سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان هشدار داده است که افزایش تیم های شرکت کننده در جام جهانی به ۴۰ تیم باعث می شود که از ارزش این مسابقات کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا چندین بار گفته است که از طرح افزایش تیم های شرکت کننده در جام جهانی (از ۳۲ تیم به ۴۰ تیم) بعد از این مسابقات در سال ۲۰۲۲ حمایت می کند و این موضوع یکی از شاخص های اصلی تبلیغات انتخاباتی وی بود.

ماه گذشته «اینفانتینو» گفت که طرح پیشنهادی اش را در نشست شورای فیفا که طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اکتبر در زوریخ برگزار می شود، مطرح خواهد کرد.

«یواخیم لو» سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در این باره گفت: قطعاً درک می کنم که طرح افزایش تیم ها به نفع کشورهای کوچکی است که بتوانند نامشان را در تاریخ بزرگترین رویداد فوتبالی ثبت کنند.

اما «لو» که با آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ شده است، هشدار داد: باید آگاه باشیم که با این کار کیفیت مسابقات خدشه دار می شود. نباید این کار را انجام دهیم. تصور نمی کنم که راحت کردن شرکت در مسابقات جام جهانی ایده خوبی باشد.

یوفا پیش از این تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات یورو ۲۰۱۶ را از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش داد و «لو» پس از شکست در دیدار نیمه نهایی این رقابتها مقابل فرانسه میزبان به شبکه «ZDF» آلمان گفت که احساس می کند این اتفاق برای تیم ها مضر بود.

وی در آن زمان گفت: به نظرم ۲۴ تیم خیلی زیاد است. برخی مواقع این احساس به شما دست می دهد که فوتبال خوبی انجام نمی دهید. کیفیت بازی ها آسیب می بیند.

همچنین «مت هوملس» دفاع میانی تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ بعد از یورو ۲۰۱۶ گفته بود: سطح مسابقات در این دوره آن طوریکه انتظار داشتیم نبود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.