با باخت آرژانتین به برزیل در بامداد جمعه، انتقاد از این تیم و مسی بالا گرفت و باید دید آیا فوتبال این کشور می‌تواند به جام‌جهانی صعود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، همه نگاه‌ها به مسی است. هواداران آلبی‌سلسته بیش از هر زمان دیگری خطر صعود نکردن به جام‌جهانی را احساس می‌کنند. چیزی که تابه اکنون پس از جام‌جهانی ۱۹۷۰ اتفاق نیفتاده اما عملکرد ضعیف آنها این احتمال را رد نمی‌کند.

تیم ملی آرژانتین بامداد جمعه باخت سنگینی را مقابل برزیل تحمل کرد. همان‌گونه که کاپیتان این تیم اظهار کرد: انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتیم. هر کاری خواهیم کرد تا از این موقعیت افتضاح خارج شویم.

تاریخ نشان داده که این شرایط قابل حل خواهد بود مخصوصا آرژانتین. این تیم سال ۲۰۱۰ شرایطی مشابه داشت. پس از باخت عجیب و تحقیرآمیز ۶-۱ مقابل بولیوی مارادونا در بحران بسیار بزرگی فرو رفت تا کار به هفته پایانی کشید. آرژانتین در یک بازی سخت اروگوئه را شکست داد تا به سختی مقام چهارم را کسب کند.

اکنون ۷ بازی برای یاران فوق‌ستاره فوتبال دنیا باقی‌مانده تا خود را به جمع ۳۲ تیم برتر جهان برسانند. از آمریکای جنوبی ۴ تیم مستقیم صعود کرده و یک تیم به پلی‌آف خواهد رفت. لیست بازی‌های آرژانتین به شرح زیر است:

۲۶ آبان مقابل کلمبیا - میزبان

۱ فروردین مقابل شیلی - میزبان

۹ فروردین مقابل بولیوی - مهمان

۷ شهریور مقابل اروگوئه - مهمان

۱۵ شهریور مقابل ونزوئلا - میزبان

۱۱ مهر مقابل پرو - میزبان

۱۹ مهر مقابل اکوادور - مهمان

مدت زمان زیادی باقی‌مانده ولی بعضی اشکالات آرژانتین به عقیده بسیاری جدی است که باید هر چه زودتر برطرف شود. وگرنه ممکن است مسی و یارانش را در روسیه نبینیم.

*بائوسا؛ مربی که در حد و اندازه آرژانتین نیست

برخی کارشناسان مربی جدید را همانند مربی قبلی تیم، تاتا مارتینو صاحب و سبک ایده نمی‌دانند و معتقدند که فدراسیون باید هدایت این تیم را به دست فردی باتجربه‌تر می‌سپرد.

بدون تردید جدال با کلمبیا مهمترین بازی آرژانتین و این مربی خواهد بود. همان گونه که بائوسا گفت: می‌دانیم صعود ما به جام جهانی به خودمان بستگی دارد.

ادگاردو بائوسا در طول ۱۸ سال مربی‌گری خود باشگاه‌هایی از کشورهای آرژانتین،اکوادور،پرو،برزیل و عربستان را هدایت کرده و تنها توانسته در لیگ برتر اکوادور به قهرمانی رسد.

وی کاملا در بازی مقابل برزیل اسیر تاکتیک‌های تیته شد و نتوانست مانع درخشش کوتینیو و نیمار شود. در اغلب زمان بازی برزیل کاملا تسلط خود را به آرژانتین دیکته کرد و توانست کاملا برتر ظاهر شود.

این مربی ۵۸ ساله، پس از ناکامی مارتینو در فینال کوپا‌آمه‌ریکا جایگزین وی شد و تاکنون ۵ بازی بر روی نیمکت نشسته است. در این مدت تنها یک پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست را متحمل شده که نشان می‌دهد راه سختی را برای خود انتخاب کرده است.

*مشکل خط دفاعی / بحران جدید آلبی‌سلسته

تیم آرژانتین پس از ۱۱ بازی از این رقابت ۱۲ گل دریافت کرده است و تنها ۱۱ گل به ثمر رسانده که با توجه به مهره‌های خط دفاعی و خصوصا تهاجمی این آمار بسیار ضعیف است. آمار ۲ مربی که این تیم را در مقدماتی جام‌جهانی هدایت کردند به صورت زیر است:

مارتینو: ۶ بازی - ۱۱ امتیاز - ۴ گل زده - ۶ گل خورده

بائوسا: ۵ بازی - ۵ امتیاز - ۵ گل زده - ۸ گل خورده

بائوسا باید راه‌حلی برای گل‌نخوردن تیم خود بیاندیشد. دریافت ۴ گل از تیم‌های ونزوئلا و پرو که از قدرت چندان زیادی نیز برخوردار نیستند نشان خواهد داد که سازماندهی دفاعی تیم خوب نیست. با وجود ماسکرانو، اوتامندی، زابالتا بدون تردید می‌توان به یک شیوه خوب تدافعی رسید. همان‌کاری که بیلسا در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام داد و تا فینال نیز بالا آمد.

*مسی؛ راه‌حل تمام مشکل‌های آرژانتین

در بازی با برزیل از چینش بائوسا بسیار انتقاد شد.فاصله زیادی بین مسی و بازیکنان خوب دیگر افتاده بود که توانایی وی را کاهش می‌داد و به نوعی لیونل را تنها می‌گذاشت.

البته می‌توان گفت تاکتیک تیته برای کاهش درخشش مسی عالی بود و در مقابل، بائوسا ایده‌ای برای ارائه نداشت.

در طول نود دقیقه بازیکنانی مرتبا به مسی چسبیده بودند.این فشردگی و عملکرد خوب خط دفاعی برزیل، مهاجم آرژانتین را وادار می‌کرد که برای توپ‌گیری به عقب بازگردد. سپس این فاصله بسیار با دیگر مهاجمین اجازه حمله به دروازه را نمی‌داد.

ایگواین، دی‌ماریا و آگوئرو هر کدام در تیم‌های باشگاهی عملکرد درخشان دارند اما در تیم‌ملی اثری از آنها نیست. در اینجا عده ای عقیده دارند اهمیت تیم‌ملی پایین است و برخی می‌گویند بائوسا در حد آرژانتین نیست.

بامداد چهارشنبه جدال آرژانتین و کلمبیا، مسابقه بسیار مهمی برای یاران مسی خواهد بود تا با پیروزی، خود را از بحران به وجود آمده بیرون کشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.