بازیکنان تیم ملی فوتبال آلبانی به‌خاطر کسب نخستین پیروزی خود در یک تورنمت معتبر، گذرنامه‌های دیپلماتیک دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ملی‌پوشان فوتبال آلبانی که با پیروزی یک بر صفر یکشنبه شب مقابل رومانی در دور پایانی مرحله گروهی به نخستین گل و اولین برد خود در این تورنمنت و در واقع به اولین پیروزی خود در یک تورنمنت معتبر رسیدند، برای قدردانی از این کار بزرگ‌شان گذرنامه‌های دیپلماتیک دریافت می‌کنند.

آرماند دوکا، رئیس فدراسیون فوتبال آلبانی در این باره گفت: بازیکنان تیم ملی آلبانی سفیران بدون گذرنامه هستند، اما نخست وزیر برای آنها دستور صدور گذرنامه دیپلماتیک را خواهد داد.

پس از برد آلبانی مقابل رومانی، مردم تیرانا، پایتخت آلبانی و حتی مردم کوزوو که تعدادی از بازیکنان آلبانی اصالتی کوزوویی دارند، به خیابان‌ها ریختند و به شادمانی و برپایی جشن پرداختند. دولت آلبانی هم برای تقدیر از فوتبالیست‌های ملی خود رقم یک میلیون یورو به‌عنوان پاداش به بازیکنان این تیم اختصاص داد.

اِدی راما، نخست وزیر آلبانی هم پس از نخستین پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور در یک تورنمنت معتبر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» نوشت: این بازی‌های بی‌سابقه در تاریخ ما بدون بازیکن دوازدهم‌مان، طرفداران قرمز‌و‌سیاه آلبانی که فرانسه را شیفته خود کردند، این‌گونه نمی‌شدند.

آلبانی حالا با سه امتیاز در رده سوم گروه اول است و منتظر مابقی نتایج سایر گروه‌هاست تا ببینید شانسی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ دارد یا خیر.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.