کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

رئال مادرید و اتلتیکو مادرید درحالی برگزار کننده فینال لیگ قهرمانان هستند که سرمربیان دو تیم هیچگاه لیگ قهرمانان را فتح نکردند.

به گزارش ایسنا، هواداران حاضر در ورزشگاه دا لوز لیسبون اتلتیکو مادرید را قهرمان فصل ۱۴-۲۰۱۳ می دانستند و تنها چند ثانیه به این قهرمانی که با تک گل دیگو گودین به دست آمده بود باقی مانده بود. اتلتیکو با رویای خود فاصله ای نداشت، اما سرخیو راموس با ضربه سرش آرزوی شاگردان دیگو پابلو سیمئونه را بر باد داد. بازی در دقیقه ۹۳ به تساوی یک بر یک گل رسید.

جشن تماشاگران قرمز و سفیدپوش برای قهرمانی ناتمام ماند.در مقابل مادریدی ها سر از پا نمی شناختند. راموس درباره این گل گفت: این گل من نبود. این گل مادریدی ها خانواده ام و همه کسانی که به من کمک کردند بود.

هوادران اتلتیکو با نگرانی وقت های اضافه را دنبال کردند. مادریدی های با انگیزه بیشتری در وقت های اضافه به کار خود ادامه دادند و گلزنی گرت بیل، مارسلو و کریستیانو رونالدو decima را برای سفیدپوشان به ارمغان آورد.

امشب دوباره این فینال این بار در سن سیرو میلان تکرار می شود و دو تیم مادریدی برای فتح تنها جام این فصل خود رقابت خواهند کرد.

از لیسبون تا میلان

از ۲۸ بازیکن حاضر در فینال ۲۰۱۴ تنها ۱۵ بازیکن در هر دو تیم باقی مانده است.قرمز و سفیدپوشان هنوز از وجود خوان فران، گودین، فیلیپه لوییس، گابی، تیاگو و کوکه بهره می برند. ۶ بازیکن در آن بازی در ترکیب اصلی حضور داشتند و پنج بازیکن شنبه باز هم از ابتدا به میدان خواهند رفت و تنها تیاگو آن ها را همراهی نخواهد کرد. تیبو کورتوآ، میراندا، رائول گارسیا، دیگو کاستا، داوید ویا، آدریان، سوسا و آلدروایرلد این تیم را ترک کردند.

در حال حاضر یان اوبلاک از دروازه اتلتیکو حفاظت می کند، خیمنس به دفاع کمک می کند، درهافبک آئوگوستو فرناندس، یانیک کاراسکو و سائول نیگس بازی می کنند و آنتوان گریزمان و فرناندو تورس زوج خط حمله این تیم را تشکیل می دهند.

از در طرفی در مادرید دنی کارواخال، رافائل واران، سرخیو راموس، لوکا مودریچ، بیل، کریم بنزما، و رونالدو در ترکیب اصلی حضور داشتند و مارسلو و ایسکو بازیکنان ذخیره ای بودند که به میدان آمدند. اکنون کاسیاس، فابیو کونترائو، سامی خدیرا، آنخل دی ماریا، و آلوارو موراتا در مادرید حضور ندارند.

مادرید همچنین دیگر کارلو آنچلوتی را بر نیمکت خود نمی بیند، پس از او رافائل بنیتس آمد و اکنون زین الدین زیدان هدایت این تیم را بر عهده دارد.

تنها تغییراصلی ترکیب مادرید نسبت به دو سال پییش حضور کیلور ناواس درون دروازه است.

پس از این دیدار دو تیم اسپانیایی ۱۰ بار برابر هم قرار گرفتند که تنها یک پیروزی برای مادرید به دست آمد. اتلتیکو پنج بار همشهری اش را شکست داد و چهار بازی به تساوی رسید.

سن سیرو خانه سیمئونه

سن سیرو از بزرگترین بناهای جهان فوتبال است. ورزشگاهی خاص برای هر فردی است، اما برای بعضی ها به عنوان خانه شان نیز محسوب می شود. یکی از این افراد دیگو سیمئونه است. او دو فصل (۹۸-۹۷ و ۹۹-۹۸ ) برای اینتر در این ورزشگاه بازی کرد. در این مدت به همراه تیم ایتالیایی قهرمان جام یوفا شد.

بازیکن آرژانتینی بهترین بازی اش را برای اینتر در داربی شهر میلان انجام داد و در سن سیرو دوبار دروازه میزبانش را باز کرد.

