قهرمان بوکس فیلیپینی اعلام کرد حتی اگر بوکسورهای حرفه‌ای در بازی‌های المپیک ریو شرکت کنند، در این بازی‌ها حضور پیدا نمی‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، انجمن بین‌المللی بوکس (AIBA) قصد دارد درباره دادن مجوز به بوکسورها برای شرکت در المپیک قانون‌گذاری کند. در صورتی که قانون جدید تصویب شود، هر بوکسوری در صورت واجد شرایط بودن می‌تواند در بازی‌های ریو شرکت کند.

مانی پاکیائو که پیش از این اعلام کرده بود علاقه دارد در المپیک مسابقه دهد و از سوی AIBA نیز دعوت شده است، روز گذشته اعلام کرد نمی‌خواهد در المپیک حضور یابد زیرا قصد دارد بر روی فعالیت‌های سیاسی‌اش تمرکز کند. او در این باره به AFP گفت: می‌خواهم تمرکزم را بر روی وظایف سیاسی‌ام قرار دهم زیرا در قبال کسانی که به من رای دادند، احساس وظیفه می‌کنم.

باب آووم یکی از متخصصان بوکس از تصمیم پاکیائو استقبال کرد و گفت او تصمیم درستی را گرفته است زیرا وحشتناک خواهد بود که او در المپیک یک بچه ۱۷ ساله را بزند.

پاکیائو از ۳۰ ژوئن کار خود را به عنوان سناتور آغاز کرده است و اعلام کرده بود مبارزه‌اش با تیموتی بردلی در ماه گذشته، آخرین مبارزه حرفه‌ای او خواهد بود و بعد از آن می‌خواهد بر فعالیت سیاسی‌اش تمرکز کند.

در صورتی که پاکیائو در المپیک ریو شرکت می‌کرد، می‌توانست شانس خوبی برای فیلپین ایجاد کند تا مدال طلای المپیک را دریافت کند.

شورای جهانی بوکس (WBC) اعلام کرده است هر بوکسوری که نامش بین ۱۵ بوکسور برتر جهان باشد و در المپیک شرکت کند، تا دو سال از شرکت در مسابقه‌های WBC محروم می‌شود.

WBC با توماس باخ رییس IOC تماس گرفته و از او خواسته است تا قانون جدید را نپذیرد. شورای جهانی بوکس معتقد است این تصمیم باعث آسیب دیدن به سلامت بوکسورها در المپیک می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.