سرمربی سایپا تأکید کرد، تیمش با تغییر تاکتیکی از شکست مقابل گسترش فولاد گریخته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسین فرکی، سرمربی سایپا پس از کسب تساوی مقابل گسترش فولاد پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد. وی در مورد شرایط این دیدار گفت: دو نیمه متفاوت را تجربه کردیم. این یک بازی خانگی دیگر بود که سعی و تلاش‌مان برای کسب سه امتیاز به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گسترش تیمی بود در انتهای جدول با سه امتیاز اختلاف نسبت به ما، متأسفانه نتوانستیم در نیمه اول، مقابل این تیم کیفیت خوبی ارائه کنیم. آنها در لیگ امسال برنده نشده بودند و در بازی خارج از خانه می‌خواستند ابتدا گل نخوردند و بعد به‌دنبال کسب پیروزی بودند. از طرفی آنها با توجه به مهره‌های خوبی که داشتند، نگذاشتند ما در نیمه اول،‌ بازی را به سود خودمان کنیم.

فرکی افزود: در نیمه دوم گرفتار شدیم و گل خوردیم. گسترش موقعیت‌هایی داشت و روی این فرصت‌ها به گل رسید، اما در ادامه این نیمه تغییر تاکتیک دادیم و می‌دانستیم چیزی برای از دست دادن نداریم. این تلاش باعث شد به گل برسیم و امتیازات تقسیم شد.

سرمربی سایپا در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش تا این حد روی مهدی ترابی تکیه دارد، گفت: ترابی یکی از بهترین بازیکنان ما بوده و همان‌طور که در آنالیز برنامه‌های تلویزیونی نمایش داده شد، برای تیم‌ ما بازیکن ارزشمندی بوده است. ما هم سعی داریم از این بازیکن ملی‌پوش‌مان نهایت استفاده را ببریم. اگر بتوانیم کیفیتی شبیه به ترابی را در دیگر بازیکنان بسازیم، به تیم بهتری تبدیل می‌شویم. از سوی دیگر هنوز نتوانسته‌ایم به شکل خوب هماهنگی فکری بین بازیکنان‌مان برسیم.

وی ادامه داد: درست است که ترابی امتیازات خوبی برای تیم ما گرفته اما تنها او نیست که در سایپا بازی می‌کند. در ادامه امیدوارم با گذشت زمان، شرایط بهتر از این را پیاده کنیم. نمی‌توانم به بازیکنانم ایرادی وارد کنم. تأکیدم بر این است که منتظر گذشت زمان هستیم، اما دوست نداریم امتیازات بازی‌ها به خصوص در خانه را از دست بدهیم، اما قبول کنید این فاصله‌هایی که در لیگ می‌افتد، کار را برای ما سخت می‌کند.

او در خصوص تعویض‌هایش تصریح کرد: از تعویض‌ها راضی بودیم. وقتی از حریف عقب افتادیم، تغییر تاکیتیک دادیم و ۳-۴-۳ بازی کردیم که تغییر تاکتیکی جواب داد. توانستیم این بازی را مساوی کنیم. بازیکن خارجی جدید تیم‌مان نیز با اینکه به تازگی کارت بازی خود را گرفته بود، به زمین آمد و حتی پاس گل داد. به علاوه حامد شیری که توانستیم با او خط دفاع را مستحکم کنیم.

فرکی در مورد تعطیلات لیگ به خاطر بازی‌های تیم ملی، این طور صحبت کرد: تا نیم‌فصل مجبوریم وقفه‌هایی که وجود دارد را تحمل کنیم. گرفتار این تعطیلی‌ها هستیم و چاره دیگری هم نداریم. باز هم می‌دانیم که تعطیلات روی کیفیت لیگ تأثیر مستقیم دارد. در واقع این شرایط برای همه تیم‌ها به وجود آمده و نمی‌توانیم بگوییم فقط تیم ما این شرایط را داراست. همه ما مربیان انتظار داریم هر تیمی بعد از تعطیلات به زمین بیاید و از امتیازاتش دفاع کند. امیدواریم از نیم‌فصل دوم شرایط بهتری پیدا کنیم و در جدول رده‌بندی بالاتر برویم. البته می‌دانیم در نیم‌فصل دوم، وقفه‌ها کمتر می‌شود.

وی در نهایت گفت: ما یک بازی دیگر تا شروع تعطیلات دوباره لیگ در پیش داریم که آن هم خارج از خانه و مقابل صبای قم است. بازی خارج از خانه نسبت به بازی در خانه برای بازیکنان ما متفاوت‌تر است، زیرا در خارج از خانه، بازیکنانم با فشار و استرس کمتری بازی می‌کنند. امیدوارم در هفته بعدی لیگ که فاصله کمتری به لحاظ زمانی نسبت به بازی‌های قبل دارد، امتیاز بهتری بگیریم. به‌طور کلی نسبت به این لیگ و امتیازات آینده خوش‌بین هستیم. باید در خارج از خانه، امتیازاتی را که در خانه از دست می‌دهیم، جبران کنیم. متأسفانه ما در بازی‌های خانگی فقط دو امتیاز کسب کردیم که بسیار کم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.