سرمربی گسترش‌فولاد گفت: آدمی نیستم کم بیاورم یا جا بزنم و صرفاً تیم را به یک جایی می‌رسانم.

فراز کمالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ارزیابی‌اش از نتایج گسترش‌فولاد در ۷ هفته ابتدایی فصل و اینکه این تفکر وجود داشت که با توجه به جذب چند مهره شاخص این تیم نسبت به فصل گذشته نتایج بهتری کسب می‌کرد اما این اتفاق نیفتاده است، گفت: همیشه تغییرات تؤام با مشکلات است. تغییراتی که امسال دادیم و جذب بازیکنان جدید باعث شد تا هماهنگی‌مان نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شود. پارسال بازیکنان‌مان چندین سال کنار هم بودند و هماهنگی خوبی داشتند اما امسال با وجود جذب بازیکنانی که البته زبده هم هستند هماهنگی‌مان کمتر شده ضمن اینکه کیفیت فنی بازی‌های ما با نتایجی که می‌گیریم سنخیت ندارد. یعنی واقعا بهتر از ۵ امتیازی که گرفتیم فوتبال بازی کردیم و فکر می‌کنم باید دقت‌مان را بیشتر کنیم تا در آینده نتایج بهتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: اعتقادم این است که در فوتبال وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد نیاز به کار و تلاش بیشتری وجود دارد و فکر می‌کنم با تلاش بیشتر می‌توانیم از شرایطی که هستیم خارج شویم. اعتقادم این است که هر مربی در هر تیمی ممکن است چنین شرایطی برایش پیش بیاید. مثلا بزرگتر از مورینیو در چلسی و یا کاپلو در تیم ملی روسیه نداریم و یا در همین ایران مربیانی مثل فرکی و گل‌محمدی که هر کدام ۲ قهرمانی را در سال‌های اخیر کسب کردند، فقط یک امتیاز از ما بیشتر کسب کرده‌اند. این اتفاقات قابل پیش‌بینی است اما مهم این است که صبور باشیم، تلاش بیشتری کنیم و توکل‌مان به خدا باشد تا از این شرایط خارج شویم. اینکه کم بیاوریم کار جالبی نیست.

کمالوند گفت: سال گذشته برای اولین بار در تاریخ گسترش تک رقمی شدیم و زمانی که همه چیز خوب بود نیاز به جسارت، شجاعت و تحمل نبود و همه چیز گل و بلبل بود اما الان نیاز داریم تا قوی‌تر با مسائل برخورد کنیم تا انشاءالله مشکلات حل شود. من هم محکم و سفت ایستاده‌ام تا چنین اتفاقی بیفتد.

سرمربی گسترش در مورد حمایت مسئولان این تیم از وی و اینکه آیا چنین حمایتی به طور واقعی صورت گرفته است یا خیر، گفت: مطمئن باشید این حمایت واقعی است چون ریز مسائل را می‌دانم و مطمئنا این آرامشی که از باشگاه انتقال پیدا می‌کند روی کار ما تاثیر مثبتی می‌گذارد. باشگاه، هیأت مدیره و مالک از تیم حمایت می‌کنند و خودشان هم به خوبی شاهد هستند چقدر زحمت می‌کشیم تا از این شرایط خارج شویم.

وی تاکید کرد: در فوتبال همیشه این مسائل هست. پرسپولیس پارسال را ببینید و یا استقلال امسال. بنابراین برای هر تیمی ممکن است مشکل به وجود بیاید اما مهم این است که صبور باشیم. اگر تیم ما خوب بازی نمی‌کرد هیأت مدیره نیز با این قاطعیت دفاع و حمایت نمی‌کرد. آنها وقتی کیفیت فنی ما را خوب می‌بینند و وقتی فقط در نتیجه‌گیری مشکل داریم پس باید با کار بیشتر مشکلات را برطرف کنیم. آدمی نیستم کم بیاورم یا جا بزنم و صرفا تیم را به یک جایی می‌رسانم.

کمالوند در مورد بهترین و بدترین بازی گسترش در فصل جاری گفت: بدترین بازی ما با پرسپولیس بود و بهترین هم مقابل سیاه‌جامگان و سایپا.

وی در مورد میزان رضایتش از بازیکنان تیم گفت: از همه بازیکنانم راضی هستم و اگر مشکلی در تیم باشد من باید آن را حل کنم و به بچه‌ها ارتباطی پیدا نمی‌کند.

کمالوند در مورد اینکه اگر به ابتدای فصل برگردید باز هم خواستار بازیکنانی که جذب کرده خواهد بود یا خیر،‌گفت: بله چون به آنها اعتقاد دارم.

سرمربی گسترش در مورد اینکه چرا روند کسب نتایج ضعیف برای او در سال جاری تا این اندازه کش‌دار شده است،‌گفت: همین سابقه نشان می‌دهد نباید نگران باشم چون قبلا هم این اتفاقات برایم رخ داده بود. هر چند فکر نمی‌کردم ۷ هفته طلسم می‌شوم اما در گذشته شبیه این شرایط را در تراکتور داشتم که آن سال هم جبران کردیم. بنابراین نگران شرایط نیستم وفقط اینکه یک مقدار کارم سخت‌تر شده است اما آدم‌های قوی خودشان را در روزهای سخت نشان می‌دهند.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد گسترش در فاز دفاعی بهتر از فاز هجومی است، گفت: اگر فاز دفاعی خوب است یعنی همه بچه‌ها در دفاع خوبند و اگر فاز هجومی ضعیف است یعنی همه بد هستند. نباید مشکلات را گردن کسی بیندازیم و مطمئن باشید دوباره سیر صعودی ما آغاز خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.