماشین سازی و استقلال اما این بازی حساسیت و اهمیت فوق العاده ای نیز به همراه دارد. هم اکنون تیم ماشین سازی با کسب تنها ۱۰ امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول ۱۶ تیمی ایستاده است و استقلال تهران به لطف دو نتیجه خوب اخیر خود توانسته مجموع اندوخته هایش را به عدد ۳۱ رسانده و به رده چهارم صعود کند.

این مصاف با توجه به شرایط حساس دو تیم در جدول نوید یک بازی تهاجمی و زیبا را خواهد داد. فقط ملحوظ کردن این نکته که نتیجه مساوی در این بازی برای هر دو تیم فرقی با شکست نخواهد داشت، می تواند بینندگان مسابقه را به تماشای یک فوتبال سراسر تهاجمی و شاید پرگل امیدوار کند.

فرصت طلایی سبزقباها

ماشین سازی که سه امتیاز کمتر از صبای رده پانزدهمی دارد، این هفته امیدوار است که رقیب بالای سری اش در جدول در خانه تیم مدعی ذوب آهن امتیاز نگیرد و این انتظار چندان هم دور از ذهن نیست. از طرفی تیم ۱۶ امتیازی و رده چهاردهمی سیاه جامگان یکی دیگر از رقبای ماشین سازی برای فرار از سقوط، جمعه در خانه پذیرای تیم گسترش فولاد خواهد بود و قطعا تیم مشهدی نیز برابر آبی های تبریزی از شانس زیادی برای پیروزی برخوردار نخواهد بود.

از این رو می توان بازی های این هفته را نقطه عطف و فرصتی طلایی برای ماشین سازی دانست که می تواند با استفاده از این شانس و موقعیت، ضمن شکست استقلال گامی بلند برای بقا در لیگ برتر بردارد. هواداران ماشین سازی دوست دارند که این فرصت مهم و راهگشا توسط کادرفنی و مدیریتی تیم به نظر بازیکنان دیکته شده باشد و آنها این شرایط مهم را بخوبی درک کرده باشند.

پیروزی، ماشین را راه می اندازد

ذکر این نکته نیز ضروری است که استقلال امسال علیرغم اینکه در دو بازی قبلی خود برابر صنعت نفت در آبادان و پیکان در تهران پیروز شده و به مربع بالانشینان صعود کرده است، اما قدرت واقعی خود را ندارد و قطعا بردن این استقلال کار دشوار و غیر ممکنی نیست که ماشین سازی پرانگیزه و میزبان نتواند از عهده آن بربیاید. استقلال این فصل نتایج ضعیف کمتری نداشته و قدرت این تیم به حدی نیست که حتی ماشین سازی نتواند این حریف خود را شکست دهد. از طرفی ماشین سازان در چند بازی اخیر خود نمایش فنی امیدوار کننده ای داشته اند و فقط باور به پیروزی هنوز در بین بازیکنان این تیم بخوبی جا نیفتاده و خیلی ها معتقدند که تیم ماشین سازی این روزها مصداق ماشینی است که منتظر یک هل دادن است تا در مسیر پیش روی خود به راه بیفتد. ماشین سازی آخرین بار ۱۸ هفته قبل و درست در آغازین هفته لیگ شانزدهم طعم شیرین پیروزی را چشیده و حالا فقط یک برد می تواند سبزقباها را از شب های تیره و تار به روزهای روشن و امیدوار رهنمون کند.

فرصت بالانشینی برای استقلال

در سوی مقابل اما شبیه چنین شرایطی در اردوی تیم استقلال حاکم است و آبی های تهران نیز این هفته تقریبا با چنین فرصت کم نظیری رو به رو هستند. استقلال این هفته در حالی به مصاف تیم ماشین سازی می رود که قرار است پرسپولیس هم با تراکتورسازی بازی کند. علی منصوریان و شاگردانش در کنار امیدواری به پیروزی برابر قعرنشین جدول، این امید را هم دارند که پرسپولیس برابر تراکتورسازی امتیاز از دست بدهد و شاید بهترین نتیجه برای استقلالی ها در ال کلاسیکوی فوتبال ایران، تساوی و به نوعی امتیاز از دست دادن هر دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی باشد. با این پیش بینی استقلال می تواند با انگیزه و امید زیادی به دربی تهران در هفته بیست و یکم نیز فکر کند. بدین ترتیب که اگر پرسپولیس موفق به پیروزی برابر تراکتورسازی نشود و استقلال بتواند ماشین سازی را ببرد، آنگاه منصوریان می تواند با نتیجه گیری احتمالی در بازی برابر پرسپولیس حتی به قهرمانی نیز فکر کند. این امیدواری استقلالی ها در شرایطی شدن بیشتری به خود خواهد گرفت که پرسپولیس در سومین بازی سخت متوالی

