سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان پس از قرعه کشی رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: برای کسب سهمیه جام جهانی و قهرمانی در آسیا، شاهد جدال تنگاتنگی بین حریفان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، امیر حسین پیروانی-سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: با توجه به قرعه کشی که صورت گرفت، دیگر هیچ تیمی در آسیا ضعیف نیست و این موضوع به نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا از دهه قبل باز می‌گردد چرا که AFC با فراهم کردن شرایط و در اختیار گذاشتن فرصت به تیم‌هایی مانند ویتنام، یمن، تایلند و کشورهایی از این قبیل، فوتبال آسیا را در رده‌های پایه دچار تحول کرد و اکنون با برگزاری قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی آسیا، متوجه می‌شویم که هیچ تیمی کار راحتی ندارد و برای کسب سهیمه جام جهانی باید تلاش کرد. بدون شک همه تیم‌ها در سطح آسیا در حال رشد هستند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی در ادامه درباره همگروهی ایران با تیم‌های یمن، ژاپن و قطر بیان کرد: قطر قهرمان دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی آسیا است. تیم ژاپن تیم بسیار قدر و مدعی در سطح آسیا بوده و تیم یمن نیز در دوره گذشته از گروه خود صعود کرده و عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است. ما کار سختی پیش‌رو داریم. ضمن اینکه ایران نیز به عنوان حریفی قدر برای دیگر تیم‌ها محسوب می‌شود و بازی کردن دیگر تیم‌ها مقابل ما چندان آسان نخواهد بود.

سرمربی تیم ملی در ادامه درباره گروه‌های دیگر گفت: همه تیم‌ها در این مسابقات کار سختی دارند. اگر بخواهیم سهیمه جام جهانی را به دست آوریم چه در رده بندی و چه در فینال یا مرحله گروهی فرقی نمی‌کند که با چه تیمی بازی می کنیم. مهم برای ما و هر تیمی نوع تدارکات و اردوهای آماده سازی و در نهایت حضور در تورنمنت‌های مختلف است. از شب گذشته که قرعه کشی صورت گرفت، گروه‌های آنالیز ما در دانشگاه و کادر فنی فعالیت خود را آغاز کرده تا بتوانیم قدم به قدم و با برنامه پیش برویم تا در مسابقات پیش‌رو عملکرد موفقی داشته باشیم.

پیروانی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما بازی تدارکاتی است. باید در تورنمنت‌های خوب حضور داشته باشیم تا بازیکنانم با شرکت در تورنمنت‌ها و برد و باخت تجربه کسب کنند و در صورت شکست در بازی، بتوانند به شرایط آن مسابقه برگردند و در نهایت به نتیجه مورد نظر برسیم. از کمیته فنی و جوانان درخواست حضور در مسابقات و تورنمنت‌های چهار تیمی را داشته‌ایم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و تیم کاملا آماده‌ای را به مرحله نهایی رقابتها اعزام کنیم. بدون شک با مشخص شدن گروه‌ها، تیم‌هایی هستند که بخواهند با ما بازی کنند و ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم. اگر تدارکات خوبی داشته باشیم قطعا یکی از مدعیان اصلی این مسابقات خواهیم بود. عصر دیروز با مسئولان کمیته فنی و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال نشستی را برگزار کرده و در خصوص کمپ آلمان به بحث و تبادل نظر پرداختیم. اگر کمپ آلمان برگزار شود، کمک بسیار خوبی به عملکرد بازیکنان خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه درباره برگزاری تورنمنت سنگاپور و دیدار تدارکاتی با لهستان افزود: قرار بود تا تورنمنت سنگاپور با حضور تیم‌های ازبکستان، استرالیا، ایران و سنگاپور برگزار شود. با توجه به همگروهی ازبکستان و استرالیا، مشخص نیست که این تورنمنت برگزار خواهد شد. آیا تیم جایگزینی برای این دو تیم در نظر گرفته می شود تا مسابقات برگزار نشود. بازی با تیم لهستان نیز یک دیدار تدارکاتی مفید خواهد بود.

وی در پایان گفت: هر بازی تدارکاتی خوب ما را یک گام به موفقیت نزدیک می‌کند. امیدواریم شرایط برایمان به گونه‌ای فراهم شود که در اردوهای تدارکاتی، بازیهای دوستانه و بین المللی خوبی را برگزار کنیم تا در رقابتهای قهرمانی فوتبال جوانان آسیا موفق باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.