بناب - رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی گفت: بناب به عنوان نخستین شهرستان آذربایجان شرقی صاحب ساختمان مخصوص هیأت فوتبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی داور و در مراسمی که یش از ظهر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان، ورزشکاران، پیشکسوتان رشته فوتبال آذربایجان شرقی و جمعی از داوران بناب برگزار شد، از شاهین حاج بابایی داور بنابی و ارزنده فوتبال کشور تجلیل به عمل آمد.

بناب صاحب ساختمان مخصوص هیأت فوتبال می شود

رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی در این آیین با بیان ویژگی ها و قاببلیت های موجود در شهرستان بناب اظهار کرد: تلاشگری و داشتن تعهد بالا از صفات بارز مردم این مرز و بوم است و مردم متدین و با اعتقاد بناب همیشه نقش تعیین کننده ای در منطقه داشته و وظیفه خود را به نحو احسن و مطلوب نسبت به جمهوری اسلامی، انقلاب و جنگ تحمیلی انجام داده اند.

جواد ششگلانی داشتن تعامل و همدلی بین مردم و مسئولان منطقه را از دیگر ویژگی های بارز مردم این شهرستان دانست و افزود: در سایه همین همدلی و عامل و هم افزایی شاهد مطرح شدن نام این شهرستان در بخش های مختلف هستیم.

وی افزود: شاهین حاج بابایی امروز تننها نماینده داوری استان است که در لیگ برتر فوتبال کشور قضاوت می کند و ایشان هم پرورش و تربیت یافته این شهرستان است.

رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به کلنگ زنی ساختمان هیأت فوتبال بناب تصریح کرد: بناب شاید اولین شهرستان در استان و حتی کشور است که دارای ساختمان مخصوص هیأت فوتبال خواهد بود.

ششگلانی تأکید کرد: برای اینکه شاهین حاج بابایی های دیگری را در استان تربیت و تحویل جامعه بدهیم هیأت فوتبال آذربایجان شرقی از سه سال پیش آموزش داوری را از سنین پایه در استان آغاز کرده و امیدواریم ظرف سه چهار سال آتی با برنامه ریزی هایی که در این بخش انجام می شود کمبودهای داوری را در استان جبران کنیم.

اخلاق حلقه مفقوده ورزش است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز در بخش دیگری از این مراسم با تبریک روز جهانی داور و تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله شاهین حاج بابایی در امر قضاوت گفت: بناب دارای استعدادهای فراوانی در قضاوت داوری فوتبال است.

سید مجید یزدانی از اخلاق به عنوان حلقه مفقوده ورزش نام برد و گفت: اگر ورزشکاران ما به بالاترین مرتبه و مقامات قهرمانی دست یابند ولی همراه با اخلاق نباشد این قهرمانی معنا و مفهومی ندارد.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کنار توجه به بعد قهرمانی ورزشکاران در جهت تبیین اخلاق در ورزش نیز قدم های لازم را برداریم و جامعه را به سمت اصلاح هدایت کنیم.

براساس این گزارش، در این مراسم که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب و همچنین هیأت و فوتبال شهرستان بناب ترتیب یافته بود، از شاهین حاج بابایی داور برجسته کشورمان و همچنین جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی بناب تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و به واسطه داشتن جوانان مستعد در زمینه داوری به عنوان یکی از قطب های داوری فوتبال در کشور محسوب می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.