فدراسیون‌های فوتبال آسیا امروز در حضور اینفانتینو، رئیس فیفا با نشان دادن کارت‌های قرمز کاری کردند تا کنگره فوق العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شود!

به گزارش خبرگزاری فارس، کنگره فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی امروز به صورت نیمه تمام باقی ماند که قرار بود در این کنگره ۳ نامزد این کنفدراسیون برای حضور در شورای فیفا مشخص شوند اما تصمیم‌گیری‌های نابجا و برخی اتفاقاتی که همواره فوتبال آسیا را آزار داده است باعث شده تا امروز نیز خبری از فرجام موفقی برای این کنگره نباشد.

سال‌هاست که فوتبال آسیا همواره به جای پیشرفت، پسرفت می‌کنند و یکی از شواهد آن همین نتایجی است که تیم‌های آسیایی در رده‌های باشگاهی و ملی در سطح جهان کسب کنند و همواره به جای کسب عناوین موفق، تنها ناکامی است که برای آنها باقی می‌ماند.

 

امروز در حالی قرار بود ۳ نامزد AFC برای حضور در شورای AFC مشخص و معرفی شوند که به خاطر رد صلاحیت شدن سعودالمهندی نامزد قطری این کنفدراسیون توسط فیفا و البته اتفاقات پشت پرده‌ای که همواره در سطح فوتبال قاره آسیا جریان داشته است به ناگاه تمام اعضای کنگره به مثابه یک دست واحد به دستور جلسه این کنگره رای منفی دادند تا همین پرده از نمایش، بیانگر یکی از دلایل اصلی پسرفت و عقب‌ماندگی فوتبال آسیا از سطح فوتبال جهان باشد.

نکته مهم و قابل توجه اینکه این نمایش‌های واهی و مضحک درست مقابل چشمان نفر اول فوتبال جهان یعنی اینفانتینو رئیس فیفا رخ داد و به راحتی کنگره فوق‌العاده AFC لغو شد. هر چند که نباید نسبت به خرج‌های میلیون دلاری اعراب و افرادی که از پشت پرده اتفاقات فوتبالی کنفدراسیون فوتبال آسیا را رقم می‌زنند، غافل ماند.

این سبک و سیاق از لغو جلسات و کنگره‌های بین‌المللی شاید سابقه‌اش به چندین دهه قبل و در بین برخی محافل دست چندم بازگردد اما عجیب است در سال ۲۰۱۶ و در حالی که پیشرفت روزافزون تکنولوژی از هر نوعی بیداد می‌کند باز هم اتخاذ چنین تصمیماتی را از سطح عالی فوتبال آسیا شاهد هستیم.

از پشت پرده اتفاق این داستان، دانستن همین اندازه کافی است که از شب گذشته بسیاری از اعضای کنگره در جریان رای منفی به دستور جلسه بودند و گویا از مدت‌ها قبل همه چیز مشخص بود. هر چند که نمی‌خواهیم بدبینانه به ماجرا نگاه کرده و بگوییم از مدت‌ها قبل همه چیز را خریده بودند.

شاید فوتبال ایران امروز می‌توانست بهترین فرصت برای رسیدن به سطح  اول فوتبال جهان را با استفاده از نام کفاشیان تجربه کند اما این یک سوی داستان است و سوی دیگر آن این است که چرا همه کشورهای آسیایی به این اندازه راحت با یکدیگر همدست شده تا مقابل چشمان اینفانتینو موجبات سرخوردگی فوتبال آسیا را فراهم آورد.

نکته جالب اما سناریوی نوشته شده برای انجام چنین اقدامی بوده؛ جایی که مسئولان ارشد فوتبال آسیا هم نتوانستند با یک نمایش تقریبا واقعی به خواسته خود برسند. یعنی طوری مهره چینی کنند که اختلاف آراء منفی به نسبت آراء مثبت ناچیز بوده و موجب تشکیک افکار عمومی نشود. شاید هم به قدری برخی پیشنهادات اغوا کننده بوده که بتوان از همدستی کشورها به خیلی مسائل پی برد.

در هر صورت اینکه امروزه فوتبال آسیا هر روز به جای جلو رفتن مسیر رو به عقب را در پیش گرفته است و همین مسائل و تصمیمات پوچ و بی‌اساس مربوط شود و تا زمانی که در بدوی‌ترین موضوعات، فوتبال آسیا همچنان در جا می‌زند باید شاهد سرشکستگی و ناکامی این تیم‌ها در میادین جهانی باشیم.

 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.