به بهانه روبرو شدن رئال مادرید و ناپولی، نویسنده اسپانیایی آس به سراغ یک واقعیت تلخ درباره مارادونا رفته و نوشته است: هواداران جوان ناپولی از مارادونا چه می‌دانند؟

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ تیم فوتبال رئال مادرید در یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا حریف ناپولی ایتالیا است، سال‌های سال از آخرین بازی مارادونا در لباس این تیم می‌گذرد اما هنوز هم مردم جهان با شنیدن نام ناپولی ایتالیا به یاد یک قهرمان پر حاشیه به نام دیگو آرماندو مارادونا می‌افتند.

آخرین باری که رئال مادرید برابر ناپولی قرار گرفت، مارادونا هنوز با لباس ناپولی فوتبال حرفه‌ای را تجربه می‌کرد. در واقع آخرین باری که در رقابت های اروپایی رئال مادرید مقابل ناپولی قرار گرفت به سال ۱۹۸۷ مربوط می‌شود.

سالی که ناپولی اسطوره آرژانتینی یعنی دیگو آرماندو مارادونا در اختیار داشت. در آن زمان پیش بینی بسیاری از کارشناسان شکست خوردن سنگین مادرید بود اما رئال مادرید در بازی رفت به پیروزی ۲ بر صفر دست پیدا کرد و در بازی برگشت نیز به تساوی یک بر یک تن داد.

اما هواداران جوان این روزهای ناپولی از این اسطوره چه می‌دانند؟ نویسنده آس اسپانیا در چند پاراگراف نهایت احترام را به مقام مارادونا در دنیای فوتبال به نمایش می‌گذارد اما پس از آن می‌نویسد: هواداران جوان این روزها در قهوه‌خانه ها و رستوران‌ها پای سخنرانی هواداران قدیمی ناپولی نمی‌نشینند، آنها وابستگی کاملی به تلفن همراه خود دارند و در موتور جستجوگر سیستم خود نام مارادونا تایپ می‌کنند و منتظر می مانند تا درباره او اطلاعات جمع کنند. اطلاعات درباره یک اسطوره اما در اولین خط با فساد اخلاقی او مواجه می‌شوند، ۶ فرزند پسر و دختر که ادعا می‌کنند مارادونا پدر آنها است، ۲۴ مورد فرار مالیاتی و درج نام "مارادونا" در لیست سیاه پلیس فرودگاه کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان، فرانسه و بلژیک جهت دستگیری و بازداشت فرد مذکور در صورت رجوع به مرز هوایی آن کشور.

چیزهای دیگری هم درباره این اسطوره نوشته است: چاقی مفرط، ۴ بار جراحی و برداشت لیپید دور شکم، ۳ بار بازداشت به خاطر حمل مواد مخدر، بیش از ۱۰ فقره تصادف رانندگی به خاطر مستی و عدم تعادل روانی هنگام رانندگی، پول شویی و همکاری با گروه های مافیایی برای جابجایی پول به بهانه کمک به سازمان‌های مردم نهاد.

او اسطوره بود و با دریبل‌ها، دوندگی‌ها و پاس‌های عجیب خود، شگفتی خلق می‌کرد. کسی در توانایی فنی مارادونا تردیدی ندارد و بی تردید مثل او خیلی کم در دنیای فوتبال پیدا می‌شود اما هواداران جوان ناپولی احتمالا تصویر اسطوره‌ای را روی دیوار اتاق خود می‌کوبند که فساد اخلاقی و مالی نداشته باشد، اسطوره‌ای اسطوره باقی مانده و در زندگی پس از فوتبال خود، هم اسطوره باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.