خاطره خوب سیمئونه از این اینتر باعث شده است تا علاقه مندی اش را به مربیگری در این تیم به صورت علنی اعلام کند. سرمربی آرژانتینی در این باره گفت: روزی به اینتر میلان باز خواهم گشت چون در دوران بازیگری دوران خوشی در این تیم داشتم و به عنوان یک سرمربی به این تیم باز خواهم گشت.

به همین خاطر فتح لیگ قهرمانان در سن سیرو برای سیمئونه خاص خواهد بود.

مصاف های دو تیم در رقابت های اروپایی

نخستین بار دو همشهری در رقابت های اروپایی درنیمه نهایی سال ۵۹ برابر هم قرار گرفتند. مادرید درسانتیاگو برنابئو دو بر یک با گل های اکتور ریال و فرانتس پوشکاش پیروز شد و چوسو تک گل مهمان را به ثمر رساند. اتلتیکو دیدار برگشت را با تک گل انریکه کویار با پیروزی پشت سر گذاشت. این نتیجه بدان معنا بود که دو تیم باید یک بازی تکراری را ۶ روز بعد برگزار کنند. درآن دیدار آلفردو دی استفانو خیلی زود مادرید را پیش انداخت، اما کویار بازی را به تساوی رساند. پوشکاش تنها سه دقیقه به پایان نیمه نخست گل پیروزی را به ثمررساند تا مادرید چهارمین فینال پیاپی اش را تجربه کند.

۵۵ سال بعد این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ برابر هم قرار گرفتند و اتلتیکو چهار بر یک در وقت های اضافه شکست خورد.

این دو تیم سال گذشته نیز در مرحله یک چهارم برابر هم قرارگرفتند و اتلتیکو دوباره برابر همشهری اش ناکام ماند. پس از تساوی بدون گل در ویسنته کالدورن تک گل هرناندس در سانتیاگو برنابئو برای ر

alireza shamlou, ۲۸.۰۵.۱۶ ۰۰:۴۶

ساندن تیمش به نیمه نهایی کافی بود.

رکوردی که در انتظار اتلتیکو است

قرمز و سفیدپوشان می توانند با پیروزی در این بازی پنجمین تیمی باشند که چهار عنوان اروپایی را فتح می کنند. پیش از این یونتووس، آژاکس، چلسی و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، سوپرجام اروپا و جام در جام اروپا قهرمان شده بودند. یونتووس اولین تیمی بود که توانست به این رکورد دست پیدا کند و اخرین تیم بایرن مونیخ بود.

خوشحالی بارسایی ها از قهرمانی اتلتیکو

بازیکنان بارسلونا که این فصل را با قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری به پایان رساندند دوست ندارند مادرید قهرمان لیگ قهرمانان شود. بازیکنان آبی اناری پوش در مصاحبه هایشان به این موضوع اشاره کرده اند.

دنی آلوس در این باره گفت: اتلتیکو شایسته قهرمانی در لیگ قهرمانان است. ژاوی هافبک پیشین بارسلونا اظهار کرد: اکنون زمان قهرمانی اتلتیکو است، آن ها شایسته فتح این جام هستند.

اما اظهار نظرهای جالبی هم درباره این بازی شده است. بیل مهاجم رئال مادرید حاضر است در صورت قهرمانی موهایش را کوتاه کند. رونالدو ارزش این قهرمانی را بیشتر دو جامی که بارسا فتح کرده است می داند. راموس اگر انتخابی برای حذف یک بازیکن اتلتیکو داشت گریزمان را بر می گزید. فابیو کاپلو، سرمربی پیشین مادرید، اتلتیکو را برتر از مادرید می داند. کارلو آنچلوتی نیز معتقد است که مادرید می تواند اتلتیکو را شکست دهد.

حواشی

سه شنبه هفته گذشته خبری همه هواداران مادریدی را نگران کرد. رونالدو به علت ضرب دیدن پایش مجبور به ترک تمرین شد، ولی خیلی زود به تمرینات بازگشت. اما پنج شنبه عصر خبری عجیب منتشر شد. باشگاه مادریدی از اونای امری خواست برای تصمیم گیری درباره آینده اش تا سه شنبه صبر کند. این خبر به این معناست که در صورت قهرمان نشدن شاگردان زیدان، سرمربی فرانسوی آینده اش همچون آنچلوتی خواهد شد(اخراج از رئال مادرید).

در این شرایط باید دید زیدان می تواند با فتح undecimal به افتخارات مادرید بیفزاید و جایگاهش را در این باشگاه تثبیت کند یا این که اتلتیکو با هدایت سیمئونه اولین قهرمانی را در این رقابت ها به دست می آورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.