پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که تیم ملی بازی آسانی مقابل چین ندارد و حتی یک امتیاز از این بازی هم خوب است.

ادموند بزیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد شرایط تیم ملی در آستانه بازی با چین گفت: بدون تعارف باید گفت که برد اول ما مقابل قطر به دلیل حضور تماشاگران و اشتباه فاحش دروازه‌بان حریف بود. به هر حال تیم ملی صلابت نداشت، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که چنین وضعیتی ایجاد می‌شود. بازی با قطر روز بد بازیکنان ما بود، اما همین که سه امتیاز را گرفتیم، اتفاق بسیار مثبتی بود و اعتمادبه‌نفس تیم ملی بیشتر شد.

وی در ادامه در مورد بازی مقابل چین عنوان کرد: چین تیم خوبی است و شنیده‌ام که مقابل کره‌جنوبی عملکرد نسبتاً خوبی داشت. این مسابقه برای تیم ملی آسان نیست، اما مطمئن باشید برد مقابل قطر باعث خواهد شد که ایران با بالاترین روحیه مقابل چین قرار بگیرد. اعتقاد دارم که گرفتن یک امتیاز هم از این بازی خوب است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به صحبت‌های کارلوس کی‌روش علیه برانکو ایوانکوویچ بعد از بازی با قطر اظهار داشت: مسائل حرفه‌ای در دنیای فوتبال به‌صورت کامل مشخص است. وقتی تیمی قرار است در یک تورنمنت شرکت کند یا بازی‌های رسمی انجام دهد، قوانین فیفا به‌خوبی می‌گوید که بازیکنان باید چند روز قبل از بازی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. آیا واقعاً کی‌روش می‌تواند به زور علیرضا جهانبخش را خارج از قوانین فیفا از باشگاه آلکمار بخواهد و او را برای تمرینات بدنسازی و اردوی طولانی‌مدت به تیم ملی ببرد؟

بزیک عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا لیگ برای تیم ملی یک ماه تعطیل نمی‌شود و شما حتی این چیزها را در فوتبال آسیا هم نمی‌بینید. ما اگر می‌خواهیم همه چیز را مطابق با استانداردهای فوتبال روز دنیا پیش ببریم باید این مسائل را در نظر بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.