سرمربی کنونی «قرمزها» زمانی که هدایت بورسیا دورتمند را بر عهده داشت، از پیوستن ملی پوش ارمنستانی فعلی «شیاطین سرخ» به لیورپول، جلوگیری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال ۲۰۱۳ «برندان راجرز» سرمربی وقت لیورپول علاقمند به جذب «هنریک مخیتاریان» بود، اما «یورگن کلوپ» سرمربی آن روزهای بورسیا دورتمند وی را متقاعد کرد که به جای آن با این تیم قرارداد ببندد.

نهایتاً مخیتاریان در تابستان گذشته دورتمند را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد ولی اگر ممانعت کلوپ نبود، وی ممکن بود در بازی امروز (یکشنبه) در ورزشگاه «اولدترافورد» جزئی از ترکیب «قرمزها» باشد.

مخیتاریان به «دیلی میل» گفت: دو یا سه بار تلفنی با راجرز صحبت کردم، او می گفت که واقعاً مرا می خواهد و اینکه ممکن بود با «لوئیس سوارس» و «استیون جرارد» همبازی شوم. نیمی از من فکر می کرد که باید به آنجا برود، نیم دیگرم خیلی مطمئن نبود و اینکه ممکن بود فاصله لیگ برتر برای بازیکن لاغر اندامی که از لیگ اوکراین آمده بود، خیلی زیاد باشد. دو هفته بعد، کلوپ که برای تعطیلات در جزیره ای نزدیک دانمارک بود به دورتمند آمد و مرا ملاقات کرد. می دانستم که وی در کار کردن با بازیکنان جوان شهرت خوبی دارد و بعد از این ملاقات حس بهتری به امضای قرارداد با دورتمند داشتم. به نظرم تصمیم درستی گرفتم.

مخیتاریان که امروز باید مقابل سرمربی سابقش بازی کند، درباره وی گفت: اگر مشکلی در زندگی یا در بازی کردن داشتم، او همیشه کنارم بود. او انسان خوبی است. در شرایط خاص بسیار کمکم می کرد زیرا من بیش از حد به فوتبال فکر می کردم. شکست ها را خیلی جدی می گرفتم و به خاطر هر فرصتی که از دست می دادم خودم را شدیداً سرزنش می کردم. او می گفت که این فقط زندگی است و باید اجازه بدهم که جلو برود زیرا وقتی که فرصت بعدی می رسد، برای بهره بردن از آن باید از لحاظ ذهنی در آمادگی مطلوبی باشم. یاد گرفتم که درک کنم هرکسی در زندگی اشتباه می کند و نمی توانید در زمین بازی نگران باشید بلکه مجبورید فراموش کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.