مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر با بیان اینکه تاریخ نقل و انتقالات از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد، درباره نحوه جدایی بازیکنان سرباز در طول فصل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی شهبازی درباره زمان نقل و انتقالات لیگ برتر با بیان مطلب فوق گفت: نقل و انتقالات لیگ برتر از ۲۵ خردادماه شروع می‌شود و به مدت ۱۲ هفته تا ۱۵ شهریور ادامه دارد. تیم‌ها در این ۸۴ روز می‌توانند نسبت به جذب بازیکن جدید اقدام کنند.

وی افزود: کمیته مسابقات می‌تواند حتی چند هفته مسابقات لیگ برتر را برگزار کند و در واقع نقل و انتقالات در جریان مسابقات لیگ ادامه دارد. تیم‌ها می‌توانند لیست خود را تا مرز ۲۷ نفر متشکل از ۱۸ بازیکن بزرگسال و ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال ارائه کنند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره وضعیت بازیکنان سرباز و بازیکنان دوپینگی که دوران خدمت و محرومیتشان بعد از اتمام تاریخ نقل و انتقالات تمام می‌شود، گفت: این بازیکنان باید صبر کنند تا در نیم فصل به تیم جدید بروند. فقط بازیکنان آزاد می‌توانند بعد از اتمام تاریخ نقل و انتقالات به تیم جدید بروند.

شهبازی در پاسخ به این سئوال که آیا قراداد داخلی بازیکنان با باشگاه‌ها اعتبار دارد یا خیر، گفت: به محض اینکه قرارداد بازیکنان در باشگاه ثبت شود، دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند. ثبت قرارداد در سازمان لیگ فقط به منزله صدور مجوز بازی است.

وی درباره اینکه اگر یک بازیکن با بیش از یک باشگاه قرارداد داخلی امضا کند آنوقت چه تصمیمی درباره او گرفته می‌شود، تاکید کرد: برای سازمان لیگ اولین قرارداد ملاک است. در این حالت حتی کمیته انضباطی می‌تواند بازیکن را جریمه کند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در پاسخ به این سئوال که اگر دو، سه قرارداد بازیکن با باشگاه‌های مختلف در یک تاریخ و در یک زمان بسته شده باشد تکلیف چیست؟ گفت: آن موقع ممکن استب بازیکن یک نیم فصل و حتی یک فصل فوتبالی محروم شود.

شهبازی در مورد سهمیه بازیکنان آزاد و خارجی گفت: بازیکنان خارجی مثل فصل گذشته است و ۳ بازیکن از قاره های دیگر و یک بازیکن از قاره آسیا می توانند جذب کنند. هر باشگاه هم می تواند در طول فصل بازیکن آزاد به تعداد مجاز جذب کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.