خود پس از پیکار با تراکتورسازی و استقلال، برابر سپاهان هم نتیجه نگیرد. البته پرسپولیس در بازی های این فصل خود با برانکو نشان داده که کمتر تیمی می تواند حریف آنها شود و شاید در میان سه حریف آینده پرسپولیس، تراکتورسازی را بتوان جذب ترین و سخت ترین حریف برانکو قلمداد کرد.

با این حساب هنوز بازیهای مهم این سه هفته برای تیمهای بالانشین دست نخورده باقی مانده و تیمی که هوشیار تر و با برنامه تر پیش برود، می تواند در این سه هفته بخش اعظمی از سرنوشت این فصل خود را رقم بزند.

هر دو تیم برای برد می آیند

در ارتباط با این بازی مهم علیرضا اکبرپور مهاجم سالهای نه چندان دور ماشین سازی و استقلال معتقد است که هیچ یک از دو تیم نباید در این بازی محتاط بازی کنند و هر دو باید به دنبال پیروزی باشند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت بالای این مسابقه گفت: بازی ماشین سازی با استقلال باید یک تیم برنده داشته باشد وگرنه نتیجه مساوی به منزله باخت هر دو تیم خواهد بود. هر دو تیم در این بازی برای برد به میدان خواهند آمد چراکه هر دو به سه امتیاز این بازی نیاز دارند و به نظر من نتیجه مساوی در این مسابقه به منزله باخت هر دو تیم خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدوارم هم ماشین سازی و هم استقلال بازی خوب و تماشاگر پسندی را ارائه دهند و هر تیمی که لیاقت برد را داشته باشد به پیروزی برسد و باز هم میگویم که ای کاش این بازی مساوی نشود.

وضعیت ماشین سازی نگران کننده است

مهاجم اسبق ماشین سازی در خصوص وضعیت فعلی این تیم در رقابتهای لیگ برتر عنوان کرد: ماشین سازی در فصل جاری با اینکه تازه از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده بود اما تیمی که همه انتظارش را داشتند، نبود و نفراتی که بتوانند در لیگ برتر برای ماشین سازی مثمر ثمر باشند جذب این تیم نشد و در نهایت نتایج این تیم نیز در شان نام ماشین سازی و سابقه آن رقم نخورد و همه دوستداران این تیم را نگران کرد.

وی افزود: حالا شرایط ماشین سازی به گونه ای است که در قعر جدول قرار دارد و کارش خیلی سخت شده است. به نظر من اگر در بازی با استقلال نتواند نتیجه خوبی بگیرد بیشتر از قبل به سقوط نزدیک خواهد شد و از این رو کادرفنی و بازیکنان این تیم باید در بازی با استقلال به چیزی جز پیروزی فکر نکنند.

نگاه استقلال به بازی های پرسپولیس

اکبرپور در ارتباط با وضعیت تیم استقلال تهران نیز گفت: استقلال دو بازی متوالی است که پیروز می شود و از شرایط روحی روانی خوبی برخوردار است. استقلالی ها همچنین به برنامه بازیهای پرسپولیس هم توجه دارند و می دانند که آنها سه بازی سخت برابر تراکتورسازی، خود استقلال و سپاهان پیش رو دارند. در بازی های هفته بیستم اگر استقلال ماشین سازی را ببرد و پرسپولیس به تراکتورسازی امتیاز بدهد، استقلال می تواند با امیدواری بیشتری به ادامه لیگ فکر کند و می تواند در جمع سه تیم بالای جدول وضعیت بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرفی هفته آینده استقلال باید با خود پرسپولیس بازی کند و اگر نتایج بازی های این هفته طبق میل استقلالی ها رقم بخورد، آنها می توانند با امیدواری زیادی به دربی تهران نگاه کنند و روی همین اساس تیم استقلال قطعا برای بازی این هفته خود برابر ماشین سازی برنامه های تهاجمی خواهد داشت تا با سه امتیاز تبریز را ترک کند.

دیدار تیمهای ماشین سازی تبریز و استقلال تهران از چارچوب بازی های هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۳ بهمن در ورزشگاه هفتاد هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.