رئیس کمیته مسابقات گفت: شورای امنیت و شورای تامین برگزاری بازی‌های ایران و کره جنوبی در تاریخ ۲۰ مهر موافقت کردند.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری بازی تیم‌های ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا اظهار داشت: شورای امنیت و شورای تامین با برگزاری این بازی در این روز موافقت کردند. در حال حاضر ساعت بازی ۱۸ و ۱۵ دقیقه است اما ما درخواستی برای تغییر زمان بازی داده‌ایم این موضوع مربوط به رضایت کره‌ای هاست.

وی ادامه داد: مسئولان فیفا و AFC مخالفتی با این تغییر زمان ندارند و ما خواستار برگزاری بازی در ساعت ۱۶ و یا ۱۷ شده‌ایم که باید کره‌ای‌ها در این زمینه رضایت خود را اعلام کنند.

رئیس کمیته مسابقات یادآورشد: مسئولان ورزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم جلسه‌ای را برگزار کردند در مورد مسائل امنیتی این بازی تصمیماتی گرفته شد.

به گزارش فارس،غلامرضا بهروان بعد از انجام قرعه‌کشی جام حذفی در مرحله یک شانزدهم نهایی اظهار داشت: به سهم خودمان باید فکری کنیم تا جلوی انصراف تیم‌ها گرفته شود. باید پیشنهاد بدهیم که در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی تیم‌هایی که انصراف می‌دهند را دو سال از این مسابقات محروم کنند هر چند که نحوه خروج تیم‌ها و زمان آنها مهم است و به طور مثال اگر یک تیم در این مرحله انصراف دهد فکر می‌کنم خیلی جای بررسی دارد.البته آیین‌نامه همه چیز را پیش‌بینی کرده و امروز هم بازی‌ها قرعه‌کشی شد.

هروان ادامه داد: در حال حاضر لیگ برگزار نمی‌شود و این بهترین فرصت برای تیم‌های لیگ برتر و دسته اولی است تا از این مسابقات به عنوان دیدارهای آماده‌سازی استفاده کنند هر چند که پس از این نیز برنامه و فشردگی مسابقات برای همه تیم‌ها یکسان است. از سوی دیگر می‌توان به جذابیت مسابقات هم اشاره کرد که همانطور که دیدید یک تیم لیگ دسته دومی توانست پرسپولیس را شکست دهد و امروز این تیم یک تیم شناخته شده محسوب می‌شود. بنابراین این رقابت‌ها فرصت مناسبی است تا خودشان را نشان دهند و می‌تواند سکوی پرتابی برای خیلی از تیم‌ها باشد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه برخی از مربیان عقیده دارند که این مسابقات را باید به چشم مسابقات تدارکاتی به آن نگاه کرد، گفت: کادر فنی تیم‌ها هر تصوری می‌توانند داشته باشند اما بعد از آن هم هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و یا هر وضعیتی پیش بیاید. فوتبال امروز دیگر جای آن نیست که تیم‌ها را دست کم گرفته و اینگونه بازی‌ها نمی‌تواند به عنوان یک بازی تدارکاتی باشد.

بهروان درباره دیدار ایران و کره جنوبی گفت: امروز جلسه ای در فدراسیون فوتبال برگزار شد و عصر هم در وزارت ورزش جلسه دیگری بود. بحث‌های امنیتی و اجرایی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به اینکه این بازی در یکی از روزهای مهم برای مردم ایران برگزار می‌شود باید همه تمهیدات برای حفظ و رعایت شعائر اسلامی انجام شود.

وی افزود: در خصوص میزان و نوع بلیت فروشی که به صورت الکترونیکی خواهد بود نیز مباحثی مطرح شد و ان‌شاءالله آن روز روزی باشد که شأن روزهای تاسوعا و عاشورا را رعایت کنیم. البته برای این بازی همه مجوزها گرفته شده است.

بهروان در مورد اینکه چه زمانی نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد و اینکه گفته می‌شود عباسی برای این سمت انتخاب می‌شود، گفت: امروز در رسانه‌ها این موضوع را شنیده‌ام و اطلاع زیادی ندارم. امروز هم در فدراسیون بودم و صحبتی در این خصوص مطرح نشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.